Litt sent, men...

Siden 531 og 530 ikke er like så blir dette bare en pointer og ikke en regel skrevet i stein. Gulvet skal legges tilbake sånn som den blågrå streken... (jepp, det er det vanskeligste stedet å porte på OG letteste stedet å få hull...skal ikke være enkelt. Stor kuleformet fres anbefales.. 12-13mm eller 16mm som du skyver ut og inn mens du sliper, ikke side til side for det fikser rotasjonen av fresen selv) og sidene av porten skal vides gradvis ut der hvor jeg har lagt på farge og blendes inn i gryta rundt styringa. Resten av porten - fra der det blå området stopper og ut til innsugsflensen - kan du la være.

En std 530 fløder 190 cfm med ok porting og selve porten der hvor jeg ikke har farga fløder 230cfm som den er... Det er altså IKKE i inngangen det er en propp. Jeg har farget over styringa men det betyr ikke at den skal vekk, den spiller ingen rolle... Du skal IKKE under NOEN OMSTENDIGHET røre området der du har den røde streken bak styringa. Men du kan dråpeforme området rundt ventilstyringa...