Må bare spørre om et litt dumt spm. Hva er poenget med å ha catchtank til bensina? når man har fuelcell tenker jeg på
Må bare spørre om et litt dumt spm. Hva er poenget med å ha catchtank til bensina? når man har fuelcell tenker jeg på
Catchtank skal du jo i teorien slippe, ved skumfylt fuelcell.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Som sagt, så tror jeg du slipper catchtank med skumfylt fuelcell.
Om du skal ha catchtank, ville jeg valgt en matepumpe til catchtanken, og en sugepumpe etter CT, som mater motoren. Husk også stor nok retur fra CT til tank, da du kan få uønsket trykk i CT ved for liten retur. Det skal renne lett tilbake i tanken, på f.eks tomgang.
Men, om du har skumfylt fuelcell, slipper du nok CT.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Det stemmer.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
fuelcell - filter - pumpe så motor da sparer du pumpa for all dritt'n
1990 Volvo 240 Turbo Prosjekt SOLGT
2005 Nissan X-trail 2,2DCI Sport "trekk vogn"
Litt usikker på om man får "stabil nok" flow da?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
kvifor køyre rundt med tom tank?
catch tank er rimelig bortkasta, du skal ha forholdsvis lite bensin igjen på tanken for at den skal gjere nytte for seg.
og, jo meir bensin du har på tanken jo mindre skvalping blir det i tanken i svingane. (påvirkning av køyreegenskapar) skumfylt orginaltank er nok det enklaste og beste men det forutsette litt graving for å få på plass orginal tankmålar.
2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
2005 Volvo Horisont B12M
Hvorfor kjøre rundt med 90kg i bilen på rudskogen når du kanskje kan spare 50kg?
Og selv om man ikke har fulltank så vet en del av oss at bensin kan bli en manko på eldre volvo 740 940 960 hvis man får litt grep i dem!
Når jeg bytta til multilink måtte jeg ha catchtank i lange svinger med god hastighet selv om jeg hadde litt under halvtank..
One Ring to rule them all
1990 Volvo 240 Turbo Prosjekt SOLGT
2005 Nissan X-trail 2,2DCI Sport "trekk vogn"
retur....
One Ring to rule them all