Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 60

Tråd: 2007 V70 2,4D stoppet plutselig, men startet igjen etter et minutt

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.392
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av knetrom Vis post
    Har bestilt time neste onsdag, må overleve en uke på buss (hvis ikke det dukker opp en billig 2/7/940 i mellomtiden)
    Har du ikke no firma ala "fyksen" i nærheten av der du bor? fyksen er jo firma spesiellt rettet på diesel og elektro på kjøretøyer.
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  2. #27
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Ikke som jeg vet om. De jeg skal til er siste tilskudd på Frydenbø-stammen i området, de var visst frittstående tidligere (noen år siden). Jeg har ingen erfaring med dem personlig, men har hørt bedre ting om de enn om de 2 andre Frydenbøavdelingene, så jeg gir de en sjanse

    Har forresten kjørt med bilen i et par dager, bussen tok for lang tid og jeg har med feilkodeleser for å se om jeg får lest av noen feilkoder i perioden mellom bilen stopper og den starter igjen. Siden
    DSTC
    sletter feilkoden sin (i følge Frydenbø, siden de ikke fant feil på bilen), kan det jo være at hva det enn er som stopper bilen også blir slettet.
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  3. #28
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2013
    Sted
    Hordaland / S&F
    Innlegg
    51
    Antall takk

    Standard

    Du bør ta deg en tur til Diesel og elektroservice på Haukås..
    2007 Volvo S60D5 Bruksbil
    2005 Volvo V70D5 Bleievogn
    2004 Volvo S60R Prosjekt

  4. #29
    Registrerte brukere Turbo Garage sin avatar
    Medlem siden
    25. mai 2011
    Sted
    Løten
    Innlegg
    85
    Antall takk

    Standard

    Hei.
    Opplevd det samme selv på nyere v70.
    Det viste seg å være fødepumpe i tank,
    Da ble det jo feilkode på for lite trykk i rail til dysene.
    Denne koden kom kun en gang av mange stopp langs veien.
    Volvo Xc60 D3 2013 mod
    Volvo 740 tic 1988 mod
    Volvo 140 tic 1973 mod

  5. #30
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Veldig interessant! Samme som min, det. Startet pumpen igjen da?
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  6. #31
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dudden Vis post
    Du bør ta deg en tur til Diesel og elektroservice på Haukås..
    Greit nok at de fikser det... men bedre om han går til Frydenbø Bergen Vest som kan sakene

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Turbo Garage Vis post
    Hei.
    Opplevd det samme selv på nyere v70.
    Det viste seg å være fødepumpe i tank,
    Da ble det jo feilkode på for lite trykk i rail til dysene.
    Denne koden kom kun en gang av mange stopp langs veien.
    Hmm, dette er nøyaktig det samme som skjedde på min freelander TD4. Stoppet i blandt, men kom i gang igjen. Til slutt så ga hjelpepumpa i motorrommet opp. Da var det full stopp. Aner ikke hvor mange pumper det er på D5, men det er nok en pumpe eller to til som ikke klarer å mate motoren med nok trykk.
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

  8. #33
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Da stoppet jeg igjen på vei til jobb. Hadde gangfart i kø i lett nedoverbakke, helt ulik situasjon enn de andre ca 10 gangene, utenom at det alltid skjer i lav fart, ca 0-50 km/h.

    Leste ut feilkoder mens jeg sto der, fikk de samme som sist pluss en til,
    ECM
    2340, feil på dyse 4 (evt 5). Det rimer med sist gang dette skjedde, og med Turbo Garage sin V70 og Torsen67 sin Freelander. OG sist gang fikk jeg jo feil på dyser, ref forrige side i tråden. Om jeg husker riktig fikk jeg først feil på 2-3 dyser, så ble de feilkodene slettet og så neste gang hadde jeg feil på 2-3 dyser igjen, men ikke nøyaktig de samme. Så da hadde jeg feil på 4 av 5 dyser i løpet av to avlesinger.

    Dagens nye kode i tillegg til de fra forrige uke: http://www.ppc-diagnostic.com/codes/eECM/c2340/
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Jeg er ganske sikker på at dette er fødepumpa ja. Jeg kjøpte uoriginal pumpe til Freelanderen. Kunne ikke se noe forskjell på den og den originale. Men prisen var 1/3
    Tror det kan være lurt å parkere bilen til du har fått byttet denne. Hvis ikke så vil de/den andre pumpen jobbe på overgir og bli fort slitt. Det var sånn jeg avslørte at fødepumpen hadde tatt kvelden.

    Jeg fikk ikke samme feilmeldinger som deg da Freelanderen ikke er så "smart" som Volvo
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

  10. #35
    Registrerte brukere Turbo Garage sin avatar
    Medlem siden
    25. mai 2011
    Sted
    Løten
    Innlegg
    85
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av knetrom Vis post
    Veldig interessant! Samme som min, det. Startet pumpen igjen da?
    Hei. Ja den startet igjen, antakelig dårlig kontakt i pumpe.
    Volvo Xc60 D3 2013 mod
    Volvo 740 tic 1988 mod
    Volvo 140 tic 1973 mod

  11. #36
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Kl ti på fire satt jeg nesen mot Volvo, kl ni og en halv på fire stoppet motoren igjen, hehe. Feilkode på en til dyse også. Men nå står bilen der, får se hva de sier
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  12. #37
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Ingen hjelp å få der heller.. De mistenker brudd i ledning men finner ingenting. Får få meg en oversikt og lete etter kabelbrudd ifm dieselpumpen(e?)
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  13. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Ok, men testet de dieselpumpen da? Hvordan er forresten tilgangen på pumpa på v70? Er det luke under baksetet så burde det være greit å ta ut denne. På min Freelander så sveiv pumpa uten at den ga noe trykk. Det satt også ett filter i bunn av pumpa som var litt tett. Jeg gadd ikke å teste den gamle pumpa noe mer da jeg hadde ny for hånd.
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

  14. #39
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Jeg er usikker, jeg ga tipset videre om pumpen i hvert fall. Skal se litt på den selv tenker jeg
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  15. #40
    Registrerte brukere Turbo Garage sin avatar
    Medlem siden
    25. mai 2011
    Sted
    Løten
    Innlegg
    85
    Antall takk

    Standard

    Luke i gulv ja.
    Volvo Xc60 D3 2013 mod
    Volvo 740 tic 1988 mod
    Volvo 140 tic 1973 mod

  16. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.392
    Antall takk

    Standard

    så den volvo verkstedet har gitt opp altså? merkelig..

    østli i elverum har i allefall vært lettvinte på det området, da de har en del brukte deler som de kan låne bort på kundebiler bare for å prøve og se om feilen blir borte. Slik burde alle verkstedet bidra med, men da må delen være i orden, men er jo grei måte å prøve på med tanke på slike feil som dette.. Har gjort det noen ganger på forsvars scania, men selvsagt blir det bytta om til nytt eller tilbake til den forrige avhengig om det var den som var feilen..
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  17. #42
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    De sa jo at de kunne bytte deler i blinde men da ender vi jo fort opp med at jeg skylder 100 000 uten at noe er fikset..
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  18. #43
    Registrerte brukere C.Erstad sin avatar
    Medlem siden
    13. mai 2010
    Sted
    Radøy
    Innlegg
    2.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Greenshadow Vis post
    så den volvo verkstedet har gitt opp altså? merkelig..

    østli i elverum har i allefall vært lettvinte på det området, da de har en del brukte deler som de kan låne bort på kundebiler bare for å prøve og se om feilen blir borte. Slik burde alle verkstedet bidra med, men da må delen være i orden, men er jo grei måte å prøve på med tanke på slike feil som dette.. Har gjort det noen ganger på forsvars scania, men selvsagt blir det bytta om til nytt eller tilbake til den forrige avhengig om det var den som var feilen..
    Vi har ikke gitt opp nei... Men tingen er at for å finne en feil så burde feilen være fremme når bilen er på verksted!
    Hvis ikke leiter du deg i hjel... Og med timesprisen som er i dag så blir det dyrt dessverre!

  19. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.392
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av C.Erstad Vis post
    Vi har ikke gitt opp nei... Men tingen er at for å finne en feil så burde feilen være fremme når bilen er på verksted!
    Hvis ikke leiter du deg i hjel... Og med timesprisen som er i dag så blir det dyrt dessverre!
    Ikke mulig noen av dere mekanikere kunne lånt v70n privat i noen dager så dere kan oppleve når feilen skjer evnt? Østli sjefen lånte 760tic'n til mora mi en hel helg for å finne ut hvorfor motoren kutta. Tok ikke ekstra betalt heller, bare kun den ene dagen feilen kom.
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  20. #45
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Ja var det som ble sagt på telefonen og, høye timepriser og ingen mistenkte utover det som var blitt sjekket ut gjør at det fort blir for dyrt. Problemet mitt er jo at det er umulig å levere inn bilen med feil, siden feilen forsvinner av seg selv i løpet av minutter. Kan være et feilsignal, kan være vakkel, kan være annet, men det er midlertidig.

    Feilen kom og gikk 2 ganger dagen før bilen hadde time, men jeg kjørte likevel til verkstedet. Hvis de hadde lånt bilen fram til i dag og kjørt så mye som jeg har, hadde de ikke fått feilen likevel, for den har ikke vist seg (og det var jo 13 mnd uten feil fra januar 2012 til sist uke). For alt jeg vet var det en usannsynlig følgefeil av det som var ødelagt og ble byttet ifm
    DSTC
    , som de tok i samme slengen.
    DSTC
    begynte å gi feilmeldinger så smått rett etter sist motorstopp, og ble verre på høsten. Så kanskje det er en sammenheng, kanskje ikke. Men det vil jo tiden vise, jeg bruker bilen og ser hva som skjer.
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  21. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Innlegg
    2.173
    Antall takk

    Standard

    Funnet ut noe mer av problemene?
    V70 2.4D aut. 2002 mod.

  22. #47
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Nei, har ikke funnet ut hva det var. Det har heller ikke skjedd siden problemet med
    DSTC
    ble utbedret ved å bytte
    SAS
    (tror jeg) og en del til, begge inni rattet. Får bare la tiden vise om det kommer igjen, tok jo 13 måneder mellom 2 av stoppene.. Og den første bygen med umotiverte stopp og første gangen
    DSTC
    begynte å klage og slå seg av var ganske tett inntil hverandre, men jeg husker ikke nøyaktig lenger. I begynnelsen var feilen på
    DSTC
    veldig flyktig, etterhvert ble den nesten konstant, så det kan jo være at feilen begynte å utvikle seg før feilmeldingen kom.
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  23. #48
    Registrerte brukere Cane sin avatar
    Medlem siden
    03. des. 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    114
    Antall takk

    Standard

    Noe nytt siden sist?
    _____________________________________
    Familieracer - V70II 2.4D Summum MY08 @ MTE (235HK/480NM)

  24. #49
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Niks, men jeg snakket faktisk med en kamerat om dette for noen dager siden, og sa halvveis på spøk at det sikkert skjer igjen snart, en slags vintertradisjon for bilen min Til bilens forsvar så har jeg kjørt ca 70 000 km med den, og av de har ca 500 vært problemfylte, hehe. I fare for å "jinxe" hele greiene så håper jeg fortsatt at opplegget med
    DSTC
    var grunnen her også, men vi får se hva som skjer framover
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  25. #50
    Registrerte brukere skurk sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2011
    Sted
    Trøndelag-Akershus/Gjerdrum
    Innlegg
    584
    Antall takk

    Standard

    Luft i dieselystem?
    Har en golf TDI som ikke liker minusgrader eller temparaturforandriger.
    Den opfører seg nøyaktig slik du beskriver...det er en vintergreie.
    Har du tenningsbank? Slå tilbake!

    Skal du opp og fram i verden, må du værra som oss!!

Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. '03 V70 2.4T vifte går etter motor har stoppet
    By taarhaug in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 3
    Siste post: 11/08/16, 13:55
  2. Turtallet henger igjen på 2 000RPM V70 2007
    By Daniel V in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 02/03/11, 22:25
  3. Spørsmål angående B230ET som plutselig stoppet
    By Stian745 in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 7
    Siste post: 01/10/10, 20:42

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •