Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 252

Tråd: flyfaen's 740 A-t-B-Traktor Mid Life Update. Bremset!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #12
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Foreløpig er det ingen som VET hvordan flyfaen sitt innsug fungerer sammenlignet med E-innsuget.
    Vi hadde topp med urørte kanaler, forbrenningskamre lagt ut til toppakningen i området rundt ventilene og selvsagt 46 mm innsugsventiler og store eksosventiler.
    Flødemessig er mitt sikkert littegranne MINDRE effektivt enn E-innsuget som faktisk er en av de bedre Volvo har laget

    Helst grunnet ekstraplenumet og sekundær-runnerne som er med å gi den meget flate momentkurven til denne motoren som i hovedsak var ment for breit register og lavt suppeforbruk, begge hvilket innsuget mitt ser ut til å funke helt greit til

    Til turbobruk og hvor det å hente effekt er poenget kunne alt av det dilldallet jeg har ekstra vært fjærnet, og det ville flødet fortsatt med like jevn fordeling men med betraktelig mindre motstand

    Skulle jeg laget ett nytt et og lagt litt mere "sjel" i det hadde det nok blit littegranne annerledes, fortsatt ett "tank" plenum men uten ekstra-runnerne og med bua endelokk osv, og til turbobruk enda litt mere volum, da helmholz er ute av bildet og lite vits i å bruke Bedre at motoren har litt luft i umiddelbar nærhet å hente av da

    Og har man ikke noe annet å velge mellom, eller ikke har mulighet å lage tank-plenum selv, vil jeg sterkt anbefale E-innsuget, hvilket er litt undervurdert, og dessværre for få av rundt om...

    Noe som kunne vært artig å teste hadde vært en 531 topp med KRYMPA kanaler, maksa på både innsug og eksos ventiler og med E-innsug eller et riktig tank-innsug og en EFR turbo av passelig sort Selvfølgelig noe rundt 8,6:1 utlagt kammer og med disse hakka som i praksis hever burn-rate og gjør det vanskelig å få tenningsbank
    Sist endret av Njål Nilssen; 27/06/13 kl 21:30
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Lignende tråder

  1. Rød kjølevæske ( Long life G30 )
    By Morgis in forum Motor og gir
    Svar: 13
    Siste post: 28/12/10, 13:30

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye trÃ¥der
  • Du kan ikke svare pÃ¥ innlegg / trÃ¥der
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •