Ja, dvs du må flytte over baklokket fra en garrett t3 som bla sitter på ET motorene.
Ja, dvs du må flytte over baklokket fra en garrett t3 som bla sitter på ET motorene.
KL Racing selger baklokk med Vbåndflens, som flower litt ber enn den orginale T3-saken
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Kinaturboen jeg brukte ser ut til å være noe av det samme, men var merket "jdm race" ikke "turbocharger". Hadde over 2bar på rett over 3000rpm den![]()
'09 V70
740 - med b21 og vems
De som tar seg bryet med å sjekke opp EFR, og så TENKER, innser at disse turboene gir uvanlig mye valuta for pengene.
EFR7064 er en glimrende turbo, men den er oppgitt til maks 550 hk og ingen 550 hk turbo kan konkurrere med en 325 + hk turbo når begge to monteres på en motor med 300 hk spec., men sjekk utrolig 400 hk v/ 4000 o/min. Det er da 727 NM!!
http://s153.photobucket.com/user/mad...89904030263034
Søkeord markshead cosworth efr7064
Den tydeligste indikasjonene får du på turbinhus. BSRT325 har A/R0,63 som er passelig til dette effektuttaket, men EFR7064 kan ikke leveres med turbinhus som er mindre enn A/R0,83 da dette er korrekt for 550 hk.
Forskjellen i spool up og kjørbarhet blir derfor stor.
En kompis har EFR6758 med A/R0,64 turbinhus på sin 2,0L motor og har fullt ladetrykk på 3500 o/min.
Hvis du vil ha en EFR turbo som skal kunne konkurrere med BSRT325 så blir det EFR6258.![]()
(BSRT325 har 2 mm mindre kompressorhjul og 2 mm større turbinhjul og kan i denne sammenhengen sies å være 6060 sammenlignet med 6258.)
Sist endret av Batland; 02/10/13 kl 08:13
Det var derfor jeg spurtemen den 6258 er ikke det t25 ?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Jeg endte opp med BW efr 7064. Med T3 A/R0.83 turbinhus.
Har fått testet den nå og fikk ladetrykkk på ca. 2800 rpm 4 gear.
Fin lyd i den og det virker så den er veldig bra kvalitet.
Motor er B230 ft.
531 topp med bearbeidet forbrennings kammer.
Litt bearbeidet rundt ventil osv.
Kam er en spesial slipt turbo kam. Har desverre ikke noen tall på den her og nå.
Alu intercooler.
3 toms eksos. 1 potte.
Ellers er det LH 2.4 med "300" oppsett.
Vell og merke med kun orginale deler og viking spesial chip.
Så bilen går rent og pent.
Electromotice tech 2 er innhandlet. For se om det kommer på.
Såpass ja.
Vel, i dette tilfellet vil nok store dyser og datasprut revolusjonere både kjøre og eiergleden for LH 2,4 saboterer mye av EFR turboens potensiale. Du har mye å se fram til her.![]()
Ja må vell legge inn litt innsats og få montert sprut.
LH opplegg kommer veldig sjeldent i det heletatt opp til 300 på veiva en gang, så med datasprut (hvor det er mest å hente på ved å gi en mere korrekt tenningskurve) så kan man kanskje i det minste nå 300 ekte på veiva, eller kanskje driven om man har et bra oppsett (går ut fra urørt topp nå, med Volvos egne kammer). Kortversjonen er at HK ikke er HK. Jeg har KANSKJE noe ala 150ish hk på veiva på sugisen min, men den går jaggu bedre enn div chippa FK'er rundt om som visstnok skal ha 180hk (I samme karossen) Sitter du på i en bil som har feks. "300" oppsettet og eieren påstår han har 300hk kan du somregel le litt inn deg selv... (de som er heldig har somregel kanskje 220 eller no ekte) Mange tror det er 300, men det er fordi de ikke helt har begrep om hvor godt 300 ekte hk virkelig gårAndre måler x hk på spindlene i dynapack feks. og innbiller seg at de kan påstå 25% drivverkstap og at effekten på veiva er tillhørende fantastisk. Det jeg har sett av tap, målt på nav på de aller fleste
RWDbiler ligger på rundt 8% i de verste tillfellene ved 140km/t og full belastningErgo hører du noen på gatebil som sier de har målt 750-800hk på nava og da konkluderer med 1000hk i motor, så kan du bare gå forbi med smil om munnen å ha det ganske underholdende faktisk
![]()
Sist endret av Njål Nilssen; 21/05/13 kl 21:37
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Lå noe deler på blocket for litt siden som hadde benka 303 hjulhester på LH2.4Etanoloppsett.
300 bremsa HK er like ekte om det er sugis, LH, Megaskvett, Link eller Autronic motorstyring...
At Autronic gir så frøktelig mye mer ut av en orginal motor tviler jeg på, ref kompisen min.
Ang mappet, så tror jeg Wetterhus har mer erfaring enn de fleste av oss andre her (kanskje med unntak av SWR, men han er jo ett eget kapittel)
En annen ting er jo denne røde 242n som gikk på Gatebil o.l. tidligere, med LH2.4, spesialchipper og 400hk..
TJ-Racing ellerno?
Sist endret av Joakim-G_R; 21/05/13 kl 23:22
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.