Gratulerer med dagen bjørn![]()
Gratulerer med dagen bjørn![]()
Gratulerer ja!![]()
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Det går ein slange frå EGR-ventilen, inn i ein slags sensor og opp til eit T stykke på slangen frå wastergate (?) til innsuget. Er det bare å ta bort denne? Grunnen til at eg spør er fordi slangen er morken og sensoren henger bare å dinglarBare å kappe opp og plugge i hullet i T stykket og ut i fra EGR-ventilen?
- 1990 Volvo 740 GL -- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -
Mekka litt på eksosen i dag, fekk laga ein overgang mellom downpipen og eksosanlegget på bilen. Blei litt jallamekk, men det skal bare holde på visningaTenkte å skru av vakuumslangene til EGR ventilen i morgon om veret tillet da, slangene er pill råtne
![]()
Litt jallamekk går fint når det berre skal vera der til det er godkjent, etter det kan du berre ta heile eksosanlegget vekk, so får du fin lyd![]()
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Fjerna vakuumsystemet til EGR-ventilen i dag. Kablene var morkne, smuldra rett og slett opp når eg reiv dei ut![]()
Planene videre er:
*Få eksosen tett
*Lage plugg til katalysatoren under bilen
*Montere 23mm stabilisatorstag med nye superflex foringer
*Bytte til sommerdekk
*Gi bilen ein skikkelig vask innvendig og utvendig
*Sist men ikkje minst, få bilen på visning og få motoren og senkesettet skreve inn i vognkortet![]()
Sveiste sammen eksosen, monterte nytt stabilisatorstag, laga brakett til LMM, monterte beskyttelsesplata under motor og bytta til sommardekk i dag
Sommerdekk på
Matte støtfangere på bilen, skal få seg ein runde med Polytrol om ikkje lenge
Motorrommet
Braketten til LMM. No slepp LMM ligge laust
Uklart bilde
23mm stabilisatorstag med nye polyforinger montert![]()
![]()
Prøvd bilen med det nye staget? merka du forskjell?
71' 142 TIC
97' V70 TDI
Søknad om motorbytte godkjentMen eg må bestille meg nye støtdemparar før visning, det gjekk visst ikkje med dei som stod på bilen no
![]()
ser bra ut, men hadde gjort seg med orginal luftilterboks i motorrommet![]()
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Blir vel dårlig plass til luftfilterboks, da batteriet som egentlig skal sitte på venstresiden er midt iveien
Ang nødblink-knappen din så hadde jeg akkurat samme på min 740, men ble aldri så jeg fikset det![]()
- Volvo S60 2.0T -02
- Audi 80 Quattrofemmer
Fort gjort å flytte batteriet også,enten over til venstre side,eller til bagasjerom.Har slike stab stag som du ha på min å,ble en helt annen bil å kjøre![]()
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
Sist endret av The Bear; 06/05/13 kl 17:30
Monterte tilbake anlegget i bilen i dag + fekk pussa litt i motorrom. Handla meg sponplater sånn at eg kan få laga meg ny basskasse som passer innunder hattehylla og. Blir litt finare + då kan eg få plass til noko inni bagasjerommet![]()
Kassen som står i nå
Fekk den gratis av søskenbarnet mitt, så eg klaga ikkje. Men som sagt, det skal bli bra å få bassene den innunder hattehylla![]()