Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: Bytte av olje på 1030

  1. #1
    Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard Bytte av olje på 1030

    Tenkte eg skulle bytte olje på akslingen i helga, men blei litt forundra når eg var under å keik. Etter kva eg såg så har eg kun nivåplugg hvis det er den som sit litt under midten til venstre på loket. Fekk eit tips ifra Volvo om å ta ut den nederste skruen som held loket, for da vil det renne ut. Nokon som kan bekrefte dette eller må eg av med diffloket?

  2. #2
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Nederste bolten er tappeplugg. Du trenger ikke ta av lokket, men åpne nivåpluggen i tillegg så renner det en liten anelse fortere.
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  3. #3
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Innlegg
    6.059
    Antall takk

    Standard

    ofte man kan skru ut den midterste skruen i bunnen til lokket ja
    Ellers må du pumpe den ut gjennom påfyllingslokket.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  4. #4
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Den nivåpluggen brukes til å sprøyte inn ny olje, til det renner ut Og den nederste tapper du ut olja med

  5. #5
    Registrerte brukere Soulair sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Klæbu
    Innlegg
    565
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Fekk eit tips ifra Volvo om å ta ut den nederste skruen som held loket, for da vil det renne ut. Nokon som kan bekrefte dette eller må eg av med diffloket?
    Jeg mener det skal være en egen tappeplugg på undersiden av huset! Eller er det forskjeller mellom 1030 og 1031?

    Syns uansett det er rart at du blir anbefalt å ta ut den nederste skruen som holder selve lokket
    1998 Volvo V70XC - bruksbil
    1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt

  6. #6
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Ihvertfall på 1031 akselen skal man skru av den nederste skruen til lokket.

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Averøy, Nordmøre
    Innlegg
    806
    Antall takk

    Standard

    på min 1031 var det en bunnskru, med magnet i.

  8. #8
    Registrerte brukere Yngste Haugerud sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    151
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av OlavS91 Vis post
    på min 1031 var det en bunnskru, med magnet i.
    På nyere klokker med "filter" i lokket finnes ikke denne, men det stemmer det trådstarter lurer på og Henrik940 bekrefter. Nederste skrue på lokket er til tapping så lenge man IKKE har tappe plugg under på klokka

  9. #9
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    241
    Antall takk

    Standard

    på alle 240 jeg har sedd så har det vært tappeplugg under klokka.
    - Volvo 245 (b230, hx35, haltech ++)
    - Volvo s60 2,4 turbo
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=747

  10. #10
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Er tappeplugg på begge akslene mine og.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  11. #11
    Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Hmm, prøvde å sjå meir innunder utan å oppdage noko meir. Så da sit den pluggen anten litt gøymd, eller så er det den nederste skruen i lokket.

  12. #12
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    956
    Antall takk

    Standard

    da er det nok den nedersete.
    hvis ikke så skru av hele lokket
    Volvo 240GL 1990
    Volvo 240GL 1988
    Ford Granada 1973

    X Volvo 940 1998

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •