Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  65
Side 8 av 20 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 498

Tråd: Hvilken turbo til min FK

Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    LH opplegg kommer veldig sjeldent i det heletatt opp til 300 på veiva en gang, så med datasprut (hvor det er mest å hente på ved å gi en mere korrekt tenningskurve) så kan man kanskje i det minste nå 300 ekte på veiva, eller kanskje driven om man har et bra oppsett (går ut fra urørt topp nå, med Volvos egne kammer). Kortversjonen er at HK ikke er HK. Jeg har KANSKJE noe ala 150ish hk på veiva på sugisen min, men den går jaggu bedre enn div chippa FK'er rundt om som visstnok skal ha 180hk (I samme karossen) Sitter du på i en bil som har feks. "300" oppsettet og eieren påstår han har 300hk kan du somregel le litt inn deg selv... (de som er heldig har somregel kanskje 220 eller no ekte) Mange tror det er 300, men det er fordi de ikke helt har begrep om hvor godt 300 ekte hk virkelig går Andre måler x hk på spindlene i dynapack feks. og innbiller seg at de kan påstå 25% drivverkstap og at effekten på veiva er tillhørende fantastisk. Det jeg har sett av tap, målt på nav på de aller fleste
    RWD
    biler ligger på rundt 8% i de verste tillfellene ved 140km/t og full belastning Ergo hører du noen på gatebil som sier de har målt 750-800hk på nava og da konkluderer med 1000hk i motor, så kan du bare gå forbi med smil om munnen å ha det ganske underholdende faktisk
    Aha, lura litt på MS3 i bilen, kansje ikke så dumt da. Men er Volvos 8V forbrenningskammer rævva? Lurte på å sende en topp te cnc porting. Skulle fløde 210 cfm (ække sikker på om det blei større ventiler). Men da kan de sikkert rote med forbrenningskammer også. Men med en topp som fløder såpas + grenrør, sprut og kansje kl racing sitt alu innsug? Da må vell 400 hk være innenfor rekkevidde?

Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Eh? Det er jo viden kjent at jeg ikke kan en dritt... Jeg er bare flink til å gjette. Google is my friend, og sånt...
    What Google doesnt know isnt worth knowing!
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

3. Takk SWR takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Men å mange % kan du sånn cirka forvente i effektøking med si godt tuna MS 3/ eller bare ett standar sprut? Når det er snakk om et LH opplegg på 300 hk.
    Foreslår at du snur dette spørsmålet opp ned.

Vi har sett at en 100% original B230A med 530 topp og A-kam kan klare 300 hk med 0,8 BAR ladetrykk når den utstyres med de rette delene og mappes korrket. Dette er altså potensiale i motoren og i ett enkelt og greit oppsett.

Spøsmålet blir da, hvor mange % klarer LH 2,4 å sabotere ett slikt resultat?
    Vel, når vi ser hvor mange som sliter med dette chipdillet så må svaret bli: Fra moderat til uendelig.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Mange tror det er 300, men det er fordi de ikke helt har begrep om hvor godt 300 ekte hk virkelig går Andre måler x hk på spindlene i dynapack feks. og innbiller seg at de kan påstå 25% drivverkstap og at effekten på veiva er tillhørende fantastisk.
    Jeg har aldri vært så enig med deg før.
    Det er en særdeles god og enkel regel at på 6 syl. motor velger man dyser etter effekt.
    Hvis man bygger for 600 hk så velger man 600 ccm dyser, hvis man bygger for 300 hk så velger man 300 ccm dyser.
    Dette er som nevnt for 6 syl. så når man fjerner 2 av 6 sylindre (og dyser) så reduseres selvsagt effektpotensialet tilsvarende.
    4 stk. originale Volvo 300 ccm dyser er altså ett passelig valg hvis man bygger motor til 200 hk, men noen har likevel effektmålt 280 + hk. :(

Det jeg har sett av tap, målt på nav på de aller fleste
    RWD
    biler ligger på rundt 8% i de verste tillfellene ved 140km/t og full belastning Ergo hører du noen på gatebil som sier de har målt 750-800hk på nava og da konkluderer med 1000hk i motor, så kan du bare gå forbi med smil om munnen å ha det ganske underholdende faktisk
    "Vi" var til slutt pisselei alle disse bløffmakerene og ville sjekke dette selv.
    En relativt ny bil med sugemotor ble satt i Dynapack - og i motsetning til alle andre knotere, så benyttet RS Tuning Bergen i dette tilfelle seg av Dynapack sin "Power test", du vet, den funkjonen som Dynapack har utviklet for å MÅLE EFFEKT!!

Dette er den funksjonen som de aller fleste IKKE bruker da de i stedet mapper på svep.

Når man da utfører en slik effektmåling KORREKT etter Dynapack sine egen instrukser, så ser man at de som, etter mange års erfaring, fremdeles legger til 15 - 20% er, 100% vassekte lavpanner som nødvendigvis må være mindre begavet eller alternativt lystløgnere.

"Vi" tok èn eneste test og konklusjonen er klinkende klar. Det er faktisk så enkelt.
    Sist endret av Batland; 22/05/13 kl 13:35

Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Men er Volvos 8V forbrenningskammer rævva? Lurte på å sende en topp te cnc porting. Skulle fløde 210 cfm (ække sikker på om det blei større ventiler). Men da kan de sikkert rote med forbrenningskammer også.
    Hvis det er standard 44mm ventiler i den og de sier den ryker over 200cfm på mindre enn 20mm ventilløft, skal jeg gi deg en gratis flowtest... for det tror jeg ikke noe på før jeg ser det.

"Rote med forbrenningskammeret" er ikke så lett når 90% av folka som diller med sånt knapt nok sjekker at geometrien og volumet i kammeret er lik kamrene imellom... forvent ikke at de vet hva som skal til for å få opp forbrenningshastigheten...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

Registrerte brukere Knallert sin avatar
    Medlem siden
    07. juni 2011
    Sted
    Oppland
    Antall takk

Standard

Med cncfres burde forbrenningsrommene bli like hvertfall
    Hva skjer med forbrenningshastigheten når man overlader ei rødblokk o.l konstruksjoner,øker den ikke?
    I noen tilfeller øker den vel mer enn ønskelig også?
    En løsning noen foretrekker er å gjøre rommene større i tillegg til den portinga som hjelper på flødet.
    Sist endret av Knallert; 22/05/13 kl 10:31

Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Knallert Vis post
    Med cncfres burde forbrenningsrommene bli like hvertfall
    Det blir de.. men dessverre blir de ofte like dårlige..
    Hva skjer med forbrenningshastigheten når man overlader ei rødblokk o.l konstruksjoner,øker den ikke?
    Den øker fordi det er tettere masse, men ikke proporsjonalt nok til å unngå mye av banken fordi det er for mye kalde, nærliggende flater som sinker brennhastigheten (er som et bål med våt ved)... det er jo blant annet derfor folk må kutte tenning før de når MBT, det vil si det punktet hvor mer tenning ikke lenger hjelper. Har alt tatt fyr, kan ingenting eksplodere.
    I noen tilfeller øker den vel mer enn ønskelig også?
    Nei. Har ikke sett noen rødblokker i det siste som har maks MBT på 6-7 grader før topp... en FÅR ikke for rask tenning. Ikke så lenge en har forbrenning og ikke detonasjon. 120M/s er "litt" sunnere enn 1000M/s..
    En løsning noen foretrekker er å gjøre rommene større i tillegg til den portinga som hjelper på flødet.
    Større ja.. det betyr mer tid for å brenne alt med samme hastighet. Det som teller er kun å indusere turbulens og varmestråling på riktig måte slik at flammefronten rekker å brenne alt før trykket blir så høyt at evt. restprodukter sier bang... Trykket stiger jo ikke i samme pico-sekund som massen brenner, massen må brenne for så å varme opp nitrogenet i sylinderen slik at denne ekspanderer og dytter på stempelet. Så cluet er, antenn alt (ikke spreng det) nær samtidig, gi det ca 15veivgraders tid til å varme opp nitrogenmolekylene og så rocker man..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

9. Takk Njål Nilssen, Liland, Knallert takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. juni 2013
    Antall takk

Standard

Hei, jeg har et spørsmål om turbo til en fk motor. turboen min er en original volvo 16t turbo fra en 850/v70, men er helt utslitt. Ringte på Gikturbo og de sa at det ikke ble levert overhalingssett med ny aksling, så om turboen er gått varm og/eller uten olje var det mulig at det ikke var mulig å overhale turboen. Så det jeg lurer på da, er om noen vet om en billig turbo som er verdt pengene. Eventuelt en bra kinaturbo. Tenker det må være noe forskjell på kvaliteten av de også? vil helst holde meg under 5000 på en turbo. kjører med det såkalte "300hk oppsettet"

Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Henrik_ Vis post
    Eventuelt en bra kinaturbo. Tenker det må være noe forskjell på kvaliteten av de også?

Er vel nesten som å banne i kirken i denne tråden dette. Forskjell i kvalitet? virker som det varierer fra dårlig til elendig.

12. Takk Joakim-G_R, Njål Nilssen takket for denne posten
    Registrerte brukere Larsge sin avatar
    Medlem siden
    14. nov. 2012
    Sted
    Ålvik, Hardanger
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ClassicTurbo Vis post
    Er vel nesten som å banne i kirken i denne tråden dette. Forskjell i kvalitet? virker som det varierer fra dårlig til elendig.
    Det er så billig at det lukter megasvidd.... http://viewitem.eim.ebay.no/GT35R-GT...903620672/item

"Det er i motbakke det går oppover!"

Registrerte brukere catoers sin avatar
    Medlem siden
    02. des. 2012
    Sted
    Alverstraumen
    Antall takk

Standard Hvilken turbo til min FK

Jeg kjører med kimmit bestselger turbo, ikke intern dump/resirk på den så det må du ha utenom. Blir det alternativet du lander på må du ha : ny olje retur, v-band flenser(kjøp kimmit sine) resirk/dump, plane grenrør/kjøpe adapter og så må du snu litt på turboen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Når biler handler om nostalgi, går det utover lommeboka di =)

Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

What he said!

Kjøp deg en kvalitetsturbo, enten orginalstr eller litt større.

16. Takk Njål Nilssen takket for denne posten
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. juni 2013
    Antall takk

Standard

Ja, har hørt mye dårlig om de. men hvordan har kimmit turboen fungert for deg catoers?
    Prøver bare å få til en turbo som ikke er alt for dyr. Ser at det ligger noen brukte her og der, men er litt skeptisk på å kjøpe en turbo brukt også.
    Hva er for eksempel den billigste turboen med ganske bra kvalitet? planen var ikke å ha det som en hverdagsbil, mer en du kjører for å ha litt glede av kjøringen

Registrerte brukere catoers sin avatar
    Medlem siden
    02. des. 2012
    Sted
    Alverstraumen
    Antall takk

Standard

den har funket utmerket, men den WG`en som er med tåler ikke mer 0,7. så kjøp en større dersom du skal ha mer trykk. og så bør du vel bytte kam også dersom du kjører m T-kam. jeg gjør det og har har opplevd at motoren skulle ha fått pustet litt bedre. men ellers er jeg fornøyd =) min plan med den turboen er å ha den denne sesongen her. neste sesong håper jeg at økonomien tillater en garrett eller noe i den duren =)
    Når biler handler om nostalgi, går det utover lommeboka di =)

Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Antall takk
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. feb. 2010
    Sted
    Bergen
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Omtrent samme pris som turboneticsen som Batlandblinket til, men for liten eksos. Da er vel valget lett?

Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Antall takk

Standard

Ja, jeg er egentlig enig i det, hadde ikke skadet med A/R .63 nei. Men fordelen er jo at denne ser veldig diskret ut da, skriker ikke mot kontrollørene med stor rød skrift "UORIGINALT"

Og man kan jo bytte turbinhus da, om man finner et fra r-sport satsen med .63.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

Er der ikke forskjell på 60trim og super60 ?

Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Antall takk

Standard

Jo, en ganske vesentlig forskjell også, 60 trim leverer vel luft til ca. 275hk, og super 60 ca. 325hk.
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Omtrent samme pris som Turboneticsen som Batland linket til, men for liten eksos. Da er vel valget lett?
    Trim60 turboen har kompressorhjul med 46,5 mm inducer, gammeldags 11 bladers turbinhjul og den vanlige tynne akslingen.

BSRT325 har 48 + mm inducer, moderne 10 bladet turbinhjul med back-cut og har i tillegg en solid bigshaft aksling. I tillegg har den 3" tilkobling for slangen til LMM / Luftfilter.

Her får man mange betydelige fordeler mot kun ett (ør)lite tillegg i pris.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Jo, en ganske vesentlig forskjell også, 60 trim leverer vel luft til ca. 275hk, og super 60 ca. 325hk.
    Garrett er veldig stolte av kulelagerturboene sine og holder derfor glidelagerturboene godt inne i skyggene.
    Dette med Trim60 er ett meget godt eksempel.
    Garrett oppgir denne til 250 hk, men oppgir samtidig GT28RS, som er mindre enn BSRT325, til hele 350 hk!

26. Takk henrik940 takket for denne posten
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Man kan jo custombestille en Netics slik man vil ha den online, direkte fra netics jo, og til en meget fair pris (typ rundt 8-12k MED kulelager CHRA)... og folk skal på liv og død enda kjøpe en gammel slitt glidelagret hx35 til 4-5k fordi svenkene mener det er "jätte bra!"...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

28. Takk henrik940 takket for denne posten
    Registrerte brukere Larsge sin avatar
    Medlem siden
    14. nov. 2012
    Sted
    Ålvik, Hardanger
    Antall takk

Standard

Fant denne på nettet: http://shopping.kinugawaturbo.com/ki...g-1-1-1-1.aspx

Populær semi-budget merke populær i div subaru-kretser rundt om på kloden etter det jeg forstår på weben...Om det er bra har jeg ingen fanari om , noen som kanskje vet?
    Sist endret av Larsge; 24/06/13 kl 17:34
    "Det er i motbakke det går oppover!"

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Larsge Vis post
    Fant denne på nettet: http://shopping.kinugawaturbo.com/ki...g-1-1-1-1.aspx

Populær semi-budget merke populær i div subaru-kretser rundt om på kloden etter det jeg forstår på weben...Om det er bra har jeg ingen fanari om , noen som kanskje vet?
    Nesten samme prisen som en Netics eller Garrett det der
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Nesten samme prisen som en Netics eller Garrett det der
    Og da blir gjerne ikke valget så vanskelig
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

32. Takk henrik940 takket for denne posten
Side 8 av 20 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Passer denne en 1986 245
    By Movikong in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 07/10/12, 20:08
  2. Svar: 0
    Siste post: 27/09/12, 22:11
  3. Passer denne turboen til b230ft?
    By Riff in forum Motor og gir
    Svar: 5
    Siste post: 04/05/11, 10:50
  4. Passer denne kina turboen på volvo b23ft?
    By Kask in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 07/04/11, 00:15
  5. Passer denne på 940?
    By henrik940 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 16
    Siste post: 03/08/10, 00:16

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine