Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 436

Tråd: Øyvind.G Volvo 940LT 98 Solgt

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av gull pilen Vis post
    kjører du rundt på minerva vinter?? fungerer det i det hele tatt?
    Ja. Kjøpte de nye i år og de har fungert overraskende bra så jeg må si jeg er veldig fornøyd.
    Jeg har endel bakker hjem til der jeg bor og jeg sliter ikke noe mer enn andre med å komme opp. Selv den glatteste dagen her har jeg kunne parkert bilen hjemme. Den dagen var det mest mulig fart strategien som var løsningen. Det skal sies at jeg har sperre (1041) på bilen min. Noe som også er med på å hjelpe meg på vinteren.

Samboeren har rellativt nye Vredstein piggdekk og jeg føler jeg har bedre grep med min bil enn hennes. Begge bilene er 945, men hennes har ikke sperre og er en 93 modell som tidligere har hvert varebil.

Alt i alt så er jeg veldig fornøyd med dekkene som jeg har gitt 2500kr for. Hadde egentlig planer om å kjøpe en av de kjente merkene, men det synes jeg kostet mer enn det antageligvis smaker da det var en pris på 6000-7000kr til mine 16" felger. Jeg tror at Minerva er "mer for pengene" enn det Nokian eller Conti er (så sant ikke disse er dobbelt så bra som Minerva er slik som prisen. Noe jeg tviler på).

Det viktigste er å kjøre etter forholdene. Dette gjelder uansett dekktype. Kjør heller litt saktere når det er ekstremt glatt. Dette er med på å redde liv og bil.

PS. Hvis det blir veldig mye større diskusjoner rundt dette, så ser jeg helst at jeg eller noen andre åpner en egen tråd på det. Jeg sier ikke dette pga. jeg har imot litt OT i tråden min, men jeg vet at dette er et emne som gjerne lager OT på flere sider. Da er det bedre å lage en egentråd på det, så alle kan være med å diskutere. Det blir da også lettere å finne igjen senere.
    Sist endret av Øyvind G; 04/03/13 kl 08:06

Lignende tråder

1. Øyvind.G Volvo 240GL 90
    By Øyvind G in forum 200 -serien
    Svar: 1126
    Siste post: 16/04/21, 16:37
  2. Martin.S og Øyvind.G sin Volvo 245
    By Martin.S in forum 200 -serien
    Svar: 142
    Siste post: 07/06/18, 20:35
  3. Øyvind.G Volvo 244L 78 - SELGES
    By Øyvind G in forum 200 -serien