Galning:P
Liker fremgamgen.
Galning:P
Liker fremgamgen.
Vært mye i garasjen i det siste så har ikke fått oppdatert her, reiser straks på jobb en liten periode så skal gå ned å få knipset noen bilder før jeg reiser å få snekret sammen en liten update
Har også hatt besøk av NBF som har vært å sett på bilen og "godkjent" buret, gitt meg veiledning på videre ombygging også gitt meg mål på max lovlig størrelse på girkasse tunnel og mellomaksel/eksos tunnel.
Sist endret av Frigstad Racing; 24/03/19 kl 11:56
Skal du klasse inn i drifting? Regla for GT1 er jo nesten ingen regler, om du bare trenger en lisens for å få kjørt
Bilder sier mer enn tusen ord:
Takluke sveiset igjen
Dørhåndtak, listehull og tanklokk sveist igjen
Fjernet vinduer og lister. Her skal det inn med lexan
Begynt på bredding, grovtilpasset ny hjulbue foran
Sveist igjen bakdører
Bredding med ny hjulbue bak
Lagd deler til motorfester
Fingjenga bolter på disse japse motorene jo..
Her skal det lages grom mellomaksel og eksos tunnel
Runde hjulbuer på 740
MÃ¥ seff sparkles en god del
Tror skjermene blir fine, men ikke ferdig tilpasset helt enda
Comments?![]()
Sist endret av Frigstad Racing; 24/03/19 kl 12:12
Almost speechless
Morro å se at det skjer litt.
Hva sa NBF-duden om torpedoveggen? Hvor mye kunne den flyttes?
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Kan ikke flyttes men kan modifiseres for å få plass til eksosrør osv.
Vurderer å bygge four link på den nå som jeg først er i gang, redd jeg kommer til å angre hvis ikke..
Sist endret av Frigstad Racing; 24/03/19 kl 11:55
Grise gromt!
Her blir det rått å følge med fremover.
Eirik Hokholt
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Varamedlem & Fotograf
---
Volvo 945 LT B230FK 1997
Volvo 360 B19A 1984
E36 skjermer? Hva om man hadde kappa b-stolpen nå som du har sveisa dørene og lagd et stort sota vindu. Sett teit ut kanskje
ser ut som golf 1 buer dette..
og Frigstad: rått, har fulgt med på denne bilen og dette prosjektet i det stille lenge, men nå må jeg nesten kommentere for dette er heftig!
hatten av for pågangsmot, arbeidsinnsats og hva du får til, dette blir kjempemessig! gleder meg til å se denne i aksjon og kanskje live tilogmed!
stå på videre!
"If in doubt, flat out" Colin Mcrae
- 1997 Volvo 945 2.3LT alt under 1 bar er sugis...
- 2010 Vw Caddy 1.9Tdi 4 motion "bruksbil"
Mener og ha lest en plass at de va E46 M3 skjermer?
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
Skjermene delvis BMW E46 og delvis customjeg er ingen karosserimann i det hele tatt, men skal få hjelp til å sparkle.. hehe
Har slått fra meg ideen om å ha radiatoren baki, så vil få inn størst mulig kjøler foran. Å da har jeg funnet en svær jævel som jeg tror vil funke, men..
Da må jeg kappe litt av endetankene for at den skal passe mellom vangene. Hva mener dere som kan noe om dette?
Endetankene er 2,5" tykke. Jeg trenger å skjære vekk 1" noen centimeter bare for å lage utsparing til rammevangen, å sveise igjen.
Men dette er ikke i bunn av radiator, det er sånn cirka på midten, vil dette ødelegge flowen og kjøle effekten?
Altså er 1,5" endetank ett lite stykke for trangt for sirkulasjonen? Er en 3" tykk radiator det er snakk om her.
Takker for svar!!
Er snakk om en double pass radiator med begge koblingene på ene tanken, btw.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vil jo kansje ødelegge litt flow, men du kunne jo brukt ett røyr istedenfor eller runda kantane godt f.eks?
Har ikkje så veldig greie på det, men kan ikkje tenke meg at det har så mykje og sei..Spesielt ikkje når du har begge koblingane på samme side, då går vel vatnen inn nede, bort på andre sida av radiatoren også tilbake oppe?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Ikke no stress det, regner med du bruker davies craig pumpe, den moser så mange liter gjennom at det ikke er noe problem. Jeg har korta inn min til å passe mellom rammevangene også. Den er 32 tommer bred, så ble vel bare 2 cm buypass
Ja double pass da går vannet inn fra passasjer side, til førerside, og tilbake igjen og ut på passasjer side igjen
Kan jo lage det litt mer flowvennlig, er snakk om cirka 1" på hver side som må kortes inn akkurat der vangen kommer. Da har jeg nesten 1,5" igjen, er 2,5" totalt endetanken.
Nei jeg har ikke el.vannpumpe, hvis jeg skulle hatt radiator baki hadde jeg hatt det men jeg har bare en helt nyOEMvannpumpe
Så du hadde modda din Teigen, men din er modda helt i bunnen, på min blir det nesten på midten.. Hmm
skjær ut stykkene på midten og snu dem med ytterveggen inn og lim\tape dem sånn midlertidig. hell vann igjennom og se om det renner relativt fritt. funker det ikke snur du dem bare og sveiser på igjen. om du ikke kommer på noe annet, så har du ikke skrapa radiatorn.
Ja tror jeg må bare få bestilt den radiatoren også prøve.
Flesker på med elektrisk vannpumpe også da så vil det vel hjelpe en god del![]()
tips, ikke kjøp styringa til davies craig pumpa, bedre den bare går for fult siden sprute kan styre vifta på temp og du kan justere den i sprute helt ned mot 0.5 grader, så sparer du de penga![]()
Ellers sÃ¥ har jeg en controller tilsalgsí ½í¸‰
Skal kjøre Meziere el pumpe som er bolt-on på 2JZ-GTE.
Skal kjøre Autronic SM4 btw
Bestilt meg Presicion 6266 billet turbo og Tial MVR wastegate å en haug med småtteri til motoren![]()
Sent from my iPhone using Tapatalk
mafakka! du er gal mann! vi likerspennende å følge med
![]()
For et pågangsmot!![]()
Four-link mon tro?
Sent from my iPhone using Tapatalk