Synes at det blir helt feil at du skal sløse bort mer penger på enda en dritt turbo.
Hvis du ser på Volvo og Cosworth sine orginale oljenippler til turboen så har disse ett hull på ca. 2,0 mm innvendig. Dette gir turboen nøyaktig rett mengde med olje.
Hvis man bruker nippel med større hull så oversømmes turboen med olje og oljetetningene klarer ikke å holde oljen inne.
Hvis man i tillegg har dårlig oppsett og dårlig kapasitet på veivhusventilasjonene så blir det vanskelig for disse store oljemengdene å finne veien ned i bunnpannen og oljen går i stedet ut til turbin og kompressorhjul.
Foreslår at du smokker kinaskrotet sammen igjen, men oppgraderer til en nippel med 2,0 mm hull og kjører glad og fornøyd videre.
Når du skal selge så reduserer du heller prisantydning med en tilsvarende sum som en ny identisk turbo koster.
Den nye eieren kan selv dreie stemplene, kjøpe en ny turbo og mappe på nytt slik at han får en bil som både er rask og holdbar.
