detta blir så bra! håper vi ses på gatebil til året da så kan vi slå av en prat og juge littmye gromme deler du fikk med deg fra stefan
![]()
detta blir så bra! håper vi ses på gatebil til året da så kan vi slå av en prat og juge littmye gromme deler du fikk med deg fra stefan
![]()
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Det satser vi på Moseby
Montert coilovere bak. Disse er justerbare 34 trinn på hardhet. Har satt de på hakk 20, så blir det å teste og justere utifra det.
Også laget kryss, stivet opp og forsterket mellom hjulkassene bak etter fjerning av bakseterygg. 40x2mm rør. Blir brannvegg i alu over.
Også koblet ferdig håndbrekket, går fra ventilen ned til ett t-stykke under bilen.
Også har jeg trekt kabler til bensinpumpe og tankmåler. Alle kabler (untatt strømkabelen) som går til bagasjerom ligger i sorte fleksible rør, klamret i gulvet på førersiden.
Ser bra ut som alltid Frigstad![]()
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
Se der jaAkkurat slik jeg tenkte du kunne ha avstivingen
![]()
Mine kjøretøy:
- 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
- 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
- 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
- 2004 BMW E61 (Bruksbil)
- 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)
Ser veldig bra ut!Men hadde det ikke vært bedre å få coiloveren på ett feste bak eller rett over akslingen? Jeg tenker bare i forhold til å få maximalt ut av den? Kurrant at det er bolt-on, men det kan ikke være vanskelig å gjøre det bedre? Ganske lett å modifisere de bruene og siden de er stål.
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
Dette går i notisboka kermitt!
Fortell?
Hva blir forskjellen på om fjærbeinet er foran eller bak akslingen? Hvor mye vil jeg kjenne forskjell? Veldig greit bolt-on ja, men hvis det er en bedre måte å gjøre det på så må det vurderes! Må lage nye fester både oppe og nede da? Feste coiloveren nesten der som fjæra pleier å sitte? Bilder, noen?![]()
Takk for tilbakemeldinger!
Sent from my iPhone using Tapatalk
med den på hakk 20 trur jeg det er hipp som happ om den står foran eller bak..kommer ikke til og bevege seg mye bak der.... jeg har også tenkt på og flytte men gidder ikke og gjøre det for står omtrent dønn rolig ved kjøring jeg kjører med dempera mine på 15 på tur og retur![]()
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Ser du har dine også foran akslingen, men du har ikke kjørt noe etterpå? Lurer på om det er så mye forskjell. Får prøve å kjøre med det som det er nå i første omgang
Sent from my iPhone using Tapatalk
detta blir bra![]()
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Satser på ikke vinduet hopper ut nå da Raymond
Sent from my iPhone using Tapatalk
har kjørt med coilovera mine i to sesonger jeg Frigstadså veit det funker perfekt
![]()
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Sweet, ja tviler på jeg kommer til å flytte på dem med mindre det blir noe problem. Skal du kjøre med krengningshemmer eller? Har fjerna min, hjulet kommer til å ta i med mye sving, ser Steffen Tveite også skal kjøre uten. Lurer på åssen det vil funke
Sent from my iPhone using Tapatalk
jeg skal kjøre uten nå jeg og.hadde orginale før så trur ikke det blir den største forskjellen er jo ikke grove de orginale i værtfall.. magnus" magnum" her inne kjørte uten på den forje 245 han hadde og han sa det funka som fy![]()
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Spent på 245'n min jeg da, etter å sett diskusjonen her.. Knivstag + harde coilovers rett på akslingen
Men bilen blir grom Frigstad![]()
En innspill er at ingen av disse eldre volvomodellene ble laget med noe som helst tanke på at karrosen skulle ta imot store krefter fra underlaget. Har prøvd å kjøre med så stive knivstag som mulig og så "bløte" coilovere som mulig. Med litt annerledes kjøreteknikk går det å holde relativt høye hastigheter da. (ment til de som ikke har stiva av bilen med 48meter rør)
Vi får se
Sellholm kortstyring! Ca. 2 runder på rattet lock to lock.
Nye hjul lagere foran
Montert nav med nye hjullagere
Montert bremseskive og satt på en spacer bare for å holde den inntil
Brakett til kaliper
Kaliper på
Venter på styrearmene før jeg kan montere styrestaga
Prøvd med 17" comp felg og 19" larzon
Del 1 av brannvegg i alu
![]()
Rått Frigstad!![]()
Spent på korleis bremsene kjem til og fungereEr det støvmansjettar på caliperane?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Gromme bremser!!!
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Kalipern står opp-ned på førersiden.
Ser helt rått ut ellers!!!
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Takk takk! Tror det blir greit
Myranes selger bremsekit.
Er vell ikke støvmansjetter nei.
Å kaliperene er montert riktig vei
Sent from my iPhone using Tapatalk
Når man har lufteniplene i bunn får man ikke ut lufta.
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Står pil med disc rotation på de, har montert høyre på høyre side og venstre på venstre side![]()
Sent from my iPhone using Tapatalk