Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 31 av 92 FørstFørst ... 21 29 30 31 32 33 41 81 ... SisteSiste
Viser resultater 751 til 775 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #751
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Magnus Hagtvedt Vis post
    Ikke rart det ble grønn flamme på brenneren . Det var et fint gap. Dette ser bra ut. Dersom jeg må bytte hele enheten under ombygning av mitt apparat, skal jeg bytte den før jeg monterer, selv om den skulle være hel
    Det er nok lurt . 10 minutters jobb å bytte før du hiver den inn, ca 6-7 timer etter . Alt er jo så presstilpasset og. Et helvete å få av plastdekslet og få evaporatoren ut . Kan se for meg at det blir værre å få lirket det inn igjen.

  2. #752
    Registrerte brukere Magnus Hagtvedt sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Sandefjord
    Innlegg
    370
    Antall takk

    Standard

    Tenke på all den deilige kulden
    Mvh
    Magnus Hagtvedt
    Nåværende biler: Volvo V70 AWD, 2001 - Volvo 940GL Turbo, 1992
    Tidligere biler: Volvo 960 2.5L, 1995 - Volvo 740GL, 1988 - Volvo 740GL Turbo, 1986 - Volvo 240GL, 1983.
    http://www.magnus-hagtvedt.com

  3. #753
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Bil x-tra selger vdo til rimelige priser mener jeg og huske.
    Klarer ikke å se VDO instrumenter på bilxtra.no, kanskje de har slutta å selge de?
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

  4. #754
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 18.05.2010 - 3.5" rustfritt eksosanlegg med V-band hele veien ferdig!






    Da var alt eksosanlegget som ble tilpasset forrige gang sveiset ferdig og montert. Så da er jeg ferdig! Legger ut noen bilder av hvordan eksosanlegget ble! Totalt 7 V-band klemmer! Blir to til når nye turboen kommer på plass.












    Og deretter en video av lyden selvsagt som jeg har lovet mye tidligere i tråden. Fotoapparatet fanget ikke lyden så godt dessverre, høres en del bedre ut i virkeligheten, men gir et godt pekepinn:


    Mangler et gummifeste på bakerste lyddemper så håper det er derfor det beveger seg såpass mye. Hadde håpet på litt mindre bevegelse da det er veldig små klaringer til diverse ting, men får se om vi får stivet opp festene litt hvis det ikke hjelper å få på det siste festet. Har jo fleksiledd, så kan jo være så stivt det bare orker bakover uten at noe går istykker.

  5. #755
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Nice.

    Men var det ikke litt lang bøy?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  6. #756
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Nice.

    Men var det ikke litt lang bøy?
    Hvem bøy da?

  7. #757
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Låter bra dette ja. Vurderte en demper til jeg og , men droppa det jeg :P

  8. #758
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Låter bra dette ja. Vurderte en demper til jeg og , men droppa det jeg :P
    Kun 1 lyddemper med 3.5" eksos var veldig traktor og hørtes "buldrete ut" nesten som lavere fri eksos . Kjørt noen uker sånn før jeg fikk rettet opp det som gikk galt under første tilpasninga og satt på eksosen resten av veien. Ble veldig bra med den andre lyddemperen .

  9. #759
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    vurderer selv en lyddemper til på min. Liker ikke lyden med en demper på JT anlegget. Er som "alle" sier, traktor-lyd

  10. #760
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    vurderer selv en lyddemper til på min. Liker ikke lyden med en demper på JT anlegget. Er som "alle" sier, traktor-lyd
    Yup.

    Hvis lyden blir veldig høy med nye turboen så har jeg skjært til V-band flensene så det er plass til en 50 cm lang lyddemper + tilkoblinger mellom multilinken og hengerfestet . Men som det er nå med 13c-en og 25cm lang siste lyddemper så er lyden perfekt .

  11. #761
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Lyden var fin den, Fin ende stuss også. Fikk du alle v-bandene tette?
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  12. #762
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Lyden var fin den, Fin ende stuss også. Fikk du alle v-bandene tette?
    Endestussen var en 90 grader bend jeg skjærte i to fordi jeg ikke hadde noe annet å sette på når det gikk til helvete med vinkelen på siste partiet når jeg kjørte med kun fra katalysatoren . Men blei faktisk overraskende bra . Vurderer litt om jeg skal sette på 4" stussen eller beholde dieselstussen.

    Alle V-bandene holder tett foreløpig. Kunne ikke si det samme om de gamle skjøtene jeg hadde før med rør i rør . Uansett hvor mye eksospasta som ble brukt så lakk det i alle skjøter etterhvert når det fikk gått seg til litt.

  13. #763
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Yup.

    Hvis lyden blir veldig høy med nye turboen så har jeg skjært til V-band flensene så det er plass til en 50 cm lang lyddemper + tilkoblinger mellom multilinken og hengerfestet . Men som det er nå med 13c-en og 25cm lang siste lyddemper så er lyden perfekt .
    Lyden forandret seg ikke mye fra Orginal Garrett turbo hos meg å til HX35 sammen med 3,5" DP. Traktortralten er der enda. Ikke noe høyere lyd som jeg syntes iallefall

  14. #764
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Lyden forandret seg ikke mye fra Orginal Garrett turbo hos meg å til HX35 sammen med 3,5" DP. Traktortralten er der enda. Ikke noe høyere lyd som jeg syntes iallefall
    Ah, oki. Vært litt spent på det, ville trodd forskjellen ble ganske stor fra en liten 13c til en stor turbo. HX35-en er vel ca like stor som K27-en jeg skal sette på.

  15. #765
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    KKK27 og HX35 er vel noe i samme ulla ja mener jeg i størrelse

    Merker litt forskjell på lyd inni coupe`n da. Men bak syntes jeg det er som det har vært hele tia :P

  16. #766
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Når jeg hadde holset, så synes jeg den dunka mer på tomgang virka som eksosen kom ut med mer kraft. Bråkte kanskje litt mer bak og.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  17. #767
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    samme opplevde jeg. den fikk en hardere gange men jeg hadde flatt svinghjul + alu reimhjul etc også.
    One Ring to rule them all

  18. #768
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Viss du skal ha dieselstuss burde du kjøpe deg noe annet hvertfall, den ser ikke så pen ut..

    Angående lyd, jeg skjærte av den ene JT potta i går, og blir ikke pen lyd altså.. Gleder meg til å få på den nye lydpotta
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  19. #769
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    mente dieselstussen litt mye bøy kanskje? kappe inn i lengden, så vil jeg tro det ser bedre ut

    lengden ned mot bakken asså..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  20. #770
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    mente dieselstussen litt mye bøy kanskje? kappe inn i lengden, så vil jeg tro det ser bedre ut

    lengden ned mot bakken asså..
    Ah, oki. Yeah, det er nok sant. Men vurderer å sette på 4" stussen istedet. Får se når jeg gidder .

  21. #771
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Romedal
    Innlegg
    480
    Antall takk

    Standard

    ble stillig med det nye eksosen. grom lyd! selv om den er nok 10 anger grommere i virkligheten hvor kjøpte du v bånd flensene? får man tak i dem i norge?
    Volvo 240 Turbo prosjekt sommer bil. selges
    volvo 740 Turbo Prosjekt sommer bil
    volvo 850 2,0 turbo 180hk+- selges i deler evt hele bilen

  22. #772
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Bjørnstad Vis post
    ble stillig med det nye eksosen. grom lyd! selv om den er nok 10 anger grommere i virkligheten hvor kjøpte du v bånd flensene? får man tak i dem i norge?
    Takk . Får nok kjøpt V-band i Norge, men prisen er mye høyere. I Sverige ligger de på over 400 kr/stk. Bedre å bestille OBX V-band fra eBay. Klemmene er i god kvalitet og koster mye mindre å få til Norge.

  23. #773
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Romedal
    Innlegg
    480
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Takk . Får nok kjøpt V-band i Norge, men prisen er mye høyere. I Sverige ligger de på over 400 kr/stk. Bedre å bestille OBX V-band fra eBay. Klemmene er i god kvalitet og koster mye mindre å få til Norge.
    oki. da får jeg gå inn der og se litt. tenkte og bygge 3" eksos men når man ser dette så vil an ha 3.5" hehe. men er vel mye mindre plass på 240 til at det skal gå så blir vel 3" eksos.
    du kjøpte vel eksos røra på e bay også? noen i norge som får tak i det? eller blir det så dyrt at e bay er billigst uansett?
    Volvo 240 Turbo prosjekt sommer bil. selges
    volvo 740 Turbo Prosjekt sommer bil
    volvo 850 2,0 turbo 180hk+- selges i deler evt hele bilen

  24. #774
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Bjørnstad Vis post
    oki. da får jeg gå inn der og se litt. tenkte og bygge 3" eksos men når man ser dette så vil an ha 3.5" hehe. men er vel mye mindre plass på 240 til at det skal gå så blir vel 3" eksos.
    du kjøpte vel eksos røra på e bay også? noen i norge som får tak i det? eller blir det så dyrt at e bay er billigst uansett?
    Eksosrøra kjøpte jeg hos ExtremeCar. Rustfrie eksosrør er dyrt, men de har gode priser der kontra Mekonomen som også forhandler Simons rustfritt. Kjøpte fleksileddet på eBay.

  25. #775
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    samme opplevde jeg. den fikk en hardere gange men jeg hadde flatt svinghjul + alu reimhjul etc også.
    Kammen har vel en del å si også med "dunkinga" på tomgang !?

    En kompis har en 940 med A kam, T3/T4 turbo, å den "dunker" på tomgang.
    Nå har jeg bestefar-kammen, så kanskje derfor min bare vil være kosepus ?
    Idioti-kam er det nå iallefall. Har en A kam liggende nå som jeg tenkte å få hivd på. Da tror jeg gangen min blir også mere "hard"

Side 31 av 92 FørstFørst ... 21 29 30 31 32 33 41 81 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •