Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  216
Side 29 av 77 FørstFørst ... 19 27 28 29 30 31 39 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 725 av 1923

Tråd: Datasprut tråden!!

  1. #701
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.642
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Knotete litt med sprutet mitt nå, autronic Smc.
    Får ikke gnist på plugg, får impulser inn, teller turtall når jeg kobler til pc'n. Ohmer utgang til tennmodul med multimeter, får utslag men tregheten i multimeteret blir det litt rart.
    Strøm og jord inn på tennmodul, signal fra ecu og videre til coil. Bruker coil fra en Ford motor WS opplegg, fungerte når den blei tatt av motor.
    Autronic SMC har ikke Dwellkontroll og trenger derfor B230A tenningsmoduler, ikke 230F som de fleste andre bruker.

    For å forhindre at folk ødelegger for seg selv og andre så har Bosch flyttet signal-inn pinnen fra plass nr.5 til nr. 6 på stikket.
    Sist endret av Batland; 30/09/13 kl 07:51

  2. #702
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Takk for svar! Grunnen til at jeg valgte den coilen er at jeg fikk den av en kar som har god greie på cosworth og trimming generelt. Så må prøve å sette på en modul fra A motor ja, sluttnummer på de modulene er da? 124 er vel på f osv?


    Sendt fra min iPhone

  3. #703
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Autronic SMC har ikke Dwellkontroll og trenger derfor B230A tenningsmoduler, ikke 230F som de fleste andre bruker.

    For å forhindre at folk ødelegger for seg selv og andre så har Bosch flyttet signal-inn pinnen fra plass nr.5 til nr. 6 på stikket.
    Veit du hvem som skal hvor av ledningene på tennmodulen? Så jeg kan kontrollere at jeg har riktig


    Edit: Var innom Biltema etter jobb og handla 2 stk tennmoduler til A motor som nevnt tidligere, og da var det gnist.
    Så da var det enten feil modul, eller ødelagt modul som jeg prøvde med tidligere.

    Sendt fra min iPhone
    Sist endret av OlaBoy; 30/09/13 kl 22:00

  4. #704
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.642
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Takk for svar! Grunnen til at jeg valgte den coilen er at jeg fikk den av en kar som har god greie på cosworth og trimming generelt. Så må prøve å sette på en modul fra A motor ja, sluttnummer på de modulene er da? 124 er vel på f osv?
    124 er Boschummeret på en "dum" module som trenger sprut med dwell kontroll.
    Boschnummeret på den "smarte" modulen med innebygget dwellkontroll er 139 så vidt jeg husker i farten.

    Sitat Opprinnelig postet av OlaBoy Vis post
    Var innom Biltema etter jobb og handla 2 stk tennmoduler til A motor som nevnt tidligere, og da var det gnist.
    Det tror jeg på. Flott at det ordnet seg. Sørg for at modulene monteres med kjølepasta på en størst mulig aluplate

    Sjekk denne:



    søkeord bergendriftteam bergenstreetracingteam tenningsmodulkjøling ignitionmodulcooling
    Sist endret av Batland; 16/10/14 kl 19:29

  5. #705
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    124 er Boschummeret på en "dum" module som trenger sprut med dwell kontroll.
    Boschnummeret på den "smarte" modulen med innebygget dwellkontroll er 139 så vidt jeg husker i farten.



    Det tror jeg på. Flott at det ordnet seg. Sørg for at modulene monteres med kjølepasta på en størst mulig aluplate

    Sjekk denne:

    Ja stemmer, sto i autronic boka at jeg kunne bruke 008, 137 og 139. Så var tydeligvis noe feil med den smarte modulen jeg hadde liggans.
    Fikk faktisk start i dag på mapping fra forrige eier av sprutet.


    Sendt fra min iPhone

  6. #706
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    124 er Boschummeret på en "dum" module som trenger sprut med dwell kontroll.
    Boschnummeret på den "smarte" modulen med innebygget dwellkontroll er 139 så vidt jeg husker i farten.



    Det tror jeg på. Flott at det ordnet seg. Sørg for at modulene monteres med kjølepasta på en størst mulig aluplate

    Sjekk denne:

    Desperat forsøk på å øke levetiden med lavohm coil og dertil strømtrekk?
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  7. #707
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.642
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Desperat forsøk på å øke levetiden med lavohm coil og dertil strømtrekk?
    Når dynapack avslørte at det var hele 20 hk forskjell på kalde og varme tenningsmoduler så ble god kjøling av modulene høyt prioritert. Billige hk.
    (Han hadde heldigvis ikke LS eller 1,8T coiler som gjør slike gode løsninger umulig.)
    Ett langvarig problem med fusking som en følge av alt for varme moduler ved langvarig kjøring på høye turtall forsvant som dugg for solen.

    8 stk. originale coiler som har fått en GOD strømforsyning med tykke ledninger.

  8. #708
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Prøv heller å ta en composite logg. Da får du bedre oversikt over hvor de manglende tennene befinner seg. Med composite logger får du 2 linjer synlig når du har logget, der den røde indikerer triggerpunktet, altså de manglende tennene. Teller du 58 tenner har du mest sansynlig rett polaritet. Mister du signal på litt turtall til tross for motstand i serie så skifter du polaritet. Avviker tenning ved turtall når du har låst tenning så prøv å bytt polaritet. Ofte vil man få start selv med feil polaritet med MS.
    Teller du ikke 58 tenner og det ikke hjelper å snu polaritet, så må du sansynligvis justere potmeter litt mer.
    Du trenger ikke bytte om på ledningene om du har feil polaritet der.
    De forskjellige høydene på signalet som du har logget indikerer hvor lang tid det er mellom signalene. Så der ser du virkelig hvor mye turtallet på motor endrer seg når den går gjennom de forskjellige taktene.
    Det er derfor de manglende tennene må plasseres strategisk der hastighetsforskjellene varierer minst i løpet av en syklus, slik at de manglende tennene ikke skal forveksles med naturlig variasjon i signalet som vises på bildet ditt.


    Slik, fikk opp turtall når jeg kjinna Men den røde streken ser jo litt ,, tja rar ut..

    Brukans å starte med??
    Sist endret av TomX95; 05/10/13 kl 23:51

  9. #709
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Har fått rigga opp alt. Dyser funker, rpm funker, tomgangsmotor etc.. Men! FÅr ikke gnist på pluggen, er strøm fram. Har kobla slik: http://www.megamanual.com/ms2/Bosch_124ew.gif


    Men må resistoren på? eller er det innnstillinger/ eller kan jeg droppe hele modulen?
    Sist endret av TomX95; 11/10/13 kl 21:16

  10. #710
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Om du måler på pin5 uten motstand montert, med tenning på og strøm inn på pin4, får du utslag på voltmeter da? Etter bilde å dømme skal det være opp mot batterispenning, så avlesing på fra 9 volt og opp mot lade/batterispenning kan du forvente. Får du 0v eller noe veldig lavt kan det regnes som ingen spenning, og betyr at det ikke er intern pullup.
    Isåfall må du koble den motstanden ja. Om det er intern pullup bruker det uansett ikke skade om du har ekstern pullup i tillegg.
    Det som skjer når du ikke har pullup er i grunn ingenting, altså signalet tenningsmodulen får er 0v når transistoren i sprutet jorder signalet, og flytende når transistor ikke jorder, i praksis nær 0v da også.
    Modulen mottar altså ikke signal selv om den får signal. Samme tilfelle vil du få om du kobler batterispenning inn på pin5 uten at den går gjennom en motstand. Men da vil du også få problem med overoppheting av transistor og sansynligvis smeltet sikring.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  11. #711
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Om du måler på pin5 uten motstand montert, med tenning på og strøm inn på pin4, får du utslag på voltmeter da? Etter bilde å dømme skal det være opp mot batterispenning, så avlesing på fra 9 volt og opp mot lade/batterispenning kan du forvente. Får du 0v eller noe veldig lavt kan det regnes som ingen spenning, og betyr at det ikke er intern pullup.
    Isåfall må du koble den motstanden ja. Om det er intern pullup bruker det uansett ikke skade om du har ekstern pullup i tillegg.
    Det som skjer når du ikke har pullup er i grunn ingenting, altså signalet tenningsmodulen får er 0v når transistoren i sprutet jorder signalet, og flytende når transistor ikke jorder, i praksis nær 0v da også.
    Modulen mottar altså ikke signal selv om den får signal. Samme tilfelle vil du få om du kobler batterispenning inn på pin5 uten at den går gjennom en motstand. Men da vil du også få problem med overoppheting av transistor og sansynligvis smeltet sikring.
    Aha! Takker, ska ut og måle!

    .................................................. .................

    Målte 5 Volt mellom pin 4 og 5. Målte mot jord, og var null. Så da er det bare å smelle på en ressistor da?
    Sist endret av TomX95; 11/10/13 kl 22:09

  12. #712
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Starter å går!!
    Sist endret av TomX95; 13/10/13 kl 12:01

  13. Takk Truckdriver takket for denne posten
  14. #713
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard



    Blir volsom hakking når jeg nærmer 5000 og 3000 rpm når jeg har rundt 0,8 i ladetrykk å mer.. Seinere tenning?

  15. #714
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Noen som vet hvilken trigger sensor og hjul jeg trenger for Haltech e6x?

    Har laget trigger for kam på fordelerakslingen i blokken og skal lage trigger hjul på veiv i framkant.

    Hva trengs?
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  16. #715
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.642
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Noen som vet hvilken trigger sensor og hjul jeg trenger for Haltech e6x?

    Har laget trigger for kam på fordelerakslingen i blokken og skal lage trigger hjul på veiv i framkant.

    Hva trengs?
    Hvis du lager triggerhjul på fordelerakslingen i blokken så er det i grunnen alt du trenger. Du monterer 3 stk. Haltech sørpol magneter og 1 stk Haltech nord pol magnet (mulig det er omvendt) og en Haltech sensor så har du fullsekvensielt sprut.
    Flere rundt her bruker dette. Funker gull.

    Alternativt er det disse som gjelder:
    http://store.haltech.com/exportstore...igger-etc.html
    Sist endret av Batland; 14/10/13 kl 22:07

  17. #716
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hvis du lager triggerhjul på fordelerakslingen i blokken så er det i grunnen alt du trenger. Du monterer 3 stk. Haltech sørpol magneter og 1 stk Haltech nord pol magnet (mulig det er omvendt) og en Haltech sensor så har du fullsekvensielt sprut.
    Flere rundt her bruker dette. Funker gull.

    Alternativt er det disse som gjelder:
    http://store.haltech.com/exportstore...igger-etc.html
    Får tilsvarende til halve prisen. Bruker på veiv på min, funker bra enda hvertfall! Kam signal bruker jeg b230k fordeler der jeg har fjerna 3 av de vingene i fordelern. Nå har jeg Autronic sprut, men regner med det er noen innstillinger på Haltech så det er mulig med ca samme opplegg.

    https://www.elfaelektronikk.no/elfa3...=0&q=73-490-38


    Sendt fra min Thaifon

  18. #717
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post


    Blir volsom hakking når jeg nærmer 5000 og 3000 rpm når jeg har rundt 0,8 i ladetrykk å mer.. Seinere tenning?
    Vil ikke akkurat kalle det der voldsom hakking ut fra loggen. Om eneste "feilen" er at RPM linjen beveger seg litt opp og ned der trenger du ikke bekymre deg.
    Dataraten du logger i er mye lavere enn sprutet opererer internt med. Så alt av variabler svinger mer i virkeligheten enn en utzoomet logg viser.
    På bildet her har du forresten ikke 0,8 i ladetrykk. Du har ikke ladetrykk engang, men det folk flest kaller for vakum. Ladetrykk får du først over 100kpa, som er atmosfæretrykket.
    Til å være 4500rpm og 80 kpa synest jeg ikke 37 grader tenning virker veldig mye på en gammeldags 2v motor.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  19. #718
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
    Vil ikke akkurat kalle det der voldsom hakking ut fra loggen. Om eneste "feilen" er at RPM linjen beveger seg litt opp og ned der trenger du ikke bekymre deg.
    Dataraten du logger i er mye lavere enn sprutet opererer internt med. Så alt av variabler svinger mer i virkeligheten enn en utzoomet logg viser.
    På bildet her har du forresten ikke 0,8 i ladetrykk. Du har ikke ladetrykk engang, men det folk flest kaller for vakum. Ladetrykk får du først over 100kpa, som er atmosfæretrykket.
    Til å være 4500rpm og 80 kpa synest jeg ikke 37 grader tenning virker veldig mye på en gammeldags 2v motor.
    Så det etterpå, tokk en 1-3 tester med forsiktig opp på RPM, så har sendt med bilde av en av de tydligvis. Stillt ned VE endel, så fikk kjørt på 1 bar uten serlig problem. Fekk litt feiltenning etter det, for høye ve tall. Har justert litt ned å ska prøve igjenn.

    Hva anbefaler du på tenning der ca??

    Og veit du ossen jeg får til skikkelig motorbrems? Sette inn 0 verdier i ve mapet?
    .................................................. .................................................. ................................

    Her er en reel logg (riktig bilde ) Ser ut til å bli alt for feit på toppen der. Begynner å hoste, men litt mykere etter jeg stillte ned litt.


  20. #719
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    Alle MS3 varianter har overrun fuel cut, eller bensinkutt på norsk. Aktiver den funksjonen så får du litt bedre motorbrems
    En annen ting som hjelper på motorbrems er å ha den nederste linjen i tenningstabell godt under det du når på kpa ved normal kjøring, gjerne på den belastingen du har under motorbrems. På den nederste linjen og litt turtall, kanskje 2-2500rpm og opp har du mye tenning. 50 grader kanskje om nødvendig. Men overdriver du for mye kan du risikere at gnisten går til feil sylinder om du bruker fordeler. Vedlig tidlig tenning der gjør at drivstoffet antenner så tidlig at maks forbrenningstrykk oppnår før ØD og bremser motor før bensinkutt er aktivert. På så lav belastning fører det ikke til tenningsbank eller detonasjon som kan skade motoren.
    Nederste linjen i VE tabellen bør være lavere enn kpa du har på tomgang, gjerne ned mot det du har i kpa på motorbrems. Det fungerer ikke å tune den nederste linjen med autotune, så den må du tune manuelt. Det enkleste der er som oftest å bruke logg, og ta noen gjetninger ut fra formen på tabellen lenger opp når du begyner nærme deg målet. For at motoren skal oppføre seg penest mulig på motorbrems setter du ikke nederste linja til 0, men tuner etter AFR tabellen, men gjerne til rimelig magre tall som 15+.
    Har ikke studert loggen og mappen du har sendt meg enda, men skal gjøre det

    Edit: Mot 50 grader eller så rundt 3700 rpm og interpoler ned mot normal tenning ved 2-2500rpm. For store hopp i tenning fra en linje til en annen skaper problem med tuning og kan føre til jaging i motor eller nykking.
    Sist endret av Truckdriver; 19/10/13 kl 23:47
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  21. Takk TomX95 takket for denne posten
  22. #720

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Har tenkt å kjøpe DTA S80 Pro fra Sverige. Noe spesielt jeg bør tenke på, eller kjøpe i tillegg? Hvilke sensorer kan jeg bruke osv?
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  23. #721
    Registrerte brukere Liland sin avatar
    Medlem siden
    02. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    443
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AleksanderK Vis post
    Har tenkt å kjøpe DTA S80 Pro fra Sverige. Noe spesielt jeg bør tenke på, eller kjøpe i tillegg? Hvilke sensorer kan jeg bruke osv?
    http://www.dtafast.co.uk/Downloads/M...s%20Manual.pdf
    http://www.dtafast.co.uk/Downloads/W...%20Diagram.pdf

    Der står vel det meste du trenger og vite om kobling av S80 vil jeg tro

  24. #722
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Har rota det litt til og viser seg(med hjelp av Truckdriver) att jeg har bruka pin 26 på MS3X, men har kjørt tacho på utgangen.... Hviss jeg setter spark driver til MS3X spark, hva skjer da? Skikkelig driver på samme utgangen, eller må jeg rote mer i el nettet?

    (Kjører Orginal fordeler og Bosch tennmodul)

    Fikk den til å gå, men ekstremt trigger offset på 108 grader og virker ikke som den henger helt med.
    Sist endret av TomX95; 23/10/13 kl 16:54

  25. #723
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. april 2010
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    663
    Antall takk

    Standard

    MS3X tenningsugangene er som jeg nevnte 5v, og kan ikke brukes direkte ettersom du gjerne har 12v pullup på tenningsmodulen din. Tacho utgangen er beregnet for 12v, og tåler med enn nok strøm til å drive en tenningsmodul.
    Ta da heller å sjekk at tenningspunktet holder seg stabilt over varierende turtall med låst tenning, slik jeg beskrev. Er det ikke stabilt så tyder det på at signalet til tenningsmodul fra MS er feil vei, eller at eventuelt signalet fra triggerhjul leses feil vei. Motronic triggermønstret har den "ulempen" at det som oftest kan leses fint av med begge polariteter, men leses det av feil vei kan tenningspunktet drive avgårde og ikke være stabilt.
    - 98 Mustang Cobra banebil. - 84 mod. Ford Sierra 2.0GL, med 105 ville gamper, foreløpig. - 2000 "Opel" Tahoe 5.3 LT, LPG drift, trekkbil.
    x 97 mod V70 2liter turbo på 180hk. x Solgt til fordel for Mitibushen Pajero, trekkvogn. Pajero solgt.
    Jeg har datasprut, først og fremst MS, som hobby. Har begynt å legge ut noen videoer på youtube oktober 2018

  26. #724
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Fått te skikkelig utgang på tenning, fått mappe ve og går som ett skudd
    Men fekk ett problem.. Iac slutte pluttslig å funke. Har reflash`a men ingen endring. Målte i MS kontakten, og det var 12 volt fra iac inn (målte ikke uten kontakt på iac) IAC er helt i orden. Har kjørt testmode på ms, men ingen reaksjon... Skall vell ikke være mulig å brenne transistor så fort? Trenger vell ikke å modde no for att det skal være klart til bruk?

  27. #725
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.472
    Antall takk

    Standard

    Må man ikke bruke en slik tip120 transistor for å styre den orginale boschventilen som er brukt på lh2.4 biler? Den standard utgangen på v3.0 kort klarer det ikke direkte iallefall.

Side 29 av 77 FørstFørst ... 19 27 28 29 30 31 39 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •