Vurderer å bestille US blinks til 850n, men har 91-93 fronten(den med tynne lister nedenfor lyktene) og lurer på om blinklys o.l passer?
noen som eventuelt har gjort dette før?
og er det noen som vet om mann får toll på å bestille ifra skruvat.no?
Vurderer å bestille US blinks til 850n, men har 91-93 fronten(den med tynne lister nedenfor lyktene) og lurer på om blinklys o.l passer?
noen som eventuelt har gjort dette før?
og er det noen som vet om mann får toll på å bestille ifra skruvat.no?
Volvo 850 1993
2.5 20v
Slenger med bilde
Volvo 850 1993
2.5 20v
Jeg har ikke fått toll når jeg har bestillt fra skruvat.
Nå er jeg ute å dypet, men jeg mener at lyktene er lik uavhengig av front, men dette får noen andre bekrefte/avkrefte
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Tusen takk for svar ! finner ikke US blink for 91-sent 94 modellene :(
Volvo 850 1993
2.5 20v
Ikke noe sent/tidlig på årsmodell 94. GL/SE har gamle lykter/støtfangere, mens GLT/Turbo har nye type
Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
(Null garanti kun skruglede og god kaffe)
Har hatt annet enn Volvo jeg også.
Men jeg tok til fornuften.......
Må gjerne tvile, men det er fakta
"Mindre e så jækla mye merr"
Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
(Null garanti kun skruglede og god kaffe)
Har hatt annet enn Volvo jeg også.
Men jeg tok til fornuften.......
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
tror de som har gjort det vet hva de snakker om men skal ikke krangle på det jeg
Undrer kun hva de ikke gjør med den kanten jeg.
Er ikke annet rett og slett.
MEN det kan jo finnes varianter av de forskjermene som ikke ser ut som mine?
Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
(Null garanti kun skruglede og god kaffe)
Har hatt annet enn Volvo jeg også.
Men jeg tok til fornuften.......
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Men den leppa på en hel centimeter da?
Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
(Null garanti kun skruglede og god kaffe)
Har hatt annet enn Volvo jeg også.
Men jeg tok til fornuften.......
Kan ikke si jeg har lagt merke til det, uansett ikke noe jeg ville byttet skjermer for.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
(Null garanti kun skruglede og god kaffe)
Har hatt annet enn Volvo jeg også.
Men jeg tok til fornuften.......
Kan utfylle litt når det gjelder synlige forskjeller på årsmodellene: Man kan i stor grad "ta" dem på modellbetegnelsene (på bagasjelokket). Betegnelsen 850GLT finnes som 92, 93 og 94 (forekommer nok også senere på "uregelmessige"/importerte eksemplarer). Det var ingen tvil om at 94-modellen av GLT har den nyere typen front. 850GLE finnes bare som 93-modell og 850GL og 850SE bare som 94-modell. Disse har den eldre fronten (samme som de første GLT). 95-modeller og senere har normalt ingen annen betegnelse enn "850" (uten bokstaver). Disse har et større utvalg av motorer (kanskje flere enn de "gamle" bokstavbetegnelsene rakk til?) og uansett den nyere fronten. Det var på denne tiden at salget av 850 virkelig tok av i Norge, og mange som er registrert i 94 (hvorav en del ført som 94-modeller i annonser) strengt tatt er tidlige 95-modeller. Og på 850 sedan har man dessuten en stor endring i baklyktene fra 94 til 95, men det hjelper ikke så mye, siden de aller fleste som ble solgt, var stasjonsvogner.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Sant nok, selvfølgelig.
En ting til som jeg ikke nevnte spesielt - jeg antar at "850Turbo" på bagasjelokket normalt tyder på 94-modell? I så fall 2,3 225 hk.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Stemmer, teknisk samme som T5, som den ble hetende i 95. 850Turbo er nesten som samleremne å regne, sjeldent en genuin 850 Turbo blir lagt ut for salg. Å kjøpe Turboemblem og sette på en T5, blir i mine øyne som å bygge om en T5 til en T5R.. er kanskje teknisk og mekanisk identisk, men det er fremdeles ikke en T5R.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Nettopp.
Ifølge brosjyrer og papirer fra den gangen kom det med innføringen av årsmodell 1995 også en litt billigere turboversjon med 2,0 og 210 hk. Ikke så veldig vanlig her?
Men senere (særlig hvis vi tar med S70/V70 osv) ble det jo bare et kaos med forskjellig sylindervolum, bensin og diesel, høytrykksturbo, lavtrykksturbo, ikke turbo, forhjulstrekk og firehjulstrekk, alskens utstyrspakker...
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Nja, med unntak av SE, var det vel forsvinnende få baklukebetegnelser som sa noe om utstyr, og kun utstyr. Kanskje Classic, selv om jeg ikke er sikker på omP80kom i noen Classicutgave. T5R og R sier jo noe om utstyret fra fabrikk, men kun for kjennere... for folk flest er jo dette bare værstingutgaver av en ellers komfortabel familievogn.
Vet du noe om den amerikanske GLT og hvilke år denne ble levert i? Dette var i noen år vissnok en 190hk lavtrykksturbo.
2.0 210hk du nevner er nok Italiautgavene av T5 og T5R, som de har blitt til på folkemunne. Italia har, eller hadde, et avgiftsnivå villere enn det norske, så T5 2.0 ble i all hovedsak levert til Italia, da de ble avgiftsberegnet på ytelse. Både T5R og T5 med tolitere ble i alle andre land betegnet som 210/211hesters motorer, tilogmed i Italia... men her hjemme på berget er fremdeles T5R 2.0 skattet inn som en 240hk motor, grunnet overboostfunksjonen ved full tramp på pedalen. Noe den også er i vanlig utgave, altså 226hk utgaven.
Sære regler som finnes rundt omkring. Har kjørt en T5 2.0, og er absolutt en morsom bil, selv om den er litt mer turtallsavhengig enn en vanlig T5, logisk nok.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -