Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Problemer med kjørelys

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. april 2013
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard Problemer med kjørelys

    Heisann!
    Har en '89 245 som tuller litt med kjørelysene.
    Iblant kan alt funke normalt, men ellers så vil ikke nærlys stå på, og heller ikke fjernlys "henge seg opp".(Altså skru det på, og at det blir på) Man kan blinke med lyshornet, men ellers er det mørkt.
    Noen som har ideer om hva jeg skal prøve/bytte først?

  2. #2
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Jepp, dette er nok hovedlys relè-et. Dette sitter under stoff matten som dekker til rattstammen, pedalene, ledninger osv. Fjern matten ved å skru de plastskruene med et flatjern 90 grader, da kommer de ut. Etter å ha løst alle de, fjerner du matten.

    Releet skal sitte fast ved siden av clutch eller bremsepedalen, mulig den sitter i motorrommet? Det er helt firkantet. Min sin er av merket Bosch, 12V 2x15A.


    Mulig det er tegnet inn diagram sånn som det her.

    Det som mest antagelig skjer er at releet ditt har begynnt å tatt på åra og har blitt varmt, når releet ditt har blitt kaldt igjen har lysene kommet tilbake.

    Jeg ville bare testet å bytte det, koster ikke mange kronene.
    Bare vær sikker på at du kjøper et rele som har lik spenning, tåler like mange ampere og som har samme elektrisk diagram

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. april 2013
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Hei! Da får jeg se om jeg får prøvd det i morgen.. Takker for svar!

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. april 2013
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    Og når jeg først har en tråd, kan jeg like gjerne spørre.. Samme bilen, og vindusviskerene mine går i ett sett hvis de er skrudd på. Jævla kjipt, høhø! Det går Ann å tvangsstoppe de, om du holder brytern mellom to hakk, da de er i bunnen av ruta. Forslag?

  5. #5
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Hmm.. ja den der er vrien.. har ikke hatt samme problemet selv, men kjenner en som har hatt dette problemet og jeg har lest folk som har problem med dette. Etter det jeg har lest så er det noe med motoren som gjør at den ikke vil stoppe i stopp posisjon. Har lest at det er somme som måtte bare sjekke koblingene, rengjør dem. Og ikke minst jordinga, at den sitter godt. Men andre + han jeg kjenner byttet bare motoren og den fungerte.

    Men jeg ville sjekket ledningene, koblingene og jordinga før du bytter motoren, så sparer du kansje litt peng. Men der koster ikke all verden for en visker motor, har byttet 2stk i 240'er i mitt liv Kjøpte begge brukt, billig av en venn og den andre for 500 kr hos huggern. Jeg skal ha en eller annen bruksanvisning til hvordan å bytte, kan sikkert prøve å forklare deg hvordan du byttet også

    Men sjekk bryteren, jordinga på visker motoren, kan sjekke armene som sitter bak dashen også. Bare å løsne den matten på passasjersiden, samme som på høyre, men tviler på at armene under skal ver noe problem.
    Sist endret av 2førr10; 19/08/13 kl 18:11

Lignende tråder

  1. xc 90 2003 kjørelys
    By gussi in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 2
    Siste post: 12/08/12, 21:52
  2. Mistet kjørelys
    By ToHoR in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 25
    Siste post: 19/06/11, 14:01
  3. 960 90' Tåkelys med kjørelys
    By Mysemannen in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 28/06/10, 07:10
  4. H3 i kjørelys på V70?
    By 940pearl in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 16/02/10, 19:00

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •