Jeg kunne også sjalte od av/på uten å clutche mellom, selv om jeg ble anbefalt å ikke gjøre det. Men jeg merket aldri noen problemer med od på min. Det var aldri noe sluring iallfall, det girte opp som en litt hard automat. Temmelig kontant, nok til at det slo godt i bilen om man hadde godt pådrag iallfall.
Det var selve girkassa som takket for seg, en gang jeg sto på rødt lys og varmet dekk. Dvs når det ble grønt så tok jeg løs helt rolig og så ga jeg flat fjøl etter å ha fått ut clutchen, resultatet var et sabla smell i girkassa og så satt girstanga fast. Måtte bare stoppe til siden og røske stanga ut av gir med rå makt. Etterpå gikk den først ikke i noen gir, men fikk overtalt den til 2. gir med litt riv og røsk. Deretter glei den helt fint i 2. 3. og 4. men første gir der møtte man bare veggen uansett hva man prøvde for all ettertid. Sikkert ei overføring som ble presset ut av stilling eller noe i den dur. Jeg gadd aldri gjøre noe med det, hadde sjelden bruk for førstegiret uansett.
Husker jeg testa 0-100 på 2. gir, der jeg bare slo inn od istedet for å gire opp sånn at jeg klarte 100. Det målte jeg til 8sek, det var med stoppeklokke i ene hånda så det ble kanskje litt unøyaktig. Men ikke mer enn et sekund hit eller dit, så sånn omtrent iallfall.

Syntes det var ganske bra med tanke på at det tok jo halvannet sekund bare å slure ut clutchen før jeg kunne gi jernet.
Sent from my ☆GT-I9100☆ using Tapatalk 2