Trenger lit hjelp da jeg står fast etter turbobytte.
Problemet er:
Mye blå røyk ut av eksos ved høyt turbotrykk, å tomgangskjøring.
Hadde orginal 13C turbo på motorn som gikk som en kule å lada 1,0-1,2 bar uten problemer.
så byttet jeg til en Garrett av ukjent merke så starta problemene.
Har henta olje tilførsel ifra orginale uttaket. å laget egen retur med en slik banke plugg i bunn.
har ikke vann avkjøling på denne turboen å den har blitt kjørt uten det i flere år.
etter 5 minutter kjøring begynte det å ryke skikkelig blått av eksosen å turboen lagde noen skumle hylelyder ved 0,6bar trykk.
kjørte med dette i 2-3 timer for trodde bare det var eventuelt olje i trykkrøra eller lignende.
det resulterte i at lageret i turboen røyk å er maximalt med slakk alle veier.
oljelampa blinka også på tomgang ved varm motor.
Så kjøpte jeg meg en ny turbo i håp om et bedere resultat.
dette er en 740 garret turbo med innsugsdel ifra volvo lastebil turbo.
den har vannavkjøling å det er koblet på.
tokk 5 minutter så røyk det like jævlig igjen å nå er jeg redd for at den også skal ryke.
noen som kan hjelpe meg med å finne ut av problemet?
får den "feil" oljetrykk ifra der hvor oljen orginalt kommer?
virker som turboen blir for varm da det også ryker hvitt ved høyere turbotrykk.
Har hørt noen om å hente olje ifra front av motorn ved vannpumpa, kan det fikse problemet?
tenkte ført at toppakninga kunne vært gåen, men det ryker vell ikke ved et turbobytte, har ikke kjørt hardt eller gris å det har ikke kommer blå røyk før.
Takker for svar