Noen som har info? Mye volvo deler
Noen som har info? Mye volvo deler
One Ring to rule them all
http://www.jossecar.com/
Meinar at det var snakk om at denne skulle kome med B204FT og ein versjon med B6304, men det ser ut som det var kun B6304 som vart produsert. Desse bilane dukkar opp på ein del av dei svenske volvotreffa.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
får prøve å kontakte han om hvor han bestilte bladfjøra hen
One Ring to rule them all
Eg kjenner eg fekk veldig lyst til å slå kloa i ein slik, hyl ut, om nokon ser noko slikt til sals
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Den er nok ikke billig :P er jo en mini svensk "corvette"
One Ring to rule them all
http://www.indigo3000.org/
Längd: 430 cm
Bredd: 176 cm
Höjd: 112 cm
Hjulbas: 252 cm
Vikt: 1150 kg (ca)
0-100 km/h: 6,5 sek (ca)
Toppfart: 250 km/h (med hardtop)
Motor: Rak 6-cyl, 3 liter, 24 ventiler,
helt i aluminium, dubbla överliggande kamaxlar.
Effekt: 204 Hk
Vridmoment: 267 Nm
Drivning: Bakhjulsdrift
Växellåda: 5-växlad manuell i aluminium, helt synkroniserad.
Bromsar: Hydrauliska med skivor runt om, ventilerade fram.
Framvagn: Dubbla länkarmar i aluminium med tvärliggande
bladfjäder i komposit.
Bakvagn: Multilink med subframe i aluminum och tvärliggande
bladfjäder i komposit.
Kaross: Öppen 2-sitsig roadster i komposit.
One Ring to rule them all
(små rør i forhold til hva som "egentlig" burde vært på motoren. kanskje for å holde kreftene nede?)
Herlig hjuloppheng 960n skulle hatt det samme. den har jo best hjuloppheng bak
Ser ut som fundo deler. samme som har laget delene til volvo
One Ring to rule them all
Kan jo ikkje vere 204 hk i denne, har jo sett mykje høgare siffer enn dette.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
koster nok litt mindre i avgifter hvis de går utifra volvos tall
3liter volvo 6er på større eksos sparker godt i fra en orginal motor med plombert eksos ihvertfall
One Ring to rule them all
http://www.stegia.se/eng/racing/indigo_artikel.pdf
De tre referensmodeller de gav var Austin Healey 3000 (om den skulle
byggts idag), en ”fattigmans-Viper” eller en ”Super-Miata”.
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L
Jeg VISTE det måtte være noen som hadde dratt denne bilen ut på banen
Bedre vektfordeling og økt ytelse?
Denne virket kjent
(lurer på hvordan han har løst foringene der! de skal jo vri litt på seg her å der, Men ser ut som om det er uniball type så da vil det jo fungere som man har tenkt )
Motor: Volvo T5R B5234T8
Cylindrar: 5
Volym: 2319 cc
Borrning: 81 mm
Slag: 90 mm
Ventiler: 20 , Titan retainers
Kompression: 8,5:1
Kamaxlar: K kammar race.
Vevaxel: RN Veven, Volvo (300hkr) 6 kg lättare
Kolvar: Venolia smidda
Vevstakar: Extreme Engineering Smidda H-stakar
Turbo: Garett GTBB3040 keramiska kullager
Insprutning: Hestec med datalog
Torrsump: Pace Products 6-stegs ( Slim Jim )
Generator: Mercedes Benz 14V/90A
Tändstift: NGK 9
Koppling: API 7 tum, 3 skivig sinter
Effekt: 1,7 Bars laddtryck- 540 hkr /680 Nm
Bränslepumpar: Facet Röda x 2, Bosch
Tank: ATL 45L
Växellåda: Sellholm tuning, Sekventiell, 5 växlad
Bakaxel: Volvo 960 special, Utv 3,72-4,56:1
Diff: SF variabel planetdiff
Yttre drivaxlar: Volvo 960
Inre drivaxlar: Sellholm tuning
Fälgar: BBS RK 10x18”
Däck: Pirelli 265x650x18
Bromsar: Endless racing 6 kolvs
Skivor: Fram 360x32 mm, Bak 304x32 mm
Belägg: Endless
Avgassystem: 4” Feritta
Acceleration: 0-100 km/h ca 2,6s
Toppfart beroende på utväxling: max 300 km/h
Torrvikt: 1040 kg
One Ring to rule them all
Prisen var greit stiv da Men den ser griserå ut da Men er mye annet jeg heller ville kjøpt meg for 450 000 som er mye nyere enn 1999
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958