Føler med degjeg gikk 2 år og 6 mnd uten lappen.. og gjett om jeg fortjente det!
Ja jeg gleder meg til å få den inn nå!
nei.. føler det blir i klassen for "hei jeg er harry", en tid som er long gone for megvil ha lyskildene beskjedne
Da er blokka kommet hjem igjen!
I dag skal den renses, vaskes, renses, vaskes og luftes. den skal være heelt ren til alle delene kommer i!
Håper på å få lakkert den i kveld![]()
Skru for guds skyld av minuspolen først når du skal koble fra det batteriet :S
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Da har det blitt gjort en heel del med motoren!
Lakket den i går, og fikk tørket til i dag. Så var det bare å montere sammen innmaten. Alt gikk som smurt, og motoren går finfint rundt!
Lar bildene tale her
Veiva på plass igjen
H-profil med smidde stempler
Perfect fit!
Fikk to kjølevifter av min veldig snille svigerfar!Disse gjorde nytten på hans 6++ hester pontiac, så burde holde til denne snegla! Skal festes penere med viftestrips!
Og såklart en passende cola for anledningen!
Må ydmykelig takke Erlend Henrik og svigerfar for all ytterst god hjelp i dag!
Har også fått tak i en nyoverhalet 531 topp! Får den på tirsdag, så da satser jeg på å få komplettert motoren da!
Så da er det 21 dager (and counting) til årets Volvotreff i Heidal som har vært målet hele vegen! Litt skeptisk på om vi rekker det, men skal jobbe som faaaaeeen for å klare det!
Mer updates i morgen!![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Looking good!Deilig når blokka er borra og nye stempel, alt bare sviver så syykt smooth rundt
![]()
Det blir gromt![]()
Gleder meg til og se motoren ferdig![]()
Da har det skjedd en heel del igjen!Kommer masse bilder her nå.
Nylakkede motordeler ligger linet opp klare!
Trillet inn bilen i lakkteltet og satte på varme så blekket fikk varmet seg opp til gode 30 grader +
Også begynte vi å sette sammen motoren imens
Felgene fikk et strøk grynning
På de sorte motordelene så lakkerte vi de først, og satte de litt til siden. Deretter lakkerte vi sølvdelene, så litt sølv lakkstøv la seg på de sorte delene og gav de et sølv metallic preg
Nyoverhalt 531 topp på plass
Volvo oljefilter skal byttes ut med et KN oljefilter etter første oljeskift. Men dette må surres inn i varmebandasje da det blir litt for nærme turboen.
1-bars wastegate på turbo. Her måtte vi forlenge wg-lokket og heve wg over turboen for å få plass.
Torboen må peke nedover. pga at dersom den står oppe, så går ikke tennpluggene nedi toppen.
Motoren er så og si ferdig nå. Mangler omtrent bare noe vannslanger å litt smått.
Så fikk vi lakkert motorrommet, addon og topplokket fikk et strøk klarlakk
Ble ferdige med lakkeringen kl 12 i går kveld, så bilen skal få stå å godgjøre seg til i morgen. Da tar vi den inn igjen og begynner å forsiktig plassere bremserør og ledninger.
Begynner virkelig å se et flott resultat om jeg skal si det selv!![]()
ser veldig veldig bra utHar sansen for bilen din
![]()
Nei nå begynner det og bli Gromt her :P
Dette ser bra ut! Bilen din er bortksjemt![]()
er få på mattsvart topplokk med vekkslipt lakk over volvo, ser mer helt og strøkent ut da:P
ser meget bra ut ellers![]()
()Volvo 740 gl 1987 b230, prosjekt, banebil?
()Volvo 740 TIC 1986, B230ET, fineværsbil
()Mercedes E-klasse 2003,220cdi, bruksbil
()Mercedes E-klasse 1990,250d 10v, vinterslede
(X)Volvo 240 GLE 1983, B23E, delebil
(X)Opel omega B 1995, 2.0l 16v, herjebil
(X)Mercedes E300-24v, 1990, 3.0 24v, prosjekt
NAUSTE RACING
Gromt!!!!
Strøkent![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..