Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 32 av 92 FørstFørst ... 22 30 31 32 33 34 42 82 ... SisteSiste
Viser resultater 776 til 800 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #776
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 21.05.2010 - AC er oppe å går!





    Bilder fra monteringen av AC evaporator. Her er dekslet under evaporator på igjen samt et bilde av rørtilkoblingene før sammenskruing! Dekslet under evaporator ble limt med rutelim.

    En jævla drittjobb å ligge under der å prøve å få det dekslet der på plass når det er rutelim på kantene og man skal prøve å ikke grise det overalt. Fikk masse rutelim på henda som nå har tatt snart 3 dager å få bort .

    Selvfølgelig fikk jeg lagt en ledning imellom dekslet på baksiden i mørket og frustrasjon når det ble satt på . Så må se om jeg får fikset det sånn at det blir tett der og. Så ikke luft fra vifta går tapt bak dashen .







    Da var alt koblet til og jeg har vært i Sandefjord hos Magnus Hagtvedt å fått fyllt på AC gass! Denne gangen var alt så tett det kunne bli! Anlegget startet og fungerte som det skulle med en gang, så jeg kjører fornøyd hjem igjen 1.5 time med rutene igjen, masse sol ute og fin temperatur. Deilig!


    I mårra blir det å få sammen interiøret igjen og annet småtteri .

  2. #777
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Fungerte temperatur reguleringen fint? Eller kjørte du med tempinstilling på blå hele veien ?
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  3. #778
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnus Hagtvedt Vis post
    Fungerte temperatur reguleringen fint? Eller kjørte du med tempinstilling på blå hele veien ?
    Hehe, kjørte med blå en liten stund for å se hvor kaldt jeg kunne få det . Så satt jeg den på 22 med resten på Auto. Ser ut til at reguleringen fungerer bra, selv om hakk 22 riktignok virket en del kaldere enn 22 grader .

  4. #779
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Kulde synker, og eneste temp sensor for romtemp er jo i taket , kan jo ha noe med det å gjøre...
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  5. #780
    Registrerte brukere Iversen sin avatar
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Løvenstad
    Innlegg
    292
    Antall takk

    Standard

    Tempen på den automatiske reguleringa skal du ta med en klype salt. Er ikke alltid den er helt på topp

  6. #781
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. feb. 2010
    Sted
    Fosnavåg/Bergen
    Innlegg
    140
    Antall takk

    Standard

    Syns å huske det var flere senorer enn i taket på min 960.
    Den funka bra den hvertfall

  7. #782
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av oddeee84 Vis post
    Syns å huske det var flere senorer enn i taket på min 960.
    Den funka bra den hvertfall
    Det er en sensor på kjølevannet og en sensor på temperaturen lufta som vifta blåser har i tillegg. Den bruker det for å vite om AC må slås på eller ikke, om kjølevannet er varmt nok til at det er vits å dra på med vifte når det er kaldt osv...

  8. #783
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 22.05.2010 - Montering av interiør + vask





    Ikke så mye som har skjedd i dag, men litt. Montert sammen interiøret igjen etter evaporatorbytte .







    Motorvask med avfetting og høytrykk samt en liten vask av bilen . Så begynte det selvfølgelig å regne like etter .

  9. #784
    Registrerte brukere Volvoniføør sin avatar
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    396
    Antall takk

    Standard

    Bra, MEGET bra!
    Volvo 940 TIC

  10. #785
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvoniføør Vis post
    Bra, MEGET bra!
    Takker

  11. #786
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor er røra før spjellet skjøta?
    Eller ser det jo kjempe bra ut her
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  12. #787
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Hvorfor er røra før spjellet skjøta?
    Eller ser det jo kjempe bra ut her
    Hvis jeg ikke husker feil er det fordi han ikke har den siste slangebøyen som hører til AC intercooleren, så det måtte sjøtes med biter fra den gamle intercooleren.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  13. #788
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Hvis jeg ikke husker feil er det fordi han ikke har den siste slangebøyen som hører til AC intercooleren, så det måtte sjøtes med biter fra den gamle intercooleren.
    Yup, stemmer det. Men ikke lenge til røra på den siden skal byttes ut med 3" rør med LMM på trykksiden uansett, så derfor har det ikke blitt gjordt noe med . Er en del av forberedelsen til turbobytte sånn at jeg kan ha åpen dump. Delene er bestillt og hentes på Torsdag i Sverige.

    Er noen andre midlertidige løsninger og som fex at luftfilteret ikke er festet, men kun stripset til trykkrøret og litt sånne ting. Men alt det blir ryddet opp i når det blir bytta ut uansett.

  14. #789
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Lmm burde ikke stå opp ned. fukt kan ende nede i elektronikken.
    One Ring to rule them all

  15. #790
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Lmm burde ikke stå opp ned. fukt kan ende nede i elektronikken.
    Aha . Får se om jeg får fiksa det en dag .

  16. #791
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Å huffameg, korleis er det du har festa relet til elvifta Var NESTEN så det var finare hos meg xD
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  17. #792
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Å huffameg, korleis er det du har festa relet til elvifta Var NESTEN så det var finare hos meg xD
    Det er også midlertidig . Skal lage en brakett som går opp vedsidenav catch tanken der som jeg skal klipse releet på.

  18. #793
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Ahh, høyrest bra ut. Måtte berre finne noko å kommentere
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  19. #794
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Ahh, høyrest bra ut. Måtte berre finne noko å kommentere
    Yeah, hehe . Er noe mer som må ordnes opp i og, sånn som den lille vakumslangen som ligger rett over motoren og noe lignende. Tar litt og litt nå og da når jeg får lyst .

  20. #795
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Rimelig strøkent og ryddig motorrom du har, og ikke minst bilen
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  21. #796
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Rimelig strøkent og ryddig motorrom du har, og ikke minst bilen
    Takk . Motorrommet er ikke så ryddig for øyeblikket da, men det skal det bli .

  22. #797
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Syntes det så meget bra ut jeg

    BTW: Når du tok av det dekselt forand kamdrevet, da måtte ha av reimene osv, sant ? Har titta på dette selv, ser fort litt bedre ut, uten det
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  23. #798
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Syntes det så meget bra ut jeg

    BTW: Når du tok av det dekselt forand kamdrevet, da måtte ha av reimene osv, sant ? Har titta på dette selv, ser fort litt bedre ut, uten det
    Ja, trur man må av med reimene. Eneste problemet med å kjøre uten er at man burde igrunn kjøre uten begge dekslene, dvs ta vekk det nederste og. Da ser det mye bedre ut. Og da har man ikke noe merke å stille reg reima etter lenger. Så derfor har jeg planer om å sette på dekslet mitt igjen neste gang jeg skal ha frahverandre noe der .

  24. #799
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Ja, der sier du noe .. Greit å ha noe og stille det etter Ser jo pent ut da
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  25. #800
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Risky å kjøre uten det dekselet også da..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Side 32 av 92 FørstFørst ... 22 30 31 32 33 34 42 82 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •