Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 109 av 176 FørstFørst ... 9 59 99 107 108 109 110 111 119 159 ... SisteSiste
Viser resultater 2.701 til 2.725 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #2701
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 240racing Vis post
    Ser bra ut dette Bjørn Stian Du fikk tak på ett slik til slutt
    Den ikonstripa får du kjøpt kopi av fra en på ebay han har også noe andre smådeler til slike instrumenter, han pusser dem nemlig opp for salg tror jeg
    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Grattis
    Takker

    Ønska meg sånt speedometer leeeenge. Men slike kommer man ikke over veldig ofte, og som regel ikke billig.
    Jeg får vel ebay'e litt etterhvert.
    Skal demontere sånn at jeg får sendt plata til lakkering. Ringene rundt målerene ser ganske bra ut.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #2702
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av J.A.S Vis post
    hvordan skal du få speedometeret til å funke?
    Jeg må vel krype til korset og kjøpe meg en sånn boks som gjør om fra EL- til mekanisk.
    Kontakta ett firma i USA i fjor og jeg mener å huske at boksen kostet rundft 1500,- men husker ikke frakta akkurat nå.
    Tror den var litt småsyk, så det ble ingen handel akkurat da.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  3. #2703
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    Det er da bare penger..

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  4. #2704
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Cable X trur jeg den oppfinnelsen het. Tøft prosjekt som er litt budsjett men fortsatt mer enn en oppskrudd fk likevel. Gleder meg til du får ny motor

  5. #2705
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Jeg må vel krype til korset og kjøpe meg en sånn boks som gjør om fra EL- til mekanisk.
    Kontakta ett firma i USA i fjor og jeg mener å huske at boksen kostet rundft 1500,- men husker ikke frakta akkurat nå.
    Tror den var litt småsyk, så det ble ingen handel akkurat da.
    tror yengis kjøpte en slik til sin 242
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  6. #2706
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Cable X trur jeg den oppfinnelsen het. Tøft prosjekt som er litt budsjett men fortsatt mer enn en oppskrudd fk likevel. Gleder meg til du får ny motor
    Det navnet hørtes kjent ut jeg får vel finne igjen noen gamle mail og forhøre meg igjen.

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    Det er da bare penger..
    jajaja.. Penger ække no problem $$$
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  7. #2707
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Har ett annet dilemma om dagen.
    Drev å tenkte på den turboen min. Hvis det er den som har drevet å lekket olje som det igjen har røket litt av innimellom som er jeg ikke så keen på å sette den sammen og kjøre med den :/
    Har ikke veldig lyst til å sette på noe som skal bli glovarmt og kan sette fyr på olja.

    Det jeg tenker på om dagen er om jeg skal ha igjen øya, og prøve å sende 1519 mailer til og sjekke om det er noe svar å få om det rebuildkittet.
    Hvis det ikke er å få tak i så har jeg en liten tanke om å kjøpe en ny turbo. En helt maken en.
    Da slipper jeg å gjøre noe med mappet mitt og jeg får kjørt litt i vinter.
    + at jeg får en fungerende motor å selge.
    Får jeg tak i dissa folka og de kan selge meg ett overhalingssett så er det det beste..
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  8. #2708
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Synes at det blir helt feil at du skal sløse bort mer penger på enda en dritt turbo.

    Hvis du ser på Volvo og Cosworth sine orginale oljenippler til turboen så har disse ett hull på ca. 2,0 mm innvendig. Dette gir turboen nøyaktig rett mengde med olje.
    Hvis man bruker nippel med større hull så oversømmes turboen med olje og oljetetningene klarer ikke å holde oljen inne.
    Hvis man i tillegg har dårlig oppsett og dårlig kapasitet på veivhusventilasjonene så blir det vanskelig for disse store oljemengdene å finne veien ned i bunnpannen og oljen går i stedet ut til turbin og kompressorhjul.

    Foreslår at du smokker kinaskrotet sammen igjen, men oppgraderer til en nippel med 2,0 mm hull og kjører glad og fornøyd videre.
    Når du skal selge så reduserer du heller prisantydning med en tilsvarende sum som en ny identisk turbo koster.
    Den nye eieren kan selv dreie stemplene, kjøpe en ny turbo og mappe på nytt slik at han får en bil som både er rask og holdbar.

  9. #2709
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Synes at det blir helt feil at du skal sløse bort mer penger på enda en dritt turbo.

    Hvis du ser på Volvo og Cosworth sine orginale oljenippler til turboen så har disse ett hull på ca. 2,0 mm innvendig. Dette gir turboen nøyaktig rett mengde med olje.
    Hvis man bruker nippel med større hull så oversømmes turboen med olje og oljetetningene klarer ikke å holde oljen inne.
    Hvis man i tillegg har dårlig oppsett og dårlig kapasitet på veivhusventilasjonene så blir det vanskelig for disse store oljemengdene å finne veien ned i bunnpannen og oljen går i stedet ut til turbin og kompressorhjul.

    Foreslår at du smokker kinaskrotet sammen igjen, men oppgraderer til en nippel med 2,0 mm hull og kjører glad og fornøyd videre.
    Når du skal selge så reduserer du heller prisantydning med en tilsvarende sum som en ny identisk turbo koster.
    Den nye eieren kan selv dreie stemplene, kjøpe en ny turbo og mappe på nytt slik at han får en bil som både er rask og holdbar.
    Ser den, og jeg har tenkt myyye på om jeg skal kjøpe en bedre turbo. Men føler det blir penger rett ut.

    Det jeg er redd for at olja fra nåværende turboen kan ta fyr hvis jeg bare setter den sammen.
    Har hatt opp panseret og det har ryki altfor mye der til at det er hyggelig.
    Spm er hvor mye er motor uten turbo verdt.
    Det går an å selge alt jeg har bortsett fra turbo og bruke alt av penger på å bygge ny motor og skippe denne sesongen også.
    Hadde vært greit å solgt en fungerende motor med girkasse og sprut, og helst med en turbo som går litt mer enn 3 mnd, også får jeg en sur telefon selv om det ble opplyst om at turbo var dårlig.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  10. #2710
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Har både hatt og sett forskjellige turboer med tidvis voldsomme oljelekkasjer, men har til gode å se at olje fra disse lekkasjene tar fyr.

    Ene bildet ditt synes å vise at turbinakslingen virker å være misfarget av den ekstreme eksostemp. som bensin, hyggelig ladetrykk og originalkomp. alltid gir på en 8V rødmotor.
    Så høye temperaturer belaster både stempler, ventiler, ventilfjærer og topplokket betydelig så selv med ny turbo kan den sure telefonen komme etter 3 mnd uansett.

    Man må bare være ærlig på forhånd.

  11. #2711
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Har du ikke surra nok med detta gamle oppsettet nå Bjørn? motoren din lider av feber og astmaproblemer.. og en liten dose kols
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  12. Takk Koff takket for denne posten
  13. #2712
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Har både hatt og sett forskjellige turboer med tidvis voldsomme oljelekkasjer, men har til gode å se at olje fra disse lekkasjene tar fyr.

    Ene bildet ditt synes å vise at turbinakslingen virker å være misfarget av den ekstreme eksostemp. som bensin, hyggelig ladetrykk og originalkomp. alltid gir på en 8V rødmotor.
    Så høye temperaturer belaster både stempler, ventiler, ventilfjærer og topplokket betydelig så selv med ny turbo kan den sure telefonen komme etter 3 mnd uansett.

    Man må bare være ærlig på forhånd.
    Jada. Jeg er ikke uenig, og olja tar nok ikke fyr. Men jeg har ikke hatt noen god magefølelse når det er oljedamp som siver opp.
    Og av og til så har en sett røyk komme ut av grillen, og jeg regner med at det har vært turboen.


    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Har du ikke surra nok med detta gamle oppsettet nå Bjørn? motoren din lider av feber og astmaproblemer.. og en liten dose kols
    Joda Det hadde vært morro med noe nytt.
    Og jeg har veldig lyst til å legge ut bilder av ny motor og spørre og grave etter info, men føler det er så langt frem i tid at det blir litt kjett å gå å vente på at den skal bli ferdig, hehe.


    Men hvis dere ville ha prissatt motor uten turbo, ZF-kassa og sprutet.
    Hva ville det vært?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  14. #2713
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Du har vel ikke tenkt å feige ut med å stappe nedi en japsemotor?
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  15. #2714
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Du har vel ikke tenkt å feige ut med å stappe nedi en japsemotor?
    Jeg har spandert på meg noe som har 5 eller 6 hull Men det er kun motor som er kjøpt, så alt rundt må kjøpes / lages.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  16. #2715
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Ja er det Volvo motor da?
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  17. #2716
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Ja er det Volvo motor da?
    (hehe)
    Info kommer når jeg begynner å plukke litt på den.
    Er så kjett å skryte på meg motorbygging også blir det aldri startet pga motivasjon eller penger
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  18. #2717
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Ser ut til at kinaturboene til turbobanditten skal lekke litt olje: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=12&t=79292

  19. #2718
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Haha.
    Det bildet i tråden der var som tatt ut av albumet mitt.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  20. #2719
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av J.A.S Vis post
    hvordan skal du få speedometeret til å funke?
    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Cable X trur jeg den oppfinnelsen het. Tøft prosjekt som er litt budsjett men fortsatt mer enn en oppskrudd fk likevel. Gleder meg til du får ny motor
    Her er svaret jeg fikk fra Abbott Enterprises 06.07.2012

    Jeg har ikke svart da jeg syntes det ble litt vell dyrt.

    http://www.atrol.com/speedometer/

    Hi Bjorn,

    The Cable X box will work great for you but you will have to send your cable and housing for us to modify to fit the box. We do not have the fittings for the Volvo speedometer. If you send your cable to us the price is $325.00 plus shipping or we can locate a cable and that would be an additional $60.00. Shipping to Norway is very expensive…will be at least $150.00. I would need your address to get an exact amount.

    Let me know what you want to do…
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  21. #2720
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Jeg sier bare USPS Priority mail international, greo pris og er relativt raskt framme i Norge. De har sikkert quotet UPS eller FedEx eller lignende når de kommer med det tallet der.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  22. #2721
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Blir bra med rsport instrument
    De kontaktene du har fra før skal passe der, såsant du ikke har modifisert de
    Jeg har koblingsskjema liggende ett sted, men du har kanskje det selv?

    Btw, den giveren til oljetrykksbryteren i den "anonyme" instrumentserien til biltema er nesten perfect match sammen med instrumentet. Var ikke mange ohm forskjell, fungerer fint i bilen min (viser kanskje noen % feil trykk)

  23. #2722
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    vis du er intrisert i å selge fk'n, kan du jo ta høyde for att i norge tar de jo faktisk oppi 10-11.000 for en motor i ok stand, som ikke har noe bank el.
    så trur nok ikke det ville vært noe problem å tatt 18-25.000 for den motoren din, uten turbo, eller sende med TB turboen ved siden av, det er jo tross alt noen tusenlapper i topp, råder, grenrør, kasse, wastegate osv.
    det er jo en bra motor, å selv om du har hatt div problemer med den, så er det jo tross alt et gammalt röd blokk, å de er jo helsikkes bra og drift sikkre motorer

  24. #2723
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Jeg sier bare USPS Priority mail international, greo pris og er relativt raskt framme i Norge. De har sikkert quotet UPS eller FedEx eller lignende når de kommer med det tallet der.
    Det går an å sende ny mail og høre på frakt spesifikt på de transportørene
    Takker for tips
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  25. #2724
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daruu Vis post
    Blir bra med rsport instrument
    De kontaktene du har fra før skal passe der, såsant du ikke har modifisert de
    Jeg har koblingsskjema liggende ett sted, men du har kanskje det selv?

    Btw, den giveren til oljetrykksbryteren i den "anonyme" instrumentserien til biltema er nesten perfect match sammen med instrumentet. Var ikke mange ohm forskjell, fungerer fint i bilen min (viser kanskje noen % feil trykk)
    Jeg har de originale kontaker i nettet mitt ja
    Tror jeg har finni ut hvordan det skal kobles ellers, men hvis du har skjema så sier jeg ikke nei takk til det
    Jeg har den blå sandwitchen fra Race-tema med oljetrykk og temp nå. Så da kan jeg sikkert bruke den trykføleren

    Hvordan er tankmåleren på nøyaktighet mot den originale? Nå er riktignok mange av de originale humørsyke, men likevel, hehe.
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  26. #2725
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ksteen2 Vis post
    vis du er intrisert i å selge fk'n, kan du jo ta høyde for att i norge tar de jo faktisk oppi 10-11.000 for en motor i ok stand, som ikke har noe bank el.
    så trur nok ikke det ville vært noe problem å tatt 18-25.000 for den motoren din, uten turbo, eller sende med TB turboen ved siden av, det er jo tross alt noen tusenlapper i topp, råder, grenrør, kasse, wastegate osv.
    det er jo en bra motor, å selv om du har hatt div problemer med den, så er det jo tross alt et gammalt röd blokk, å de er jo helsikkes bra og drift sikkre motorer
    Det er noe med det.

    Det jeg er interresert i er å selge alt komplett.
    Motor / kasse / sprut.
    Også kjøper jeg alt nytt når jeg ska bygge.
    Må ikke selge sprutet sånn sett, men motoren er ferdig mappet med det og jeg plages ikke nevneverdig hvis jeg må lage lytt ledningsnett på den nye motoren.
    Jeg får vel sette meg ned en dag og finne en god pris på alt
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

Side 109 av 176 FørstFørst ... 9 59 99 107 108 109 110 111 119 159 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •