Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  298
Side 48 av 65 FørstFørst ... 38 46 47 48 49 50 58 ... SisteSiste
Viser resultater 1.176 til 1.200 av 1612

Tråd: Øygard sin Volvo 242 L 77-mod. og 87 245 jubileumsmodell

  1. #1176
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Personlig har jeg aldri skjønt det der original hysteriet. Så lenge det er kjøpt og betalt må det være lov å gjøre det man vil med egen eiendom. Og for min del så ser jeg på en konvertering ti diesel som oppgradering, hvem vil ikke ha en oppgradering? Og det er fult ut mulig å gjøre om igjen så ingen kan se at det har vært der. Det er mye værre å male biler med benga, spraylakk, kline dem full av silikon eller useriøse karosseri reparasjoner. Det er faktisk døden for en bil. Jeg sikter ikke til trådstarter her! Det er ment generelt.
    Heilt eining med Kermitt!!

    Og ein ting til eg meinar..Skal det være orginalt så skal det være orginalt..Er ikkje vits og mikse alt mulig mikk og makk då(som blir gjort på nesten 90% av alle 240ar i norge) enten har ein ein orginal bil som ein vil bevare orginal(eventuell orginal restaurering) eller så kan ein vel oppgradere og styre på litt har ein først begynt?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  2. #1177
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Jeg vet ikke riktig hvem som er "hysterisk" når det gjelder dette, men mange legger vekt på original stand, noe som også vises i markedsverdi når bilene blir gamle nok. Men jeg er i hvert fall enig i at oppgraderinger som ikke ødelegger bilen og som kan endres tilbake, klart er å foretrekke fremfor mye tull som gamle Volvoer (m fl) ofte blir utsatt for.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  3. Takk Øygard takket for denne posten
  4. #1178
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Og en kombinasjon av karosseri og motor som man aldri fikk originalt.
    Ja, men eg kjem nok til å setta tilbake ein original bensinmotor igjen etter kvart i so fall.

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Personlig har jeg aldri skjønt det der original hysteriet. Så lenge det er kjøpt og betalt må det være lov å gjøre det man vil med egen eiendom. Og for min del så ser jeg på en konvertering ti diesel som oppgradering, hvem vil ikke ha en oppgradering? Og det er fult ut mulig å gjøre om igjen så ingen kan se at det har vært der. Det er mye værre å male biler med benga, spraylakk, kline dem full av silikon eller useriøse karosseri reparasjoner. Det er faktisk døden for en bil. Jeg sikter ikke til trådstarter her! Det er ment generelt.
    Eg skjønnar godt kva du meinar. Klart ein må få lov å gjera det ein vil med sine eigne ting, men då er jo spørsmålet kva ein vil...
    Konvertering til diesel kan kanskje sjåast på som ei oppgradering på mange måtar, eg personleg likar best bensin, men eg kan endeleg kjøra med (avgiftsfri) diesel ei stund og Og so kan det jo settast tilbake til originalt når ein måtte ønska det, so det er mykje verre med sånn jallamekk som du beskriv her. Eg må jo innrømma at det vart gjort litt jallamekk pågolvet i 242en og, men det vart no gjort "skikkeleg" på ein måte og, det har ikkje komt nåke rust tilbake og kjem nok ikkje til å gjera det på lenge heller, og det er heller ikkje vanskeleg å ta det opp att og sveisa det skikkeleg ein gong
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  5. #1179
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Jeg vet ikke riktig hvem som er "hysterisk" når det gjelder dette, men mange legger vekt på original stand, noe som også vises i markedsverdi når bilene blir gamle nok. Men jeg er i hvert fall enig i at oppgraderinger som ikke ødelegger bilen og som kan endres tilbake, klart er å foretrekke fremfor mye tull som gamle Volvoer (m fl) ofte blir utsatt for.
    For meg vikrer det som marknadsverdien for ein orginal volvo ligger i dei som er 100% orginale og uskrudde eller dei som er orginal restaurert..Sånne "litt" orginalbilar blir ofte solgt til folk som(med god samvittighet) bygger om
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  6. Takk Øygard takket for denne posten
  7. #1180
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    En grei nok "arbeidsfordeling", det...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  8. #1181
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Jess, då ser det ut til at 245en blir ribba og vraka, av den enkle grunn at det er litt for mykje rust og eg innser at eg ikkje kjem til å få fiksa han på lenge, har jo ikkje garasje eingong. So då er det berre til å komma med bud på delar Men dieselmotoren og det som høyrer til den er ikkje til salgs.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  9. #1182
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Jess, då ser det ut til at 245en blir ribba og vraka, av den enkle grunn at det er litt for mykje rust og eg innser at eg ikkje kjem til å få fiksa han på lenge, har jo ikkje garasje eingong. So då er det berre til å komma med bud på delar Men dieselmotoren og det som høyrer til den er ikkje til salgs.
    Skal du ta vare på dieselmotoren og hiva den i 242'en?
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  10. #1183
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Før du høgger 245 dieselen så se over "godkjente produkt endringer" for din bil og plukk av alt du skal ha og legg bort. Så kan du si hva du kan selge. f.eks fjører må du ha om det skal være godkjent, diverse stag osv Det er ikke bare motor og gir.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  11. #1184
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Bear Vis post
    Skal du ta vare på dieselmotoren og hiva den i 242'en?
    Ska i alle fall ta vare på han inntil vidare so får me sjå

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Før du høgger 245 dieselen så se over "godkjente produkt endringer" for din bil og plukk av alt du skal ha og legg bort. Så kan du si hva du kan selge. f.eks fjører må du ha om det skal være godkjent, diverse stag osv Det er ikke bare motor og gir.
    Meina du ting som eg må ha for å få det godkjent viss eg hiver dieselmotoren i ein an 240? Korleis finn eg ut kva delar det er? Sammenlikna 242en og 245en?
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  12. #1185
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Jepp, det er akkkurat det jeg mener. Smørbrød lista står på godkjente produkt endringer. Det er greit å få det godkjent, om det skulle skje noe. Og jeg vet bla. at jeg selv er villig til å betale en del for komplett kit enn for bare en motor. Da er det bare å montere uten å måtte snekre sammen noe selv. Bare å vise når du er ferdig.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  13. Takk Øygard takket for denne posten
  14. #1186
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Litt opprydning i rekkene. Men skal du bygge om 242en til diesel, er det vel grunn til å beholde 940en som bruksbil framover?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  15. #1187
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Jepp, det er akkkurat det jeg mener. Smørbrød lista står på godkjente produkt endringer. Det er greit å få det godkjent, om det skulle skje noe. Og jeg vet bla. at jeg selv er villig til å betale en del for komplett kit enn for bare en motor. Da er det bare å montere uten å måtte snekre sammen noe selv. Bare å vise når du er ferdig.
    Åja, men det er jo flott
    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Litt opprydning i rekkene. Men skal du bygge om 242en til diesel, er det vel grunn til å beholde 940en som bruksbil framover?
    Er vel på tide ja Kan jo det, men mest sannsynleg blir det V40en viss den held.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  16. #1188
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Skjønner ikke hva du skal beholde Renaulten. Den er ikke værdt en drit om du beholder den så mye lenger, det må være bil igjen å selge
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  17. Takk Marius Skau takket for denne posten
  18. #1189
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    det er det ikkje no heller, eg ska vera glad viss eg får 5000,- for han Kan jo laga ei annonsa med ein gong, får sikkert ikkje selt han likavel
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  19. #1190
    Registrerte brukere ovlov86 sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    3.655
    Antall takk

    Standard

    Renault? Er vel mer Mitsubishi i så fall?
    <-- Link
    Pompel & Pilt

  20. #1191
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Mitsubishi, renault whatever. Det er ikke den gode gamle volvo kvaliteten på den.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  21. #1192
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ovlov86 Vis post
    Renault? Er vel mer Mitsubishi i så fall?
    Motoren ska visst vera frå Renault trur eg, eller kanskje det er eit samarbeid mellom renault og mitsubishi?
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  22. #1193
    Registrerte brukere Naturchips sin avatar
    Medlem siden
    25. mars 2012
    Sted
    Fyllingsdalen, Bergen
    Innlegg
    473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    det er det ikkje no heller, eg ska vera glad viss eg får 5000,- for han Kan jo laga ei annonsa med ein gong, får sikkert ikkje selt han likavel
    Vet ikke om du så hva jeg kommentere i "hva koster det å forsikre din volvo" tråden.
    Men vis du betaler 10k i forsikring i året, så svarer det seg ikke å beholde den?

    Vet meningen med 940`en var å selge den, men det vil vel svare seg på sikt og bruke den som bruksbil istedet for v40`en?
    Ville slengt V40`en for salg og se om du får noen bud, sikkert noen som trenger billig bil..
    Kjøretøy: Volvo 244, Volvo 66, Sierra Cosworth, volvo 940

  23. #1194
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Uoffisielt tenker jeg noen ganger på S40/V40 som "DAF 99", selv om jeg vet at det har svært lite for seg.

    Men selv om du sikkert kan selge 940en for mer enn du får for den utbrukte V40en, tror jeg det er gode grunner til å satse på 940en som bruksbil på halvlang sikt...
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  24. #1195
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Naturchips Vis post
    Vet ikke om du så hva jeg kommentere i "hva koster det å forsikre din volvo" tråden.
    Men vis du betaler 10k i forsikring i året, så svarer det seg ikke å beholde den?

    Vet meningen med 940`en var å selge den, men det vil vel svare seg på sikt og bruke den som bruksbil istedet for v40`en?
    Ville slengt V40`en for salg og se om du får noen bud, sikkert noen som trenger billig bil..
    Såg ikkje den kommentaren, men eg er heilt enig, det svarar seg ikkje, nei. 940en kostar det samme. Veit ikkje om det vil svara seg å heller bruka 940en, den er jo litt tørstare, men i mykje bere stand og meir driftsikker og. Men det er jo lika dyr forsikring på den og. Trur eg ska kvitta meg med begge faktisk, men får sjå det litt an, kan godt henda eg kjem på andre tankar.
    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Uoffisielt tenker jeg noen ganger på S40/V40 som "DAF 99", selv om jeg vet at det har svært lite for seg.

    Men selv om du sikkert kan selge 940en for mer enn du får for den utbrukte V40en, tror jeg det er gode grunner til å satse på 940en som bruksbil på halvlang sikt...
    Daf 99 ja Då ville eg heller hatt Saab 99 Nei, V40en er jo ikkje nåke spesielt festleg bil, men det er ein grei bruksbil som eg slepp å vera redd for. trur faktisk eg ska satsa på 242en og so heller skaffa meg ein "ny" bruksbil når behovet melder seg. Men det kan jo henda eg ombestemmer meg
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  25. #1196
    Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Innlegg
    2.250
    Antall takk

    Standard

    Kati ska du skifta vannpumpa då?
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

  26. #1197
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Når 940en er ferdig, og den ska eg gjera ferdig so snart veret tillet det
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  27. #1198
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Daf 99 ja Då ville eg heller hatt Saab 99 Nei, V40en er jo ikkje nåke spesielt festleg bil, men det er ein grei bruksbil som eg slepp å vera redd for. trur faktisk eg ska satsa på 242en og so heller skaffa meg ein "ny" bruksbil når behovet melder seg. Men det kan jo henda eg ombestemmer meg
    Hvis du på kort sikt er avhengig av og lykkes med å selge 940en med litt fortjeneste, er det selvfølgelig ikke noe problem å få tak i en annen senere.

    Når jeg kaller S40/V40 for DAF 99, er det selvfølgelig fordi at jeg allerede har kalt 440/460 for DAF 88. Se for øvrig bilde av den faktiske prototypen DAF 77 som jeg tar opp i det aktuelle modellspesifikke forumet.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  28. #1199
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Hvis du på kort sikt er avhengig av og lykkes med å selge 940en med litt fortjeneste, er det selvfølgelig ikke noe problem å få tak i en annen senere.

    Når jeg kaller S40/V40 for DAF 99, er det selvfølgelig fordi at jeg allerede har kalt 440/460 for DAF 88. Se for øvrig bilde av den faktiske prototypen DAF 77 som jeg tar opp i det aktuelle modellspesifikke forumet.
    Er ikkje problem det nei, og so er det det at viss eg får ein jobb litt longt vekke kan det vera greit med ein bil som er litt rimelegare i drift
    Såg bilde av DAF 77 ja, var jo nesten heilt lik på 343.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  29. #1200
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Er ikkje problem det nei, og so er det det at viss eg får ein jobb litt longt vekke kan det vera greit med ein bil som er litt rimelegare i drift
    Det kan det godt være. Men husk også at bensin/diesel likevel bare er en del av bildet når en skal vurdere driftskostnader.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

Side 48 av 65 FørstFørst ... 38 46 47 48 49 50 58 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 107
    Siste post: 19/12/17, 23:00

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •