har kjøpt meg denne turboen og har et spørsmål. På wastegaten er det to uttakk/innganger. Hva skal på hvilken av de? Trykk og vakum?
har kjøpt meg denne turboen og har et spørsmål. På wastegaten er det to uttakk/innganger. Hva skal på hvilken av de? Trykk og vakum?
den nippeln som er lengst fram er trykk. den kan du koble inn på kompressorhuset.
nippeln som er nærmest staget er vacuum.
finnes koblingsmåter for å bruke begge nipler, men er ikke sikker på åssen man gjør det. jeg har kun brukt den fremste nippeln som med vanlige wastegater
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
men brukte du den andre nærmest staget til vakum fra innsuget? eller stod den uten noen tilkobling?
okei, da får jeg prøve det
Ganske sikker på at min wastegateklaff henger seg opp den og, så tenkte å demontere turboen idag og få frest den på skolen imorgen. Men forstår jeg det riktig at jeg skal frese opp hullet, slik at det blir større.Men ikke større enn at klaffen dekker det. Eller skal jeg frese vekk litt i godset? (Altså hva skal jeg frese vekk på nederste bilde?) Og så i litt i godset på baklokket så klaffen ikke kan kile seg? (Hva freser jeg vekk på øverste bilde?)
trenger svar i løpet av kvelden! Lurte litt på det må å sveise klaffen og. Hva som menes med det?
Sist endret av joko5; 10/03/13 kl 20:10
Som du ser på bildet, er den lysere der klaffen lukker hullet. Bør være igjen litt rundt der, slik at lokket holder tett.
Der er vel en hylse rundt akslingen, som han har punktet fast siden den kunne vandre
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Da skal jeg nok få det til. Så at jonas hadde tenkt å kjøpe verktøy til å porte hullet med på biltema. Noen som kan si meg hvordan jeg kan porte på lettest mulig måte? Hva jeg trenger av verktøy?
kaster inn ett spørsmål her om kimmit turboen har kjørt inn turboen spooler fint, kastet på psyventil og dump. problemet : har justert ut ventilen til maks, men lader ikke mer enn 0,8. ka kan gjøre det ?
Koblingsfeil kan det være.
Wastegate klaffen tetter ikke
Tett eksos / katalysator
Mine kjøretøy:
- 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
- 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
- 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
- 2004 BMW E61 (Bruksbil)
- 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)
eksos er ikke tett, har ikke kat. mulig wastegate. hva tenker du på med koblingsfeil ?
Mine kjøretøy:
- 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
- 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
- 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
- 2004 BMW E61 (Bruksbil)
- 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...l-massing.html
kjøpte den fra KL racing og den står på slangen mellom wategate og eksoshuset