Men bremser de bilene på biltilsynet, eller har man med bremsepappirer fra andre steder? Eventuelt om man drar ut 238 hk, må noe bygges om??
Dra til et firma som benker biler, ta med det papiret til Biltilsynet. Skal du ha mere kan du justere det opp siden.
Skogy`s 740 Turbo: http://forum.vccn.no/showthread.php?...073#post796073
Solgt!Skogy`s V70 Titanium sport 2.0T 2004mod: http://forum.vccn.no/showthread.php?...t-2-0T-2004mod
Solgt!Volvo 850 2,5 SE 1994 :http://forum.vccn.no/showthread.php?p=457194#post457194
Solgt!!87 mod 740 gl,B230FK Motor,M90 Girkasse ,T16 Turbo
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=25188
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
hei. har en 360 fra 85.som jeg vil endre henger kapasiteten på. da veivesenet har satt ned totalvekta fra 1200 til 1000. har noen her kjenskap til hva jeg må gjøre. og eventuelt hvorfor dette er blitt satt ned? kan en ta motorbytte til 230 blokk å få det i vognkortet siden 230 har samme utvendige str og omtrent samme effekt som en b200?
Alexander R H Olsen.
Når jeg bare har byttet blokk og ettermontert turbo, trenger jeg fortsatt papirene på blokka fra donorbilen? For de har jeg ikke...
Sakte ja, men foran deg!
Volvo 240, 1990, B230f (Langtidsprosjektet)
Volvo 745, 1987, B230f (rep.prosjektet/bruksbil) Er til salgs
Ikke at jeg vil oppfordre til kriminalitet eller noe, men hvis blokken er av samme type som sto i bilen fra før ville jeg bare prøvd å godkjenne turbomonteringen og latt være å nevne blokken.
Hvis blokken er annerledes på noe som kan direkte ha med ytelse å gjøre (dvs borring/slagvolum) må du nesten ha papirene for å få det godkjent.
Eneste som er forskjell er at gamleblokka var fx (veit ikke om det er forskjell på f og fx?) og den nye er en ft, med turbostempler.. veit ikke hvor mye det har og si jeg for biltilsynkarene.. Eneste blokka gjør er å senke kompresjonen så den gir jo ikke noe mer ytelse..
Og en ting til! Biltilsynkarene trenger ikke bremsepapirer på motoren. så lenge det er org turbo og div på bilen kan de ikke si noe på det! (bare husk å koble fra turbomåleren for din egen skyld hehe....)
Sakte ja, men foran deg!
Volvo 240, 1990, B230f (Langtidsprosjektet)
Volvo 745, 1987, B230f (rep.prosjektet/bruksbil) Er til salgs