Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  65
Side 7 av 20 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 ... SisteSiste
Viser resultater 151 til 175 av 498

Tråd: Hvilken turbo til min FK

  1. #151
    Registrerte brukere Daruu sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Vallset, litt sør for Hamar
    Innlegg
    2.387
    Antall takk

    Standard

    Ja, dvs du må flytte over baklokket fra en garrett t3 som bla sitter på ET motorene.

  2. #152
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. feb. 2013
    Innlegg
    75
    Antall takk

    Standard Re: Hvilken turbo til min FK

    Sitat Opprinnelig postet av Daruu Vis post
    Ja, dvs du må flytte over baklokket fra en garrett t3 som bla sitter på ET motorene.
    Så du kan ikke bestille den komplette altså? For oss som har 13C orignalt ?

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

  3. #153
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hva tenker du på med vannkjølingen? En BSRT325 er 100% bolt on på en B21ET/FT, B23ET og B230ET som har Garrett T3 turbo originalt hvis du bestiller indentiske gjenger til vannkjølingen. Olje inn og ut, samt kjølerør til og fra, det orginale WG lokket og Actuator + brakett passer rett på.
    Ja, det er med de spec. du ser på bildet.
    Takker får finne på no lurt. Min er FK og ser ikke ut som turbo med vannkjøling har vært brukt på den før.

  4. #154
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard Re: Hvilken turbo til min FK

    KL Racing selger baklokk med Vbåndflens, som flower litt ber enn den orginale T3-saken
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  5. #155
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Takker får finne på no lurt. Min er FK og ser ikke ut som turbo med vannkjøling har vært brukt på den før.
    bare ta vannslangene fra en bil med vannkjøling det.volvo har fremdeles disseer bare slangend mellom radiator å ekspansjons tank som er forskjellige
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  6. Takk TomX95 takket for denne posten
  7. #156
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    KL Racing selger baklokk med Vbåndflens, som flower litt ber enn den orginale T3-saken
    Det er ingen tvil om at baklokk med 3" utløp og 3" downpipe som er tilpasset dette er å anbefale.

  8. #157
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Takker får finne på no lurt. Min er FK og ser ikke ut som turbo med vannkjøling har vært brukt på den før.
    Det tror jeg på for "kinakjøperen" har nok fjernet dette.

  9. #158
    Registrerte brukere eab sin avatar
    Medlem siden
    27. nov. 2010
    Sted
    7036
    Innlegg
    1.472
    Antall takk

    Standard

    Kinaturboen jeg brukte ser ut til å være noe av det samme, men var merket "jdm race" ikke "turbocharger". Hadde over 2bar på rett over 3000rpm den

  10. #159
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post
    bare ta vannslangene fra en bil med vannkjøling det.volvo har fremdeles disseer bare slangend mellom radiator å ekspansjons tank som er forskjellige
    slangene du trenger har forresten dele nr 3514988-9 og 1378589-4
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  11. #160
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. feb. 2013
    Innlegg
    75
    Antall takk

    Standard Re: Hvilken turbo til min FK

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Javisst.
    Det blir sånn når man velger KORREKT turbo. Problemer for mange når de skal sammenligne er at de ikke har noe reelt å sammenligne med. Enten er det orginaldill som er ALT for smått, eller så er det noe eldgammelt dritt som er valgt på grunnlag av lav pris.

    Alle vet at man lett chipper en Cosworth til 300 hk, og den orginale turboen begynner å lade på 1400 o/min når man presser den på 4. gear.

    Etter og ha fått prisen på den bsrt325 turboen komplett, er egentlig ikke spranget så stor opp til en hrf7064. Blir det kjørbare med den turboen vis man sikter på 300+ ?

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

  12. #161
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Big-jack Vis post
    Etter og ha fått prisen på den bsrt325 turboen komplett, er egentlig ikke spranget så stor opp til en hrf7064. Blir det kjørbare med den turboen vis man sikter på 300+ ?
    De som tar seg bryet med å sjekke opp EFR, og så TENKER, innser at disse turboene gir uvanlig mye valuta for pengene.

    EFR7064 er en glimrende turbo, men den er oppgitt til maks 550 hk og ingen 550 hk turbo kan konkurrere med en 325 + hk turbo når begge to monteres på en motor med 300 hk spec., men sjekk utrolig 400 hk v/ 4000 o/min. Det er da 727 NM!!

    http://s153.photobucket.com/user/mad...89904030263034

    Søkeord markshead cosworth efr7064

    Den tydeligste indikasjonene får du på turbinhus. BSRT325 har A/R0,63 som er passelig til dette effektuttaket, men EFR7064 kan ikke leveres med turbinhus som er mindre enn A/R0,83 da dette er korrekt for 550 hk.

    Forskjellen i spool up og kjørbarhet blir derfor stor.

    En kompis har EFR6758 med A/R0,64 turbinhus på sin 2,0L motor og har fullt ladetrykk på 3500 o/min.

    Hvis du vil ha en EFR turbo som skal kunne konkurrere med BSRT325 så blir det EFR6258.
    (BSRT325 har 2 mm mindre kompressorhjul og 2 mm større turbinhjul og kan i denne sammenhengen sies å være 6060 sammenlignet med 6258.)
    Sist endret av Batland; 02/10/13 kl 08:13

  13. #162
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. feb. 2013
    Innlegg
    75
    Antall takk

    Standard Re: Hvilken turbo til min FK

    Det var derfor jeg spurte men den 6258 er ikke det t25 ?

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

  14. #163
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Big-jack Vis post
    Det var derfor jeg spurte men den 6258 er ikke det t25 ?
    Jo det er den. 940 manifolden må derfor planes med pinnboltene montert og så bruker man en T25 pakning som mal til det nye boltmønsteret.

  15. #164
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    282
    Antall takk

    Standard

    Jeg endte opp med BW efr 7064. Med T3 A/R0.83 turbinhus.

    Har fått testet den nå og fikk ladetrykkk på ca. 2800 rpm 4 gear.
    Fin lyd i den og det virker så den er veldig bra kvalitet.

    Motor er B230 ft.

  16. #165
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Jeg endte opp med BW efr 7064. Med T3 A/R0.83 turbinhus.

    Har fått testet den nå og fikk ladetrykkk på ca. 2800 rpm 4 gear.
    Fin lyd i den og det virker så den er veldig bra kvalitet.

    Motor er B230 ft.
    Gratulerer så mye med strålende valg. Tydeligvis en handlingens mann.

    Hvordan er resten av oppsettet ditt?.
    Topp, kam, intercooler, eksos, dyser, ladetrykkstyring osv?

  17. #166
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    282
    Antall takk

    Standard

    531 topp med bearbeidet forbrennings kammer.
    Litt bearbeidet rundt ventil osv.
    Kam er en spesial slipt turbo kam. Har desverre ikke noen tall på den her og nå.
    Alu intercooler.
    3 toms eksos. 1 potte.

    Ellers er det LH 2.4 med "300" oppsett.
    Vell og merke med kun orginale deler og viking spesial chip.
    Så bilen går rent og pent.

    Electromotice tech 2 er innhandlet. For se om det kommer på.

  18. #167
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Såpass ja.
    Vel, i dette tilfellet vil nok store dyser og datasprut revolusjonere både kjøre og eiergleden for LH 2,4 saboterer mye av EFR turboens potensiale. Du har mye å se fram til her.

  19. #168
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Såpass ja.
    Vel, i dette tilfellet vil nok store dyser og datasprut revolusjonere både kjøre og eiergleden for LH 2,4 saboterer mye av EFR turboens potensiale. Du har mye å se fram til her.
    True story... LH'n ødelegger MYE morro
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  20. #169
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    282
    Antall takk

    Standard

    Ja må vell legge inn litt innsats og få montert sprut.

  21. #170
    Registrerte brukere TomX95 sin avatar
    Medlem siden
    21. juli 2012
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.227
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    True story... LH'n ødelegger MYE morro
    Men å mange % kan du sånn cirka forvente i effektøking med si godt tuna MS 3/ eller bare ett standar sprut? Når det er snakk om et LH opplegg på 300 hk.
    Sist endret av TomX95; 21/05/13 kl 20:09

  22. #171
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TomX95 Vis post
    Men å mange % kan du sånn cirka forvente i effektøking med si godt tuna MS 3/ eller bare ett standar sprut? Når det er snakk om et LH opplegg på 300 hk.
    LH opplegg kommer veldig sjeldent i det heletatt opp til 300 på veiva en gang, så med datasprut (hvor det er mest å hente på ved å gi en mere korrekt tenningskurve) så kan man kanskje i det minste nå 300 ekte på veiva, eller kanskje driven om man har et bra oppsett (går ut fra urørt topp nå, med Volvos egne kammer). Kortversjonen er at HK ikke er HK. Jeg har KANSKJE noe ala 150ish hk på veiva på sugisen min, men den går jaggu bedre enn div chippa FK'er rundt om som visstnok skal ha 180hk (I samme karossen) Sitter du på i en bil som har feks. "300" oppsettet og eieren påstår han har 300hk kan du somregel le litt inn deg selv... (de som er heldig har somregel kanskje 220 eller no ekte) Mange tror det er 300, men det er fordi de ikke helt har begrep om hvor godt 300 ekte hk virkelig går Andre måler x hk på spindlene i dynapack feks. og innbiller seg at de kan påstå 25% drivverkstap og at effekten på veiva er tillhørende fantastisk. Det jeg har sett av tap, målt på nav på de aller fleste
    RWD
    biler ligger på rundt 8% i de verste tillfellene ved 140km/t og full belastning Ergo hører du noen på gatebil som sier de har målt 750-800hk på nava og da konkluderer med 1000hk i motor, så kan du bare gå forbi med smil om munnen å ha det ganske underholdende faktisk
    Sist endret av Njål Nilssen; 21/05/13 kl 21:37
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  23. Takk TomX95 takket for denne posten
  24. #172
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Lå noe deler på blocket for litt siden som hadde benka 303 hjulhester på LH2.4 Etanoloppsett.

  25. #173
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Ergo hører du noen på gatebil som sier de har målt 750-800hk på nava og da konkluderer med 1000hk i motor, så kan du bare gå forbi med smil om munnen å ha det ganske underholdende faktisk
    Selv verst kompliserte 4WD-greiene har sjeldent mer enn 12-13 prosent tap i selve drivverket, dvs til nav.. hjulfriksjonen tupper dog tallet opp til kanskje 20 samlet, med 4 tyggegummislicks.. .
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  26. #174
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    LH opplegg kommer veldig sjeldent i det heletatt opp til 300 på veiva en gang, så med datasprut (hvor det er mest å hente på ved å gi en mere korrekt tenningskurve) så kan man kanskje i det minste nå 300 ekte på veiva, eller kanskje driven om man har et bra oppsett (går ut fra urørt topp nå, med Volvos egne kammer). Kortversjonen er at HK ikke er HK. Jeg har KANSKJE noe ala 150ish hk på veiva på sugisen min, men den går jaggu bedre enn div chippa FK'er rundt om som visstnok skal ha 180hk (I samme karossen) Sitter du på i en bil som har feks. "300" oppsettet og eieren påstår han har 300hk kan du somregel le litt inn deg selv... (de som er heldig har somregel kanskje 220 eller no ekte) Mange tror det er 300, men det er fordi de ikke helt har begrep om hvor godt 300 ekte hk virkelig går Andre måler x hk på spindlene i dynapack feks. og innbiller seg at de kan påstå 25% drivverkstap og at effekten på veiva er tillhørende fantastisk. Det jeg har sett av tap, målt på nav på de aller fleste
    RWD
    biler ligger på rundt 8% i de verste tillfellene ved 140km/t og full belastning Ergo hører du noen på gatebil som sier de har målt 750-800hk på nava og da konkluderer med 1000hk i motor, så kan du bare gå forbi med smil om munnen å ha det ganske underholdende faktisk
    300 bremsa HK er like ekte om det er sugis, LH, Megaskvett, Link eller Autronic motorstyring...

    At Autronic gir så frøktelig mye mer ut av en orginal motor tviler jeg på, ref kompisen min.
    Ang mappet, så tror jeg Wetterhus har mer erfaring enn de fleste av oss andre her (kanskje med unntak av SWR, men han er jo ett eget kapittel )

    En annen ting er jo denne røde 242n som gikk på Gatebil o.l. tidligere, med LH2.4, spesialchipper og 400hk..
    TJ-Racing ellerno?
    Sist endret av Joakim-G_R; 21/05/13 kl 23:22
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  27. #175
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Ang mappet, så tror jeg Wetterhus har mer erfaring enn de fleste av oss andre her (kanskje med unntak av SWR, men han er jo ett eget kapittel )
    Eh? Det er jo viden kjent at jeg ikke kan en dritt... Jeg er bare flink til å gjette. Google is my friend, og sånt...
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  28. Takk Joakim-G_R takket for denne posten
Side 7 av 20 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Passer denne en 1986 245
    By Movikong in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 6
    Siste post: 07/10/12, 20:08
  2. Svar: 0
    Siste post: 27/09/12, 22:11
  3. Passer denne turboen til b230ft?
    By Riff in forum Motor og gir
    Svar: 5
    Siste post: 04/05/11, 10:50
  4. Passer denne kina turboen på volvo b23ft?
    By Kask in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 07/04/11, 00:15
  5. Passer denne på 940?
    By henrik940 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 16
    Siste post: 03/08/10, 00:16

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •