Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  71
Side 27 av 30 FørstFørst ... 17 25 26 27 28 29 ... SisteSiste
Viser resultater 651 til 675 av 728

Tråd: Guide fra A til F/FK/FT (oppdatert 02/03/10)

  1. #651
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    er ikke 2 av dem til cruice control? se på det i haynesboka kanskje? får litt ideer derifra

  2. #652
    Registrerte brukere redline sin avatar
    Medlem siden
    16. sep. 2010
    Sted
    Frøya
    Innlegg
    153
    Antall takk

    Standard

    off!! Driver og bygger om ifra lh 2,2 til 2,4 jeg. 240 1989mod. Men får ikke knist? coilen blir lunket når jeg prøver og fyre den. Takker for svar folkens

  3. #653
    Hassel sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2010
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    3.314
    Antall takk

    Standard

    Svinghjulssensor?
    Henrik Hassel
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem


    S60 2004 - 2,5T - AWD
    V70 1998 - 2.0t - SOLGT

  4. #654
    Registrerte brukere Arne94 sin avatar
    Medlem siden
    05. okt. 2011
    Sted
    Inderøy
    Innlegg
    916
    Antall takk

    Standard

    Står sikkert i en av disse 27 sidene, Men Formotstandene er forklart VELDIG dårlig! loddet feil på grunn av denne, er ikke alle LH 2.4 som har likens på bildene som bli brukt, jeg hadde 1 grønn/rød + 1 helgrønn som gikk ut til å bli 4 helgrønne.

    Hadde også en grå som gikk fra en tykk til 4 så loddet inn motstanden der, noen som vet om dysene eller hjernene kan ha blitt brennt? bilen startet og gikk med motstandene på grå ledning, men laangt i fra som den skulle ha gjort.
    ¤ 1998 Grønn Volvo V70 2,3 Turbo
    ¤ 1991 Sølv Volvo 945 D24TIC * Solgt
    ¤ 1991 Rød Volvo 245 B230F GL * Solgt
    ¤ 1995 Blå Volvo 945 Turbo Ombygg * Solgt | ¤ 1991 Hvit Volvo 745 230F
    ¤ 1989 Rød Volvo 245 230F GLE * Solgt | ¤ 1987 Hvit Volvo 744 230K GL *Solgt

  5. Takk crazyclomp takket for denne posten
  6. #655
    Registrerte brukere longnose sin avatar
    Medlem siden
    22. jan. 2010
    Sted
    Vest agder/ søgne
    Innlegg
    206
    Antall takk

    Standard

    spørsmål om jeg har skjønt dette riktig med å koble seg på det orginalet nettet i bilen. Jeg har kobla den tynne blå kabelen og den tynne gule/rød til +15 (coil) så har jeg kobla blå/gul til 50 merket på tenningslåsen. Også den blå/gule kabelen som er i "bilens kontakt" (innslag til starter) har jeg også kobla på 50 merket på tenningslåsen. Stemmer dette ? Takker veldig for svar
    -Toyota Hiace 97 (Bruksbil)
    Volvo 240 86
    Volvo 75 242 Turbo

  7. #656
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    hvor kobles bensinpumpe releet på 240 nettet? er det ilustrert som hoved releet?

    Mvh Mats

  8. #657
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hallis Vis post
    hvor kobles bensinpumpe releet på 240 nettet? er det ilustrert som hoved releet?

    Mvh Mats
    Kontakten til rele er i nærheten av kontaktene til hjernene og 9pol/11pol kontakten som er inne i bilen på høyere side. Rele kontakten er svart, formet som et rektangel, og har 2 skrå hjørner og 2 spisse.


    På dette bildet som jeg har funnet i denne guiden på første side ser du kontakten og releet helt til høyere på bildet merket hovedrele.

    Sist endret av Øyvind G; 24/04/13 kl 21:36

  9. #658
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. aug. 2010
    Innlegg
    14
    Antall takk

    Standard

    okai takk

  10. #659
    Registrerte brukere R-israelsen sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2010
    Sted
    Røyneberg
    Innlegg
    1.132
    Antall takk

    Standard

    Stemmer at 89 mod 240 med f motor har lh 2,4??

  11. #660
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Så lenge det ikke er en 88 som er registrert i 89 så.

    Men det er jo enkelt å sjekke, da lh2.2 ikke har diagnoseuttak på dempertårnet, og har hallgiver i fordeleren istedenfor svinghjulsgiver.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  12. #661
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    har en som er litt morsommere en 89 regga i 88 da jeg har kat, LH2.4 og ikke noe egr eller pulsair eller noe kan si at det er nok en av de første levert med LH2.4
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  13. #662
    Registrerte brukere Sondretrek sin avatar
    Medlem siden
    26. okt. 2012
    Sted
    Råde
    Innlegg
    25
    Antall takk

    Standard

    takker

  14. #663
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2013
    Innlegg
    62
    Antall takk

    Standard

    Noen som har vært borti dette før? Finner ikke "bilens kontakt", og i stede for en 9 eller 11pol kontakt har jeg en 24pol, der kun 13 av stikka er brukt..
    (fikk ikke bilde til å fungere, men her er link til bilder av kontakten)
    http://postimg.org/image/qnh4nsn7f/
    http://postimg.org/image/ke0tzutnl

  15. #664
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Ja, på siste årsmodellene er alle ledninger til oljetrykkvakt,d+ osv lagt i samme kontakten, mye ryddigere slik.

    Har 93 mod lh2.4 nett i bilen selv jeg.
    Sist endret av ArneR; 06/08/13 kl 06:23
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  16. #665
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2013
    Innlegg
    62
    Antall takk

    Standard

    Ahaa takker for svar! farger på ledninger osv er fortsatt den samme?

  17. #666
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Som regel har de beholdt samme farger, men jeg vil anbefale deg å laste ned koblingsskjema til din bil og dobbelsjekke først som sist. Er kjedelig om man plutselig kobler noe feil.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  18. #667
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2013
    Innlegg
    18
    Antall takk

    Standard

    hei! har ett problem etter bygging av fk i 240;( bilen starter når lmm er koblet av men når jeg kobler den på så får den alt for mye bensin åså stanser den:(
    og den tråden inni der gløder hele tiden når tenninga er på:O så jeg spør er det noen her som vet hva som kan hvære galt?
    Sist endret av josten racing; 03/10/13 kl 22:57

  19. #668
    Registrerte brukere skogy sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2011
    Sted
    Levanger, Norway, Norway
    Innlegg
    595
    Antall takk

    Standard

    Er vel denne som må brukes på 86mod 740 turbo for å montere b230fk motor?!
    Skogy`s 740 Turbo: http://forum.vccn.no/showthread.php?...073#post796073

    Solgt!Skogy`s V70 Titanium sport 2.0T 2004mod: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-2-0T-2004mod

    Solgt!Volvo 850 2,5 SE 1994 :http://forum.vccn.no/showthread.php?p=457194#post457194

    Solgt!!87 mod 740 gl,B230FK Motor,M90 Girkasse ,T16 Turbo
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=25188

  20. #669
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skogy Vis post
    Er vel denne som må brukes på 86mod 740 turbo for å montere b230fk motor?!
    riktig
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  21. #670
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skogy Vis post
    Er vel denne som må brukes på 86mod 740 turbo for å montere b230fk motor?!
    Denne guiden kan egentlig brukes uansett bil. Det letteste er egentlig å bruke et 240 ledningsnett slik som denne guiden forklarer.

  22. #671
    Registrerte brukere skogy sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2011
    Sted
    Levanger, Norway, Norway
    Innlegg
    595
    Antall takk

    Standard

    Ok. Følger med nett fra 940 når jeg kjøper motor i fra Sverige.
    Skogy`s 740 Turbo: http://forum.vccn.no/showthread.php?...073#post796073

    Solgt!Skogy`s V70 Titanium sport 2.0T 2004mod: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-2-0T-2004mod

    Solgt!Volvo 850 2,5 SE 1994 :http://forum.vccn.no/showthread.php?p=457194#post457194

    Solgt!!87 mod 740 gl,B230FK Motor,M90 Girkasse ,T16 Turbo
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=25188

  23. #672
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skogy Vis post
    Ok. Følger med nett fra 940 når jeg kjøper motor i fra Sverige.
    Da får du sikkert kun motornett og det kan du ikke bruke :( Evt må du bytte hele nettet på bilen ellers blir det MYE klipp og lim :P Kjøp LH2.4 fra 240 du
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  24. #673
    Registrerte brukere skogy sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2011
    Sted
    Levanger, Norway, Norway
    Innlegg
    595
    Antall takk

    Standard Guide fra A til F/FK/FT (oppdatert 02/03/10)

    Hvordan er det å bruke lh 2.4 fra 740 kontra 240 da? En som kunne selge meg fra 740.
    Skogy`s 740 Turbo: http://forum.vccn.no/showthread.php?...073#post796073

    Solgt!Skogy`s V70 Titanium sport 2.0T 2004mod: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-2-0T-2004mod

    Solgt!Volvo 850 2,5 SE 1994 :http://forum.vccn.no/showthread.php?p=457194#post457194

    Solgt!!87 mod 740 gl,B230FK Motor,M90 Girkasse ,T16 Turbo
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=25188

  25. #674
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skogy Vis post
    Hvordan er det å bruke lh 2.4 fra 740 kontra 240 da? En som kunne selge meg fra 740.
    Samme dritet, bruker du fra 740 eller 940 blir alt feil med kontakter i bilen.. Gå for LH2.4 fra 240 du
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  26. #675
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. nov. 2011
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    452
    Antall takk

    Standard

    Driver å kobler opp nett i bilen min nå. Er LH2.4 nett fra 240. Det jeg har skrevet står med uthevet tekst.

    Fra første side:

    -tynn grønn fra lh2.4 pinne 14 til ac pressure switch (glem denne)
    -tykk rød /gul fra bensinrele til hoved pumpe (monter sikring på denne)
    -tynn rød/grå fra lh 2.4 til ac rele (glem denne)
    -tynn blå (se uthevet tekst under)
    -hvit/rosa lh 2.4 pinne 22 til instrument lampe lamda sonde( hvis du har)
    -violet lh 2.4 pinne 26 til instrumentpanel vekslingsindikator (Glem denne)
    -tynn blå/sort lh2.4 pinne 34 til speedometer (kobles på samme ledning som kommer fra bakaksel, men bare å drite i)
    -tynn Blå/gul Kobles til signal fra tennings lås til starter (merket 50)
    -tynn gul/rød fra forvarming lamdasonde- kobles sammen med tynn blå.
    -tynn rød\svart - finnes kun i enkelte 9-pol ledningsnett og kobles sammen med den blå.

    MAO så er det kun 4-5 kabler i tillegg til hovedstrøms ledningen som man skal bry seg om:

    -tykk rød /gul fra bensinrele til hovedpumpe og forpumpe (monter sikring)
    Denne er grei. Skal vel bare kobles rett til bensinpumpe? Hvordan sikring trengs? Skal ha ei Walbro GSS 340, 10 eller 15AMP?

    -tynn blå (Se uthevet tekst under)
    Hvor er et lurt sted å koble inn denne? Denne skal få strøm når tenning er i hakka 2 og 3 som jeg forstår.

    -tynn Blå/gul Kobles til signal fra tennings lås til starter (merket 50, event kobles den rett på starteren)
    Den er grei.

    -tynn gul/rød fra forvarming lamdasonde, kobles sammen med tynn blå.
    Skal denne kobles sammen med den som kun er blå, eller den som er blå/gul?

    -tynn rød\svart sammen med tynn blå dersom den finnes(kun enkelte 9-pol nett).
    Jeg har to som er røde/svarte, skal begge disse kobles på den blå?
    Mitt Volvo 240 16 Ventiler Turbo Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-Motorrom-s-3

Side 27 av 30 FørstFørst ... 17 25 26 27 28 29 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •