Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3.341
Side 130 av 197 FørstFørst ... 30 80 120 128 129 130 131 132 140 180 ... SisteSiste
Viser resultater 3.226 til 3.250 av 4920

Tråd: "Volvo-porn" tråden

  1. #3226
    Registrerte brukere Øyvind L. sin avatar
    Medlem siden
    09. sep. 2011
    Sted
    Sarpsborg, Østfold
    Innlegg
    70
    Antall takk

    Standard "Volvo-porn" tråden

    Sitat Opprinnelig postet av V20T Vis post
    Trenger ikke mer enn dette for at 240 blir porno
    Morro å se slike bilder! Finnes det flere?


    Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
    745GLE '87 / V70N '02

  2. #3227
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.392
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av elephant Vis post
    [IMG]



    Dette er vel en annen på forumet.
    Denni er vel remiT eller deluxio sin vel? Fantastisk pen 940
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  3. #3228
    Registrerte brukere Refinement! sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stavanger
    Innlegg
    1.084
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Greenshadow Vis post
    Denni er vel remiT eller deluxio sin vel? Fantastisk pen 940
    Gamle bilen min som ble solgt som på bildet til Timothy her på forumet, så solgt videre til Sunnmøre
    "Mindre e så jækla mye merr"

  4. #3229
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.392
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Refinement! Vis post
    Gamle bilen min som ble solgt som på bildet til Timothy her på forumet, så solgt videre til Sunnmøre
    åja, slik ja. Trur faktisk denni er den første 940'n jeg har sett med originale blinkers, som jeg faktisk bynte å syntes det var pent med oransje blinkers :P
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  5. #3230
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard






    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  6. Takk Larsgunnar takket for denne posten
  7. #3231
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard






    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  8. Takk Larsgunnar takket for denne posten
  9. #3232
    Registrerte brukere elephant sin avatar
    Medlem siden
    02. okt. 2010
    Sted
    2050
    Innlegg
    885
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Greenshadow Vis post
    åja, slik ja. Trur faktisk denni er den første 940'n jeg har sett med originale blinkers, som jeg faktisk bynte å syntes det var pent med oransje blinkers :P
    Stemmer som Refinement sier. Remi T sin gamle rulla som regel på hvite comp.
    Enig med deg angående blinkersa!

  10. #3233
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    Nå dukker det frem mange bilder fra Elmia her ser jeg.

  11. Takk Marius Skau takket for denne posten
  12. #3234
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Epic-FAIL-plenum på den hvite 760'n da
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  13. #3235
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Epic-FAIL-plenum på den hvite 760'n da
    Amen!
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  14. #3236
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    Amen!
    Utdype det?

  15. #3237
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Martin.S Vis post
    Utdype det?
    Er ikke så flink til og forklare så teknikst som Flyfaen.

    Men, sylinder 5 og 6 blir og få betraktligt mye mere luft en resterende. Lar flyfaen forklare dette mere i detalj viss han ønsker
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  16. #3238
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Marius-Skau Vis post
    Er ikke så flink til og forklare så teknikst som Flyfaen.

    Men, sylinder 5 og 6 blir og få betraktligt mye mere luft en resterende. Lar flyfaen forklare dette mere i detalj viss han ønsker
    Ok, ser det er smalt i bakkant. Trodde kanskje det var spjelet som gikk rett inn i en 90 grader (luftbrems) som var greia jeg.

  17. #3239
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Ser ikke helt greia jeg, er mange som kjører med liknende og jeg vil tro det er uansett mye bedre enn orginalt. Er man ute etter å hente ut det siste og være petimeter så ja, da er de kanskje ikke optimale.

    Er nok helt sikkert endel som kjører med slike kontra orginale kun for show-effekten også. Så ser ikke helt poenget med å påpeke det hver gang
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  18. Takk The Sven takket for denne posten
  19. #3240
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Ser ikke helt greia jeg, er mange som kjører med liknende og jeg vil tro det er uansett mye bedre enn orginalt. Er man ute etter å hente ut det siste og være petimeter så ja, da er de kanskje ikke optimale.

    Er nok helt sikkert endel som kjører med slike kontra orginale kun for show-effekten også. Så ser ikke helt poenget med å påpeke det hver gang
    Fins så sinnsjukt mange tusen bmw motorar med sånne innsug som leverar "greie" siffer så er litt einig med Daain83 her!

    Syns denna var stilig
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  20. #3241
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard Re: "Volvo-porn" tråden

    I teorien er det innsuget feil. Hvor mye en har igjen for all jobben med å lage ett "riktig" innsug stiller også jeg meg tvilende til. Sikkert en del å hente på ren racemotor for å hente de siste hestene men for en gate / busmotor, tja ...

    Sent from my MB526 using Tapatalk 2
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  21. #3242
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Ved "riktig" innsug, da både runnerlengde og plenumsvolum og det som ellers hører med vil man klare å få ut mye mer av hele registeret.

    HK-antallet er det alt for mange som henger seg opp i... Størst mulig tall er kun for show. Bredt register og flat momentkurve er mye viktigere
    Sist endret av Larsgunnar; 01/04/13 kl 03:02
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  22. Takk Marius Skau, Njål Nilssen takket for denne posten
  23. #3243
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Larsgunnar Vis post
    Ved "riktig" innsug, da både runnerlengde og plenumsvolum og det som ellers høre med vil man klare å få ut mye mer av hele registeret.

    HK-antallet er det alt for mange som henger seg opp i... Størst mulig tall er kun for show. Bredt register og flat momentkurve er mye viktigere
    Og for 1 år siden var det kun et fåtall her på forumet som brydde seg Ikke misforstå, jeg skjønner at når man lager custom plenum så bør det være "riktig".

    Men at det er så forbaska nødvendig å poengtere det i hue og ræva, det er jeg ikke sikker på ! Som sagt er ikke alle som syntes det er ûber viktig at alle detaljer på en bil fyller sitt fulle potensiale Noen ting skal bare se pent ut og være en grei oppgradering fra originalt

    Lagt til bilde, mulig det ligger tidligere i tråden - grom er den uansett !

    6349123_520x0.jpg
    Sist endret av Dan Bay-Johansen; 31/03/13 kl 23:03
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  24. #3244
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Hele greia er at nesten samtlige med slike plenum sliter med, eller er begrenset i tuningsmuligheter av banking på sylinder nr. 6...MERKELIG... Grunnen til at så mange bruker det er enkel. "Monkey see, monkey do." De færreste legger ikke en tanke bak det de gjør. Lydtuningspulser osv har ikke riktig så stor betydning på turbomotorer som de har på sugiser, men det er en vesentlig fordel at alle sylindra har lik karakteristikk, slik som det er på det "bimmer" plenumet vil lydbølge på tur ut av syl. nr. 6 reflekteres på skrå og sannsynligvis ende ned i sylinder nr. 5. Luftfordeling er alfa-omega. 90° bend er ikke flowkiller... 45° ER. Spesielt hvis bendet ender i plenum rett etter "svingen" er ferdig. Har man en liten rett bit etter svingen, slik at luftstrømmen får tid å stabilisere seg vil man såvidt klare å måle noe tap i bøyen
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  25. Takk Marius Skau takket for denne posten
  26. #3245
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Og for 1 år siden var det kun et fåtall her på forumet som brydde seg Ikke misforstå, jeg skjønner at når man lager custom plenum så bør det være "riktig".

    Men at det er så forbaska nødvendig å poengtere det i hue og ræva, det er jeg ikke sikker på ! Som sagt er ikke alle som syntes det er ûber viktig at alle detaljer på en bil fyller sitt fulle potensiale Noen ting skal bare se pent ut og være en grei oppgradering fra originalt
    Enn hvis det ser bling ut og er en DEGRADERING ift originalt da?
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  27. #3246
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Enn hvis det ser bling ut og er en DEGRADERING ift originalt da?
    Helt sikkert noen som syntes det også er kult

    Du skjønte hvor jeg ville henn !
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  28. #3247
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Helt sikkert noen som syntes det også er kult

    Du skjønte hvor jeg ville henn !
    Skjønner hvor du vil Men man kan da vel være så våken og ikke gjøre det værre enn originalt i det minste
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  29. #3248
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Skjønner hvor du vil Men man kan da vel være så våken og ikke gjøre det værre enn originalt i det minste
    Ser den
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  30. #3249
    Registrerte brukere JEPS sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Sulitjelma
    Innlegg
    441
    Antall takk

  31. Takk Njål Nilssen, Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  32. #3250
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Er ikke det at jeg mener det er forbaska nødvendig å poengtere riktig og galt. Men er nysgjerrig på hva som faktisk er riktig eller galt. Og når sjansen er der, griper jeg den og spør. Så vet jeg til en annen gang, og når jeg eventuelt skal lage noe tilsvarende selv

    Men ja nå har det sklidd ut. Tilbake til posting av volvo porno!

Side 130 av 197 FørstFørst ... 30 80 120 128 129 130 131 132 140 180 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •