Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  584
Side 76 av 115 FørstFørst ... 26 66 74 75 76 77 78 86 ... SisteSiste
Viser resultater 1.876 til 1.900 av 2863

Tråd: Frigstad Racing's Volyota "762"JZ

  1. #1876
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    detta blir så bra! håper vi ses på gatebil til året da så kan vi slå av en prat og juge litt mye gromme deler du fikk med deg fra stefan
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  2. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  3. #1877
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Det satser vi på Moseby

    Montert coilovere bak. Disse er justerbare 34 trinn på hardhet. Har satt de på hakk 20, så blir det å teste og justere utifra det.





    Også laget kryss, stivet opp og forsterket mellom hjulkassene bak etter fjerning av bakseterygg. 40x2mm rør. Blir brannvegg i alu over.









    Også koblet ferdig håndbrekket, går fra ventilen ned til ett t-stykke under bilen.



    Også har jeg trekt kabler til bensinpumpe og tankmåler. Alle kabler (untatt strømkabelen) som går til bagasjerom ligger i sorte fleksible rør, klamret i gulvet på førersiden.

  4. Takk kjetil r takket for denne posten
  5. #1878
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut som alltid Frigstad
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  6. Takk Frigstad Racing takket for denne posten
  7. #1879
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Se der ja Akkurat slik jeg tenkte du kunne ha avstivingen
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  8. #1880
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Ser veldig bra ut! Men hadde det ikke vært bedre å få coiloveren på ett feste bak eller rett over akslingen? Jeg tenker bare i forhold til å få maximalt ut av den? Kurrant at det er bolt-on, men det kan ikke være vanskelig å gjøre det bedre? Ganske lett å modifisere de bruene og siden de er stål.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  9. #1881
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Dette går i notisboka kermitt!
    Fortell?
    Hva blir forskjellen på om fjærbeinet er foran eller bak akslingen? Hvor mye vil jeg kjenne forskjell? Veldig greit bolt-on ja, men hvis det er en bedre måte å gjøre det på så må det vurderes! Må lage nye fester både oppe og nede da? Feste coiloveren nesten der som fjæra pleier å sitte? Bilder, noen?
    Takk for tilbakemeldinger!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #1882
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    med den på hakk 20 trur jeg det er hipp som happ om den står foran eller bak..kommer ikke til og bevege seg mye bak der.... jeg har også tenkt på og flytte men gidder ikke og gjøre det for står omtrent dønn rolig ved kjøring jeg kjører med dempera mine på 15 på tur og retur
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  11. #1883
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Ser du har dine også foran akslingen, men du har ikke kjørt noe etterpå? Lurer på om det er så mye forskjell. Får prøve å kjøre med det som det er nå i første omgang


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #1884
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    detta blir bra
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  13. #1885
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Satser på ikke vinduet hopper ut nå da Raymond


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #1886
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Frigstad Vis post
    Satser på ikke vinduet hopper ut nå da Raymond


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    hehe håpe på det
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  15. #1887
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    har kjørt med coilovera mine i to sesonger jeg Frigstad så veit det funker perfekt
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  16. #1888
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Sweet, ja tviler på jeg kommer til å flytte på dem med mindre det blir noe problem. Skal du kjøre med krengningshemmer eller? Har fjerna min, hjulet kommer til å ta i med mye sving, ser Steffen Tveite også skal kjøre uten. Lurer på åssen det vil funke


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #1889
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    jeg skal kjøre uten nå jeg og.hadde orginale før så trur ikke det blir den største forskjellen er jo ikke grove de orginale i værtfall.. magnus" magnum" her inne kjørte uten på den forje 245 han hadde og han sa det funka som fy
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  18. #1890
    Registrerte brukere VolvoR-Sport sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Trondheim/ Fosen
    Innlegg
    3.161
    Antall takk

    Standard

    Spent på 245'n min jeg da, etter å sett diskusjonen her.. Knivstag + harde coilovers rett på akslingen
    Men bilen blir grom Frigstad

  19. #1891
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Innlegg
    713
    Antall takk

    Standard

    En innspill er at ingen av disse eldre volvomodellene ble laget med noe som helst tanke på at karrosen skulle ta imot store krefter fra underlaget. Har prøvd å kjøre med så stive knivstag som mulig og så "bløte" coilovere som mulig. Med litt annerledes kjøreteknikk går det å holde relativt høye hastigheter da. (ment til de som ikke har stiva av bilen med 48meter rør)

  20. #1892
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard

    Vi får se

    Sellholm kortstyring! Ca. 2 runder på rattet lock to lock.


    Nye hjul lagere foran




    Montert nav med nye hjullagere


    Montert bremseskive og satt på en spacer bare for å holde den inntil


    Brakett til kaliper


    Kaliper på






    Venter på styrearmene før jeg kan montere styrestaga


    Prøvd med 17" comp felg og 19" larzon




    Del 1 av brannvegg i alu

  21. Takk kjetil r takket for denne posten
  22. #1893
    Registrerte brukere Lars R sin avatar
    Medlem siden
    11. juni 2010
    Sted
    Dombås, Oppland
    Innlegg
    1.252
    Antall takk

    Standard

    Åherre.. Porn!
    Hvor mye er det for sånn bremsekitt?

  23. #1894
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Rått Frigstad!
    Spent på korleis bremsene kjem til og fungereEr det støvmansjettar på caliperane?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  24. #1895

    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Hordaland, Bergen
    Innlegg
    1.570
    Antall takk

    Standard

    Gromme bremser!!!
    2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
    X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]

  25. #1896
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Rått Frigstad!
    Spent på korleis bremsene kjem til og fungereEr det støvmansjettar på caliperane?
    Ikke støvmansjetter nei :(
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  26. #1897
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Kalipern står opp-ned på førersiden.

    Ser helt rått ut ellers!!!
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  27. #1898
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Takk takk! Tror det blir greit

    Myranes selger bremsekit.
    Er vell ikke støvmansjetter nei.
    Å kaliperene er montert riktig vei



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  28. #1899
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Når man har lufteniplene i bunn får man ikke ut lufta.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  29. #1900
    Registrerte brukere Frigstad Racing sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Innlegg
    1.929
    Antall takk

    Standard Frigstad Racing 740'n - Utviklingen fra 2009 til dags dato

    Står pil med disc rotation på de, har montert høyre på høyre side og venstre på venstre side


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Side 76 av 115 FørstFørst ... 26 66 74 75 76 77 78 86 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •