Brukere som er tagget i denne tråden

Side 24 av 40 FørstFørst ... 14 22 23 24 25 26 34 ... SisteSiste
Viser resultater 576 til 600 av 998

Tråd: Customgarasjen - diverse 240er

Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Nei, et 50mm målehull trenger 75mm radie rundt seg... dvs at det klarer seg til nød med 150mm diameter. Men mer er bedre.

Bare å regne på det.. 27.4" vann er 1 psi. Et pund er 0.45 kg eller deromkring. Hvor mange 25.4mm² har du i den største frittstående plata? Hvis noe skjer.. f. eks. at noe blokker hullet til benken og støvsugermotorene klarer 3 meter vannsøyle når de ikke drar noe luft har du fort noen tonn der...

Min nye blir i 1" "Aircraft ply" av den grunn... men nå tester jeg de fleste lavere løft på så mye vakuum som jeg klarer dra... dvs, så mye jeg har manometer til, og det er 75", så regner jeg det ned til 28". Med digitale metere hadde jeg dratt det det gikk.. men meteret mitt er - enda - ikke enig i korreksjonsfaktoren med mitt nåværende benkdesign. :(

Det er 28" opp fra senter. Du må løfte vannet 28" fra stillestående. Blir det samme som hvis du har en bøtte med hull i bunnen og lot den agere som den ene siden av U-manometeret. Da drar du fort 28" på en side og har effektivt 0 på andre siden da diameteren på bøtta er så stor.
    Sånn ja, takker for den infoen !

1 psi = 0,070kg\cm2
    36inchAq=0,0913kg\cm2

La oss regne litt ? Ser selvfølgelig viktigheten med sikkerhet, men jeg kommer nok til å kjøre ganske lite målekammer da jeg ikke har den helt store bruken for 600cfm på 28".. ENDA !
    Mulig den største frittstående delen av plata blir 30x40cm=1200cm2
    0.070kg\cm2x1200cm2= 84 kg
    0,0913kg\cm2x1200cm2=109,56kg
    3 meter vannsøyle høres mye ut for 2-4 støvsugermotorer, her går det mest på magefølelsen da jeg har lite erfaring med dette enda..
    La oss si jeg makser ut på 72" vannsøyle,altså litt over 1.8m
    0,1826kg\cm2x1200cm2 =219,12kg

1200cm2 er vel 0.12kvadratmeter? Med 30cm mellom dragerene er plata godkjent for 600kg\m2

Burde holde godt i mine øyne Blir sikkert noe annet med 72" depresjon og 10" over orifice + mye kraftigere vakumpumpe..
    Har fundert litt på 28" vann og takker for svaret !

EDIT: Håper jeg ikke kom ut med en krass tone, det var i såfall ikke meningen..

Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Sånn ja, takker for den infoen !

1 psi = 0,070kg\cm2
    36inchAq=0,0913kg\cm2

La oss regne litt ? Ser selvfølgelig viktigheten med sikkerhet, men jeg kommer nok til å kjøre ganske lite målekammer da jeg ikke har den helt store bruken for 600cfm på 28".. ENDA !
    Det går ikke på mengden luft.. det går bare på trykket. Om du tester en 530-topp på 2 mm løft for å se om en ny setevinkel er bra så bør du dra det motorene dine klarer og da blir det fort MYE mer enn 28" da flødet er lavt..
    Mulig den største frittstående delen av plata blir 30x40cm=1200cm2
    0.070kg\cm2x1200cm2= 84 kg
    0,0913kg\cm2x1200cm2=109,56kg
    3 meter vannsøyle høres mye ut for 2-4 støvsugermotorer, her går det mest på magefølelsen da jeg har lite erfaring med dette enda..
    La oss si jeg makser ut på 72" vannsøyle,altså litt over 1.8m
    0,1826kg\cm2x1200cm2 =219,12kg

1200cm2 er vel 0.12kvadratmeter? Med 30cm mellom dragerene er plata godkjent for 600kg\m2

Burde holde godt i mine øyne Blir sikkert noe annet med 72" depresjon og 10" over orifice + mye kraftigere vakumpumpe..
    Har fundert litt på 28" vann og takker for svaret !

EDIT: Håper jeg ikke kom ut med en krass tone, det var i såfall ikke meningen..
    Jeg kan si det sånn at en enkelt 1500W biltema støvsugermotor drar 3600mm vannsøyle når den ikke flytter luft. Støvsugermotorer drar masse vakuum med null fløde, med 50% fløde drar de bare 20% av vakuumet og når du makser flødet de kan dra har du 6-7% av vakuumkapasiteten ved null fløde igjen. Ingen linjære tap her i gården.

Blokker benken din med ei løs fille når en motor står og drar og du har 141.7" vannsøyle 5 millisekunder senere... Det er da 141.7 / 27.4 = 5.17psi x 0.07 = 0.362kg/cm². Plata er ratet for 600 kg / 10 000cm² sier du. Du har 435kg/cm² på 1200cm², det er det samme som 3620 kg/m². Rundt 6 ganger mer enn den er ratet for...

Null probs.
    Sist endret av SWR; 13/06/13 kl 00:38
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Antall takk

Standard

Det går ikke på mengden luft.. det går bare på trykket. Om du tester en 530-topp på 2 mm løft for å se om en ny setevinkel er bra så bør du dra det motorene dine klarer og da blir det fort MYE mer enn 28" da flødet er lavt..

Jeg kan si det sånn at en enkelt 1500W biltema støvsugermotor drar 3600mm vannsøyle når den ikke flytter luft. Støvsugermotorer drar masse vakuum med null fløde, med 50% fløde drar de bare 20% av vakuumet og når du makser flødet de kan dra har du 6-7% av vakuumkapasiteten ved null fløde igjen. Ingen linjære tap her i gården.

Blokker benken din med ei løs fille når en motor står og drar og du har 141.7" vannsøyle 5 millisekunder senere... Det er da 141.7 / 27.4 = 5.17psi x 0.07 = 0.362kg/cm². Plata er ratet for 600 kg / 10 000cm² sier du. Du har 435kg/cm² på 1200cm², det er det samme som 3620 kg/m². Rundt 6 ganger mer enn den er ratet for...

Null probs.
    Hmm.. Det hele kan jo faktisk løses med en helt enkel undertrykksventil og en overtrykksventil som slår ut over det respektive måleområdet når jeg tenker meg om, det sparer meg nok for mye penger i forhold til å bygge hele greierne av noe som Boeing bruker på 40 000 fot

Grunnen til at jeg nevnte flødet, var at jeg ikke trenger å ha så store flater for å måle 200cfm\28" som jeg trenger for å måle 600cfm\28", trykk er trykk uansett fløde

Du veit ikke om noe materiale som er sterkere enn mdf som er en grei pris på ? Man får dessverre som oftest det man betaler for her i verden..
    Hvilken vakum\trykk kilde bruker du på din benk ? Mulig å få bilde av benken ?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Antall takk

Standard

Hmm.. Det hele kan jo faktisk løses med en helt enkel undertrykksventil og en overtrykksventil som slår ut over det respektive måleområdet når jeg tenker meg om, det sparer meg nok for mye penger i forhold til å bygge hele greierne av noe som Boeing bruker på 40 000 fot

Grunnen til at jeg nevnte flødet, var at jeg ikke trenger å ha så store flater for å måle 200cfm\28" som jeg trenger for å måle 600cfm\28", trykk er trykk uansett fløde

Du veit ikke om noe materiale som er sterkere enn mdf som er en grei pris på ? Man får dessverre som oftest det man betaler for her i verden..
    Hvilken vakum\trykk kilde bruker du på din benk ? Mulig å få bilde av benken ?
    Det går jo an.. eller bare være klar over hva som skjer hvis sånt skulle skje. Var mest derfor jeg nevnte det. Kryssfiner er sterkt det.. kan jo bare bruke det som avstiving på store flater innenfor MDF'en. Jeg har en trekasse med retningsventil som inneholder 4 stk. 1.5kw tvangsskjølte 2-stegs motorer.. de er ikke bygget inn i noen benk av den grunn at de blir idiotisk varme ved lange testkjøringer og er de innestengt brenner de opp mye fortere. Og du sier du bare trenger 200cfm... Skal en teste rør, spjellhus, intercoolere over 2.5" innganger, eksosanlegg eller potter, etc. så skvetter en laaangt over 200/28" eller så får en så lite test-trykkfall at det blir mildt sagt vagt resultat.. så regelen er, bygg for så mye som du har strøm til å dra eller ihvertfall slik at du kan legge til flere motorer. Du kommer til å trenge de..

Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Antall takk

Standard

Det går jo an.. eller bare være klar over hva som skjer hvis sånt skulle skje. Var mest derfor jeg nevnte det. Kryssfiner er sterkt det.. kan jo bare bruke det som avstiving på store flater innenfor MDF'en. Jeg har en trekasse med retningsventil som inneholder 4 stk. 1.5kw tvangsskjølte 2-stegs motorer.. de er ikke bygget inn i noen benk av den grunn at de blir idiotisk varme ved lange testkjøringer og er de innestengt brenner de opp mye fortere. Og du sier du bare trenger 200cfm... Skal en teste rør, spjellhus, intercoolere over 2.5" innganger, eksosanlegg eller potter, etc. så skvetter en laaangt over 200/28" eller så får en så lite test-trykkfall at det blir mildt sagt vagt resultat.. så regelen er, bygg for så mye som du har strøm til å dra eller ihvertfall slik at du kan legge til flere motorer. Du kommer til å trenge de..
    Litt dårlig tid så det blir ett kort svar..

Kommer til å bygge egen boks for støvsugermotorene, da det er planen å ha mulighet til å bygge sterkere benk senere.. Og eventuelt da finne ut om måleboksen er stor nok og stabil nok! Trenger nok noe sånn som 225-250cfm maks tenker jeg, er hovedsakelig 8v topper som blir aktuelt i første omgang.. Som du selv sier så stiger kapasiteten grovt om man senker testtrykket, selvfølgelig får man ikke med seg turbulens og diverse men man kan vel få en pekepinn på 10" også.. Det meste av amerikanske spjeldhus og slikt blir vel oppgitt på 10" ?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Antall takk

Standard

Litt dårlig tid så det blir ett kort svar..

Kommer til å bygge egen boks for støvsugermotorene, da det er planen å ha mulighet til å bygge sterkere benk senere.. Og eventuelt da finne ut om måleboksen er stor nok og stabil nok! Trenger nok noe sånn som 225-250cfm maks tenker jeg, er hovedsakelig 8v topper som blir aktuelt i første omgang.. Som du selv sier så stiger kapasiteten grovt om man senker testtrykket, selvfølgelig får man ikke med seg turbulens og diverse men man kan vel få en pekepinn på 10" også.. Det meste av amerikanske spjeldhus og slikt blir vel oppgitt på 10" ?
    Mange av de oppgis på 20.4" også.. får en pekepinn på 10", men ikke mye mer heller... dog, mye bedre enn gjetting.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Antall takk

Standard

Krever bilder her av gjenoppbygging av Focus ST (T5) motoren Du må ta bilde av sprekken på sylinder 3
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. juli 2012
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Krever bilder her av gjenoppbygging av Focus ST (T5) motoren Du må ta bilde av sprekken på sylinder 3

Blir masse bilder

Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Antall takk

Standard

jeg får vell fore en 5er blokk også da

/MGP
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post

/MGP
    Tror ikke helt det ligger i budsjettet til eieren da han fikk en T5 blokk av meg han trolig kan bruke. Er "bare" 300-400hk motor oppsett så foring skal kunne unngåes

Grunnen til at den røk er feil blanding av bensin og luft så ble noen sinnsyke temperaturer og kjølevæskebeholderen tømte seg på 2min tilslutt:P
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Antall takk

Standard

Skal bli litt bilder men eneste grunnen til at jeg putter fingra mine nedi løvens hule er at det sitter en "Volvo" motor der

Sitat Opprinnelig postet av MatsTeigen Vis post
    Blir masse bilder
    Ja det regner jeg med siden du skal hjelpe meg Kan jo ikke risikere å bli smitta av Ford-viruset

Sitat Opprinnelig postet av tosk Vis post

/MGP
    haha sier jeg bare

Tror ikke helt det ligger i budsjettet til eieren da han fikk en T5 blokk av meg han trolig kan bruke. Er "bare" 300-400hk motor oppsett så foring skal kunne unngåes

Grunnen til at den røk er feil blanding av bensin og luft så ble noen sinnsyke temperaturer og kjølevæskebeholderen tømte seg på 2min tilslutt:P
    Ja litt idioti mapping har blitt gjort...
    Fikser det meste til Volvo

242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Antall takk

Standard

Del 2 av støttegirdel prosjektet er godkjent. Alt passer så langt Gjenstår litt fresing på delene og dreie mellomlegg spacere

242 Rallycross bil

13. Takk Larsgunnar takket for denne posten
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Antall takk

Standard

Liten update om hva som har skjedd i det siste

Kun et bilde vil jeg spandere på en Ford i denna tråden, men siden det tross alt er Volvo 5er nedi der så får det gå. Mats er i gang med å få ut toppen.

Montering pågår av det styreleddet alla GrA jeg lagde for en stund sia på bilen til en kompis:

Forøvrig et heftig bygge ellers:

Innsuget laget med deler herfra. Ble skitkult med svart syntes jeg Dyktig fyr som eier denne bilen

Så ble den en laaang tur på meg og Recep (Turboterroristen fra Repset-garsjen) for å hente et bra 244 chassi til guttungen som snart fyller 18. Da får han litt å pusle med

Tegna noen justerbare tårnplater jeg skal prøve ut snart

Og tegnet også et sett bærebruer bak, alla Kapelhenke, til Brage så han får litt mer å pusle med snart. Disse veier bare 1.4kg og sterke som fy..

Har også begynt å sette sammen motoren til Recep:

Dreide meg egen ring kompressor hylse, med eksponensiell form. Stempelmontering går som en drøm

242 Rallycross bil

15. Takk HairyHarry takket for denne posten
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Antall takk

Standard

Bærearmene var pervers!!
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

Medlem 2026 volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Larsgunnar Vis post
    Bærearmene var pervers!!
    Heilt einig!Topplagringa og!Gleder meg til og få ihop ett sånt sett med bærearmar

Fleire bilder av den svarte 240en med 16v motor?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

Registrerte brukere MGP sin avatar
    Medlem siden
    10. aug. 2011
    Sted
    Trøndelag - Skaun
    Antall takk

Standard

go gammal b23 jo, det er leng i mellom

/MGP
    MG Performance
    Motormekaniker hos www.cylmo.no

Registrerte brukere Recep sin avatar
    Medlem siden
    08. juli 2011
    Sted
    Geithus
    Antall takk

Standard Customgarasjen - diverse 240er

Dette ser jo bare glimrende ut Torgeir
    Var jo veldig artig med en lang tur også haha det blei ca 120mil tross selv i en Hiace hørte litt dårlig etterpå men det går seg til det
    Sitter nå i Mallorca å lader opp batteriene så ere bare hjem å bygge som f... På Volvo så den blir ferdig
    *Volvo 940 turbo
    *Volvo 240 Godkjent med FT under bygging til banebil
    *Volvo 240 F motor bruks/lekebil
    *Bmw 318D bruksbil

Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. feb. 2010
    Sted
    nes, akershus
    Antall takk

Standard

Digger den tråden her, å det utrolige arbeidet som blir gjort, sitter bare å gleder meg til neste oppdatering
    Med tanke på alt det gromme arbeidet som blir gjort så burde vel dette tråden vært flyttet til gullprosjekter eller admin???

Registrerte brukere emilhetty sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2010
    Sted
    Vestfossen, Buskerud
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Del 2 av støttegirdel prosjektet er godkjent. Alt passer så langt Gjenstår litt fresing på delene og dreie mellomlegg spacere

Jeg vil også ha!
    Lager du bunnpanne for skråstilt?

Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av emilhetty Vis post
    Jeg vil også ha!
    Lager du bunnpanne for skråstilt?
    Støtteplata har jeg noen ekstra av så det går fint bunnpanne kan ta litt tid for må gjøre ferdig noen prosjekter først som du vet

242 Rallycross bil

Registrerte brukere emilhetty sin avatar
    Medlem siden
    19. jan. 2010
    Sted
    Vestfossen, Buskerud
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Støtteplata har jeg noen ekstra av så det går fint bunnpanne kan ta litt tid for må gjøre ferdig noen prosjekter først som du vet
    Jepp
    Har den jobben på blokka mi som vi snakket om tidligere, kan prøve på det i løpet av vinteren om det blir stillere for deg.
    Så kanskje 2.5l motoren blir klar til neste sesong(eller neste der igjen)

Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Antall takk

Standard

hva blir prisen for de bærearmene bak???? VIL HA!
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

Skogen Performance

KSR.no
    Myranes.com

Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Antall takk

Standard

Har ikke akkurat tenkt på noe antall dollars for å lage dette, men med hjelp fra Brage så kan det jo la seg gjøre å få laget noen sett til Volvo-folkelig pris

242 Rallycross bil

26. Takk Moseby Racing takket for denne posten
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Antall takk

Standard

Kunne tenkt meg å hørt pris på både rørarmer foran og bak. Send gjerne PM.
    Sveise-kit går fint, kan sveise selv.
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av emilhetty Vis post
    Jepp
    Har den jobben på blokka mi som vi snakket om tidligere, kan prøve på det i løpet av vinteren om det blir stillere for deg.
    Så kanskje 2.5l motoren blir klar til neste sesong(eller neste der igjen)
    Ja det høres jo bra ut

242 Rallycross bil

Side 24 av 40 FørstFørst ... 14 22 23 24 25 26 34 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. wimpy's Volvo 240er Hjelp, ugjevn gange?
    By wimpy in forum 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 22/12/11, 22:23
  2. ØK: Diverse 240
    By Tinnion in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 11/03/10, 20:29

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine