Sitat Opprinnelig postet av rockford945 Vis post
Begynner å ligne noe dænna bilen nå

nope planer om kjøring i sommer da?
Bilen blir brukt når den er klar

Sitat Opprinnelig postet av Teigen Vis post
Jeg å fikk røyk fra stålomspunende slanger i motorrommet. Da er det jordingsfeil. Husk å skjekke slangene for lekasje. mine var det hull i etterpå. (vanskelig å se da vannet\olja renner mellom stålviklinga og gummien og drøpper ut tilfeldig et sted på slangen
Er jordfeil ja. Takk for tips, ikke oppdaget noen lekkasjer.

Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
Strøm først:
Har du mange sikringer på spurtet ditt? Det er nå de kommer til sin rett hvis de ikke ryker.
Tenkte da på om du har egen sikring til Sprut-boksen, coilen, dyser, tomgangsregulator.
Hvis du har det kan du jo prøve å måle på den ledningen du har 8V og ta ut en og en sikring og sjekke om du mister spenningen.
Da ville du evt ha finni ut hvilken ledning som det kanskje er brudd i. Sikringen burde egentlig ha røket, men jeg vet ikke hvorfor slike ting kan skje. Det kan sikkert en elektrikker svare på.
Har du egen jording på sprutboksen din eller er det denne som går ut til toppen? Bare lurte på om det evt gikk an å legge opp en til inni bilen og. Men jord skal være jord så lenge det ikke er masse lakk der.
Måler du noe spenning i AN-slangene dine?

Bare for å spørre kjempedumt.
Er det fett på lagrene dine?
Gikk hjulet fint rundt etter at du hadde stramet til hjullagrene ?
Har 4 sikringer til sprutet,
ECU
, AUX, BENSIN, TENNING.
Er ikke jordingsfeil på sprutet, det er det gamle elektriske anlegget i bilen.
Der målte jeg 8 volt på en av jordlederene.
Til vinteren skal jeg rive alt av ledninger og lage alt nytt i hele bilen.
Boksen er plast, jording er koblet til egen jord skrue i hanskerom som er forbindet med motor og chassi. Ledningen mellom motor og denne skruen var smelta.
Og ja, lagerene er pakket godt med fett og montert riktig.
Grunnen til at hjulene foran ikke ville rundt var at når jeg har montert bremsene har jeg shimset adaptere så kaliper kommer perfekt i forhold til bremseskiva.
Men når jeg har strammet til dette her med spacer og 120NM så har skiva blitt pressa HELT INN og rett og slett splines på hjulboltene spist seg inn i skiva (litt trange hull i navet til skiva)
så dermed har skiva bunnet i adaptere. Fin rotasjon når adapter var demontert. Fikk nesten ikke av skivene igjen, satt som faen.
Sliper vekk spline på hjulbolter og monterer alt igjen og shimser på nytt. Skal også slipe hjul navene 100% reine før jeg setter på skiva igjen.

Sitat Opprinnelig postet av daols1 Vis post
Hvordan lager er det? koniske lager som kan strammes?

edit:
Fant ut av at det ikke er koniske lager hehe

Men prøv å slakk hjullagrene og se om det ruller da!
Er koniske lagere ja, er strammet med 60nm under rotasjon.
Som sagt er det ikke noe galt med lagerene, feilen er beskrevet over.