Hvor stor hullsag har du egentlig brukt på dører ?
Ser veldig bra ut som vanlig FrigstadDu skuffer ikke
![]()
Hvor stor hullsag har du egentlig brukt på dører ?
Ser veldig bra ut som vanlig FrigstadDu skuffer ikke
![]()
Brukt 52mm overalt også i tillegg 76mm en del på bakdørene![]()
Sent from my iPhone using Tapatalk
Passasjer dør
Førerdør
Bygd om bryterpanel med vindusheiser og eksos temp måler
Servo knappen får byttes ut til noe annet.. Launch control knapp kommer på rattet![]()
husker ikke art nr på alu radiatoren din?rå bil btw!
"iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...ry=volvo%20940
han her har panser og bagasjelokk i karbon tilsalgs![]()
Da tar jeg meg en liten påskeferie til varmere strøk!
Venter fortsatt på deler til forstillinga, men nå er det gode nyheter på gang, så håper jeg har de snart!
Bestilt JDM breddere, 4 puck sinter clutch, glassfiber koffertlokk, 4 stk innfelte racelåser, 18" BBS replica felger +++ litt div
Vurderer å legge Lamin-X på allt av lykter (Smoked)
Pressa slange til servo
Venter på noen hylser før jeg kan sette bærearmen som jeg vil, så derfor har jeg ikke laget styrestag forlengere enda før jeg vet åssen det skal stå.
![]()
Syns det er litt synd og skjære sund hjulbuer og poppe på breddara på ein såpass strøken og stilfull bil men..Skjønner at du trenger meir plass
Spent på og høyre korleis understellet funkar eg!![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Et virkelig fantastisk syn denne bilen din Frigstad, må si jeg er en smule misunnelig![]()
Eirik Hokholt
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Varamedlem & Fotograf
---
Volvo 945 LT B230FK 1997
Volvo 360 B19A 1984
jeg å driver med jdm breddere fra 240z om dagen, men hvordan blir det på 740 med ikke runde hjulbuer? sett det et sted?
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
se der ja, så jo bedre ut en org
Sliter du også med for stor vinkel på uniballsen?Venter på noen hylser før jeg kan sette bærearmen som jeg vil, så derfor har jeg ikke laget styrestag forlengere enda før jeg vet åssen det skal stå.
![]()
Du venter ikke på ny bærekuleerstater med vinkel på?
vinkelen på uniballsen er ikkje bra på mine når den henger fritt.. men når den står på hjulene så er den bra![]()
Volvo 740 2JZ GTE-VVTI
Takk Til:
Bcb og L-m-r
Hvordan er vinkelen på bærearmen?
Og hvor mye camber kjører du med da?
Jeg prøvde med på å flytte hjulet en del ut og med litt negativ camber, men da bunner jeg kula.
Må enten kjøre med positiv camber eller ha bærearmen langt under 90grader for å ikke bunne kula.
Ja litt synd brage, men bilen har utviklet seg fra å være en små harry rånebil, til noe halv veis, å nå blir det racing for alle penga. Har store planer til neste år, bur og motor. Må ha plass til hjula så da blir det breddere 5cm på hver side, foran og bak, lakkert i bilens farge. Custom spacere bak for perfekt stuk med BBS felgene, og ca 3 grader negativ camber foran + rør bære armene + enda 4 cm bredere (spesiallagde hylser for å forlenge bærearmen enda mer) også spacere der og.
Angående vinkelen så tror jeg den er grei nok når bilen står på hjul, men er jo ikke ferdig der foran enda, venter på hylsene til bærearmene. Vinkelen på bærearmen og styrestagene blir helt like. Får se åssen det blir når ting er på plass![]()
Tror jeg må flytte væskebeholderen til håndbrekket lavere, da det virker som det renner over i hoved tanken. Også lurer jeg på hvor mye hester jeg kan prøve å dra ut, bremsa 338hk i motor (294 på hjul) på 1,3bar. Og nå er kammen timet korrekt, kunne justere en halv tann på kamdrevet! Også kanskje stille opp til 1,5bar? Kan jeg klare 350hk på hjul kanskje?
Korleis gjer du det med vakum til bremsekraftforsterkeren? Tar det frå innsug, eller har du eigen vakumpumpe?
Mine kjøretøy:
- 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
- 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
- 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
- 2004 BMW E61 (Bruksbil)
- 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)
Jepp, tenkte bare litt feil.
Fikk høre at jeg ikke kunne ha beholder rett på håndbrekket inne i bilen, da vil man flytte over, men om dem har samme høyde vil den renne tilbake til den med minst nivå.
Men hvorfor ikke bare bruke et T stykket på orginale beholderen? Så slipper man å kødde med 2 beholdere.
Er sånn det skal være i følge sellholm. Har flyttet beholderen lenger ned nå, tror det ble greit. Kan bruke brekket nå selvom bakbremsene er koblet ut med line lock.
Også har jeg fått sveist inn nippel til eksostempen i dp og montert den med føleren i og bredbåndslambdaen. Og fått inn tårnstaget igjenSPAL vifte kommer til uka fra protrim, da blir motorrom ferdig for i år. Men jeg reiser på jobb 9/4 og blir borte 4 uker. Å venter fortsatt på deler fra LMR og Myranes! I morgen skal jeg hente BBS felgene
begynner og bli skikkelig racerbil detta nå frigstadgleder meg til og se bilen din på treff til sommeren
![]()
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Har ikke kikka i tråden din nå og ser at jeg har gått glipp av noe jaVeldig my bra arbeid. Litt skepisk til bruk av så mye AN slanger. Man ser ikke når de begynner å morkne/få skade og hvis de ikke blir montert korrekt begynner de fort å lekke. Kjøp hvertfall beste kvalitet
Regner med at du har brannslukningsapparatet lett tilgjengelig under kjøring.. hehe neida
![]()
Fikser det meste til Volvo
242 Rallycross bil
75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt
stå på gut![]()
missunder deg litt detta![]()
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET