Detta kommer jo til å sitta med de dekka. Hos meg med mine foreløping pinglete 225 ville jeg vert tom for gir med en gang. Har slutthastighet på 180km\t i tredje på turtallssperra nå. Det har funka bra hittil
Detta kommer jo til å sitta med de dekka. Hos meg med mine foreløping pinglete 225 ville jeg vert tom for gir med en gang. Har slutthastighet på 180km\t i tredje på turtallssperra nå. Det har funka bra hittil
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
Ja, hehe. Jeg så detta.
Har du flere akslinger liggende med forskjellige utvekslinger?
Du kunne ha testa litt forskjellig, Det er veldig stor forskjell på hverdagskjøring og full tukt på bane.
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
Stemmer det.
Da blir det egentlig bare å prøve, og blir du ikke fornøyd så er det å bytte til noe annet![]()
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
på norske baner holder det ja250km\t på skogen så skal man ha bremser fra den kule klubben hehe.. Tar ikke med 5 i baneberegninga, det er for å "cruise" til jobben som er et must minst en gang i løpet av sommern
![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Det er bremser fra selveste loungen i toppetasjen![]()
skal få ordnet bilde, men jeg har ikke handla skiver enda så det er vel ikke såååå spennende :P
Fikk forøvrig underspylingsdysene i dag! 650 spenn hos BMW for 4 stk :P kjøpte disse da de er enkle å montere og har en 2 bars trykkventil innebygget
![]()
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
Nå må jeg bare spørre litt teit jeg
Er det "bare" å borre hull og helst treffe oljegalleriet, gjenge opp hull og skru fast?
Mener at sist jeg så nedi blokka mi så er det ingen "rette" flater som dysa kan legges mot og skjønte ikke helt hvordan man skulle klare å plane noe nedi der. Så du må nok ta bilder når du monterer disse![]()
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
hehe, hær skal jeg nok innhente litt proffhjelp så jeg får fresa av litt dær de orginalt står! bare nok til at de får ei flat anleggsflate..
"Er det "bare" å borre hull og helst treffe oljegalleriet, gjenge opp hull og skru fast?"
i grunn, ja :P henter oljen igjenom en banjobolt ser du! det er i bolten den ventilen befinner seg å
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
Det med banjo'n skjønte jegVar bare litt usikker på det med planing og slikt.
Men da er det ikke noe å drive med hjemme i garasjen egentlig, hehe. Med mindre man har en stor fres sånn at man får laget anleggsflater.
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
BCB.no
Realcar.no
ettersom vi har 2 biler som skal være ferdig til våren /sommeren så samarbeider vi på bilene, og han jeg deler verksted med er mye flinkere på sparling og sliping en jeg er! så i går og i dag har han sparklet og slipt på volvon mens jeg har begynt å bredde bilen hans :P
den breddes på en mye enklere måte, ala DTM bredding! gjort ferdig 1 skjerm i dag og hiver meg på den andre i morgen.. mens han andre dudn sliper på 242
vi satser på å få de klar til lakk i løpet av februar!
![]()
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
Tøft :-)
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic