Sitat Opprinnelig postet av volvo242 Vis post
det virker ikke som om jeg skal bli ferdig med den bilen hær!

siste nytt er følgende: :P

planen var å selge Golfen å kjøpe en billigere bil å bruke overskuddet på deler til volvon.. Det første som skjedde var jo såklart at turboen tok kveld.. samt at ei dyse begynte å kødde (vanlig på 1.9 tdi når de har gått et stykke) fikk omsider bestilt og satt inn en bytteturbo, samt bestilt dysa.

dysa har nå kommet og jeg har alt parkert golfen utafor verkstedet i påvente av den dysa. uansett, i dag skulle jeg bytte dyse og hadde alt klart helt til en jøk med lastebil klarte å rive ned strømkablene som går inn på låven verkstede ligger i, jeg aner fred å ingen fare og tenker at det bare er sikringa som gikk.. på vei til sikringskapet passerer jeg porten hvor golfen står utenfor (klar til å kjøres inn) å hva skuer mitt øye...?

joda, 2 stykk 16mm2 kobber wire ligger over taket på golfen!! kablene måtte jo såklart treffe bilen! kort sagt, ble skademelding med sjåføren av lastebilen og må nå dra på takst!

ser jeg har fått ganske dype riper (ned til grunning noen plasser) på bakluke, bakskjermer begge sider, taket, begge A stolpene, høyre framskjerm, begge dører på førersida, 1 dør på andre sida, begge speilene, riper i glasset i bakluka, riper i høyre baklykt samt høyre frontlykt! alt i alt et bra stykke jobb :P

tror ikke dette blir billig.. jeg er glad jeg var dær selv ivertfall, så de ikke bare har lempet kablene unna å kjørt!

fikk forresten ikke bytta dysa heller.. var jo mørkt inn på verkstede....
Om det er noe trøst rygga jeg på bilen jeg har lånt mens jeg har vært billøs, kjøpt en patrol og plasserer ræva på oppå pansret til forden..faen eller, den skulle leveres på fredag:P