Excactly Klart det går men da må en ha en som TBO sier ha en bensinmap som er anpasset for dette! Utifra utsagnet til olavxxx var det snakk om original 230FK/FT.
Excactly Klart det går men da må en ha en som TBO sier ha en bensinmap som er anpasset for dette! Utifra utsagnet til olavxxx var det snakk om original 230FK/FT.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
dere glemte å lese det jeg skrev om motstand på lmm signalledning.
Glemte ikke å lese det, utifra det du skrev gjorde man det om man ville kjøre på E85.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
org lmm + 337cc dyser = bensindrift
3" lmm krever tilsvarende større dysestr for å kjøre bensin
org lmm + 550cc dyser + motstand for å korrigere = kan kjøre e85
kjører du 3" lmm og større dyser, vil du ikke kunne kjøre e85.
e85 bruker ca 30% mer drivstoff, men dysene bør egentlig være ca. 40% større.
ECUkan kompansere en del, lurer på om det var 15% (kan være det var 10%).
Er lenge siden ejg satt meg inn i dette nå.. Samt man må måle påECUfor å vite resistorverdien man må kompansere med.. Men 3" lmm og 550cc dyser kan man kjøre på bensin på ft/fk.
ECUkan korrigere med ca 10%. 15-20% fungerer dårlig har jeg erfart. MenECUkorrigerer kun tomgang og kjøring med lav belastning. Dvs når den bruker lambda.
NårECUgår i open-loop ved større belastning vil den regne åpningstiden på dysene direkte ut fra turtall, map og målt luftmengde uten å ta hensyn til lambda eller tidligere målte lambdaverdier. Derfor vil det igrunn ikke være optimalt å kjøre med stort mer enn 0% feil mellom dyser og LMM. Fordi kjører du med 10% for store dyser vil bilen få 10% for mye bensin med en gang den går i open-loop. Du vil ikke merke noe særlig til det, men bilen bruker mer bensin og går dårligere.
Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du får det til å stemme at man kan kjøre med 550 cc dyser og 3" LMM...
Som jeg skrev tidligere, hadde org LMM vært 2,5" så hadde man økt arealet på denne med bare 40 %. Er den 2,75 som ChrML sier så blir jo økningen enda mindre. Så skal en kjøre med 66% større dyser på bensin?
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Da er vi på bølgelengde ja.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
men skal jeg koble på noe på den tappen som er nederst under varmeveksleren der?
Nei, det skal ikke kobles til noe der
er for tapping det
One Ring to rule them all
okei takk for alle svar folkens!!
Tar å bytter om i dag så får vi se