Hei! Har et lite merkelig problem jeg ikke klarer å finne helt ut av. Det hele begynte her om dagen når jeg skulle kjøre meg en tur og la merke til at turbosuset var ganske mye høyere enn vanlig :S liknet kompressorhvining. Det jeg har sjekket til nå er at wastegate fungerer, trykkrør og slanger. Prøvde også å sjekke akslen i turbo, merket litt slakk, men er usikker på om det er vanlig eller ikke. Turboen ble overhalt hos turboservice for et år siden. Jeg kan også kjenne bittebittelitt eksoslekk fra sveisen til flensen på downpipe. Kjører på 0, 8 i ladetrykk og har nettop måttet montere katalysator pga satans vegevesen stoppa meg. Hele eksosanlegget er da i 3", det samme med kat.
Noen som kan ha noen formening om hvordan dette kan ha oppstått?
Legger også til at motoren virker som ikke går helt 100% reint lenger, tuller litt med turtallet, små lugging på tomgang og legger seg på rund 1100omdr når man clutcher ut under kjøring. Hadde en liten tanke på eksoslekken før lambda ang dette..