Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.424
Side 40 av 123 FørstFørst ... 30 38 39 40 41 42 50 90 ... SisteSiste
Viser resultater 976 til 1.000 av 3069

Tråd: Volvobrage's 242 prosjekt

  1. #976
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    Hvor mye må man ut med for en slik valse egentlig?
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

  2. #977
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Meland - Frekhaug
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Kan si det med en gang at iallefall 7/9serie er ett helvette å valse og egentlig går det ikke da buen er bein på midten så dere kunne fått min valse for jeg trenger den ikke til mine biler
    Mine kjøretøy:
    - 1984 Volvo 740 Turbo (Prosjekt)
    - 1996 Volvo 960 (Prosjekt)
    - 1979 Volvo 242 (Prosjekt)
    - 2004 BMW E61 (Bruksbil)
    - 2007 Ford Ranger XLT (Trekkbil)

  3. #978
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Det går å valse framkant og bakerste del av buen på dem, men det flate delen er så sinnsykt hard at jeg måtte kappe og hamre mesteparten på mine biler :P 240 går det som en drøm å valse, men det er nok lurt å kappe bort en bit så det ikke ligger så mye dritt bak kanten der du valser. Ruster som faen etter valsing selv om man behandler aldri så mye.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  4. #979
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av roffenn Vis post
    Hvor mye må man ut med for en slik valse egentlig?
    Kosta 1455,- ferdig levert heim frå Gasolin noEr på tilbud, kostar vel litt over 3k til vanlig..
    Sitat Opprinnelig postet av gl740turbo Vis post
    Kan si det med en gang at iallefall 7/9serie er ett helvette å valse og egentlig går det ikke da buen er bein på midten så dere kunne fått min valse for jeg trenger den ikke til mine biler
    Hehe, skulle visst det litt før Mcnugget skal valse 940en sin så du får gi han litt tips viss du har gjort det før og det er litt triks med det!
    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    Det går å valse framkant og bakerste del av buen på dem, men det flate delen er så sinnsykt hard at jeg måtte kappe og hamre mesteparten på mine biler :P 240 går det som en drøm å valse, men det er nok lurt å kappe bort en bit så det ikke ligger så mye dritt bak kanten der du valser. Ruster som faen etter valsing selv om man behandler aldri så mye.
    Eg har kappa vekk ein god del på 242en så eg har berre ca. 1-1.5cm kant igjenEtter bilen har vært på sandblåsing sliper eg vekk igjen grunninga hans, hiver på ovatrol blanda med corroless rustkiller så valsar eg mens malinga er våt..Så prøver eg og få mest mulig maling og styr nedi etterpå, trur det skal holde då
    Ein kompis som er lakkerar som tipsa meg om at det var lurt og valse mens ein hadde på fersk maling!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  5. #980
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Kjedeleg update idag Har berre gått og surra og leita etter ting og gjere idag..Men fekk skrapa asfaltmatter innvendig på begge bakskjermane



    Og den matta på hattehyllaNesten heile takmattene og, manglar kunne litt på begge to..


    Plukka fram el nettet til motoren og såg litt


    Reiv av den plastikkgreia som ligger rundt halve nettet i v70, klødde meg litt i hove og la det fint vekk igjen
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  6. Takk Larsgunnar takket for denne posten
  7. #981
    Registrerte brukere Larsgunnar sin avatar
    Medlem siden
    12. mai 2011
    Sted
    Harstad, Troms
    Innlegg
    868
    Antall takk

    Standard

    Må ikke se så tungt på ledningsnettjobben!

    Så ganske mørkt på det jeg også, helt til jeg satte igang å koble på motor og i bil, er ikke noe ille når man først har kommet igang!
    -1993 Volvo 240, prosjekt tråd her. Solgt.
    -1987 BMW E30 325i, prosjekttråd på bimmers her.

  8. #982
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Godt du er igang me ledninger
    Vis du bruker org vannrør fra 960 passer det med god! Margin mellom torpedo å motor

  9. #983
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Larsgunnar Vis post
    Må ikke se så tungt på ledningsnettjobben!

    Så ganske mørkt på det jeg også, helt til jeg satte igang å koble på motor og i bil, er ikke noe ille når man først har kommet igang!
    Hehe, er skeptisk! Har absolutt NULL peiling på el..Men har bilder av kor alle kontaktane skal på motoren..Så det er jo ein start!Har mange flinke elektrikara på jobben som kan hjelpe megOg brodern er elektrikar så skal nok få liv i skiten til slutt!
    Sitat Opprinnelig postet av rustkongen Vis post
    Godt du er igang me ledninger
    Vis du bruker org vannrør fra 960 passer det med god! Margin mellom torpedo å motor
    Nice! Takk for at du sjekkaDå satser eg på det går!


    Hadde ein halvtime etter jobb idag mens eg venta på at dama skulle hente meg..Fekk punkta ihop siste motorfesteMangler topplata no så er det berre og brenne det ihop..Skal pulverlakkerast til slutt ilag med dei på traversen



    Skulle egentleg gjort meir med både 242en og litt diverse anna men må fikse 940en først..Bensinpumpa får ikkje strøm så skal prøve og finne ut kva som gjer det etterpå
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  10. #984
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Fått eit merkeleg svar på søknaden min idag Legger det inn her tenkte eg..

    MOTORBYTE:

    Ved slik endring av motor må følgende kontrolleres/dokumenteres:

    - Biltypene må ha samme råkarosseri; dvs. at det ikke er forsterkinger mv på råkarosseriet til modellen med den største effekten.

    - Den nye (den man bytter til) motoren må minst oppfylle/tilfredsstille de samme konstruktive kravene til støy og avgass som gjelder for den bilen den skal brukes i. Dersom motor mv brukes fra en lik biltype, bør det kunne godtas at denne ”donorbilen” tilfredsstiller kravene til avgass og støy

    - Det må brukes understell (styring, hjuloppheng, bremser mv) tilsvarende det som brukes på bilmodellen med størst effekt. Ved bruk av andre bremser og/eller

    ved ombygging til tyngre motor, må det legges særlig vekt på kontroll av bremsekraftfordelingen og blokkeringsrekkefølgen, særlig for biler uten
    ABS
    -bremser.


    - Det må påses at bilens aksellaster og totalvekt ikke overskrides selv med fører og eventuelle passasjerer i bilen.



    SENKEFJØRER:

    Dersom man ønsker å senke en bil ved bruk av såkalt senkesett, må det fremlegges dokumentasjon fra kjøretøyfabrikant eller fra uavhengig kompetent laboratorium i forhold til innfesting/forbindelse, styrke, kjørbarhet, egnethet, totalvekt mv. for dette settet brukt på den aktuelle biltypen. Eventuelle vilkår i dokumentasjonen i forhold til ombyggingen mv, må være oppfylt.

    Det vil også kunne stilles krav til dokumentasjon/justeringer i forhold til bilens bremser i den grad disse må endres i forhold til bilens blokkeringsrekkefølge. Ved justering av bilens ALB ventil må denne være justert i henhold til fabrikantens anvisninger.


    WATTLINK:

    Produsent må si noe om dette er lovlig/anbefalt på denne biltype,sammen med senkesett.


    BREMSER:

    2.1

    Ved godkjenning av bremseanlegg skal det foreligge følgende underlag:

    2.1.1

    Dokumentasjon/ bevitnelse/ garanti fra kjøretøyfabrikanten eller uavhengig laboratorium for at kjøretøyet oppfyller kravene i nr. 1, eventuelt at kjøretøyet er e-merket eller E-merket i henhold til standardene i nr. 1.

    2.1.2

    For kjøretøy som kreves utstyrt med
    ABS
    -bremser:

    Beskrivelse av
    ABS
    -systemet der det framgår antall
    ABS
    -sensorer og hvilke hjul de sitter på, antall reguleringsventiler og hvilke hjul de regulerer, reguleringsprinsipp(ene), det laveste friksjonstall som systemet virker ved og ved hvilken hastighet på kjøretøyet
    ABS
    -systemet slutter å virke. Skrivet skal være på norsk, svensk eller dansk og skal vedlegges kjøretøypapirene. Det godtas at opplysningene finnes i instruksjonsboken.


    KAROSSERI:

    For kjøretøy som repareres/ ombygges/ oppbygges slik at vitale deler på kjøretøyet – ramme, karosseri, bremser, lysutstyr, styring, motor, fjærer, støtdempere, felger, dekk osv. – avviker fra den utførelsen som er foreskrevet eller tillatt av kjøretøyfabrikanten og/ eller fra den utførelse som kjøretøyet hadde ved første gangs registrering i riket, skal det fremlegges dokumentasjon fra kjøretøyfabrikanten eller fra kompetent, uavhengig laboratorium for at de benyttede deler er egnet og at kjøretøyet etter reparasjonen/ ombyggingen/ oppbyggingen har tilfredsstillende kjøreegenskaper og vil tåle de påkjenninger det kan regnes med å bli utsatt for.



    Syns det var mykje vage svar og eg fekk jo egentleg ikkje grønt lys for nåke som helst?Wattlink er vel berre og drite i med mindre Volvo skulle laga nåken papir, nåke eg tviler på..
    Og senkefjør delen var jo heilt på trynet, dokumentasjon for dei nye fjørene i forhold til bremser osv?Står vel ingenting om det i lesjøfjørs papira eg har vertfall
    Velkommen til overformynderiet Det er nemlig sånn at i Norge skal man ikke få lov til å bygge biler og ei heller er det noen i dette høyteknologiske riket som kan si noe som helst om en ombygging er bra nok. DERFOR anbefaler jeg alle som bygger noe gromt å rett og slett bare gå for lisens med en gang. Reglene i bilsport boka er hvertfall klare som krystall og ikke full av synsing. Hvis det i det i det hele tatt er et sted jeg ville ha sendt en slik søknad så er det til bilombyggingsgruppa på Riseløkka. Der vet de om det finnes tilsvarende ombygginger og også hva som gjelder for din Volvo 242, Brage. Jeg vet at de i den seneste tid har begynt å samarbeide litt med det svenske organet for ombygde fordon, altså er det godkjent i Sverige så er det nå en større sjangs for at det også kan godkjennes i Norge. Dette fordi man begynner å få erfaringsverdier fra Sverige. MEN ikke forvent noe HURRA :(
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  11. #985
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tor24 Vis post
    Velkommen til overformynderiet Det er nemlig sånn at i Norge skal man ikke få lov til å bygge biler og ei heller er det noen i dette høyteknologiske riket som kan si noe som helst om en ombygging er bra nok. DERFOR anbefaler jeg alle som bygger noe gromt å rett og slett bare gå for lisens med en gang. Reglene i bilsport boka er hvertfall klare som krystall og ikke full av synsing. Hvis det i det i det hele tatt er et sted jeg ville ha sendt en slik søknad så er det til bilombyggingsgruppa på Riseløkka. Der vet de om det finnes tilsvarende ombygginger og også hva som gjelder for din Volvo 242, Brage. Jeg vet at de i den seneste tid har begynt å samarbeide litt med det svenske organet for ombygde fordon, altså er det godkjent i Sverige så er det nå en større sjangs for at det også kan godkjennes i Norge. Dette fordi man begynner å få erfaringsverdier fra Sverige. MEN ikke forvent noe HURRA :(
    Hehe Blir jaggu oppgitt av biltilsynet av og til..Men viss eg får lisens på bilen kan eg vel berre kjøre på bane?Då er nesten heile vitsen for meg vekke, har ikkje tid og reise rundt heile sommaren og kjøre pluss at nærmaste bane blir bergen for meg, ellers er det ganske langt og kjøre for og komme til bane:(
    Skal sende ny søknad til ombyggingsgruppa, takk for tipsMotor og senk skulle jo egentleg ikkje være nåke problem sida det har blitt gjort tusen gangar før!Og er etter boka i forhold til Volvo sine begrensningar på 240
    Ein kompis som har snakka litt med dei har nesten fått klarsignal for Calipra turbomotor, store bremser og volvoaksling på kadetten sinHan seier dei er veldig hyggelege og at det virkar som dei har skikkeleg greie på ting der..
    Nåken som har mail og tlf til dei?Finner ikkje på nettet...
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  12. #986
    Beachee sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2010
    Sted
    Molde
    Innlegg
    310
    Antall takk

    Standard

    Brage
    Slik er BT reglene. Nå det gjelder vekter, så står det i bøkene mine, ifra volvo, hvor tung de fleste motorene er.... Akseltrykk må du holde deg innenfor det som er lov på 240'n. Husk hva jeg sa angående HK og dreimoment.... Dokumentert motor som ikke overstiger 220hk og 280Nm i dreimoment.... Når det gjelder senk, så er det eneste du får godkjent TUV godkjente fjører.. Luftfjører kan du glemme...dessverre....
    Når det gjelder hvem du skal ringe...så skal du prøve å ringe til BT i Trondheim..... De vet alt om ombygging og oppdatering av motorpakker i Volvo... :-)

  13. #987
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Husker Kodja her på forumet hadde gode erfaringer med mr. Killingberg på trafikkstajonen i Trondheim.

    Så ta kontakt med;

    Petter Killingberg
    Faggruppe: Kjøretøy Sør-Trøndelag
    Postadresse: Statens vegvesen Region midt, Fylkeshuset, 6404 MOLDE
    Besøksadresse: Sluppenveien 4, TRONDHEIM
    Telefon: +47 73952148 Mobil: +47 99720320 e-post: petter.killingberg@vegvesen.no

    Synd at BT ikke er mer interessert i å spille på lag med ungdommen/bilfolket. Har dem forklart i klartekst om hva som må gjøres for at ting skal bli godkjent, så er jeg overbevist at "Hvermansen" ville ha fulgt "smørbrødlista" fra BT.

    I Sverige er SFRO-gruppa på bilmesser og snakker med ungdommen/bilfolket. Slikt vinner man på i det lange løp...
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

  14. Takk Kodja takket for denne posten
  15. #988
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard Re: Volvobrage's 242 prosjekt

    Ålesund har også folk med god kjennskap til 240, og ein av kontrollørane virka veldig fornuftig.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  16. #989
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V90 Vis post
    Husker Kodja her på forumet hadde gode erfaringer med mr. Killingberg på trafikkstajonen i Trondheim.

    Så ta kontakt med;

    Petter Killingberg
    Faggruppe: Kjøretøy Sør-Trøndelag
    Postadresse: Statens vegvesen Region midt, Fylkeshuset, 6404 MOLDE
    Besøksadresse: Sluppenveien 4, TRONDHEIM
    Telefon: +47 73952148 Mobil: +47 99720320 e-post: petter.killingberg@vegvesen.no

    Synd at BT ikke er mer interessert i å spille på lag med ungdommen/bilfolket. Har dem forklart i klartekst om hva som må gjøres for at ting skal bli godkjent, så er jeg overbevist at "Hvermansen" ville ha fulgt "smørbrødlista" fra BT.

    I Sverige er SFRO-gruppa på bilmesser og snakker med ungdommen/bilfolket. Slikt vinner man på i det lange løp...
    Jeg prøve å snakke med fyren for å høre om å få godkjent 33" på pickupen, ikke interesert i å åpne kjæften for å si meg hvordan jeg skal gå fram engang.
    Så prøvde jeg å ringe til fyren for å høre hvordan jeg skulle formulere meg og hva som må være med i søknad om V8 i 240. Da fikk jeg til svar at det godkjenner de ikke. Så jeg gir opp. Jeg kjører på 33" til jeg blir stoppa og putter åtter i 240 så får de si hva de vil. Det må i allefall ikke klages, det er de som gjør det sånn!
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  17. #990
    Registrerte brukere Tor24 sin avatar
    Medlem siden
    29. juli 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    878
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Hehe Blir jaggu oppgitt av biltilsynet av og til..Men viss eg får lisens på bilen kan eg vel berre kjøre på bane?Då er nesten heile vitsen for meg vekke, har ikkje tid og reise rundt heile sommaren og kjøre pluss at nærmaste bane blir bergen for meg, ellers er det ganske langt og kjøre for og komme til bane:(
    Skal sende ny søknad til ombyggingsgruppa, takk for tipsMotor og senk skulle jo egentleg ikkje være nåke problem sida det har blitt gjort tusen gangar før!Og er etter boka i forhold til Volvo sine begrensningar på 240
    Ein kompis som har snakka litt med dei har nesten fått klarsignal for Calipra turbomotor, store bremser og volvoaksling på kadetten sinHan seier dei er veldig hyggelege og at det virkar som dei har skikkeleg greie på ting der..
    Nåken som har mail og tlf til dei?Finner ikkje på nettet...
    Ja ser den Brage, men prøv kjøretøygruppa du så får du håpe på bedre svar Hvis ikke så er det bare å gjøre som mange andre i håpløshetens navn: bedre å få tilgivelse enn tillatelse... Gjør alt så orginalt som mulig når du skal vise og hev nedi godsakene etterpå.. men du får nok på pungen om du blir innvolvert i ei ulykke og du har 500hk under panseret.
    Fikser det meste til Volvo

    242 Rallycross bil
    75 Volvo 244 Banebilprosjekt "Kermit"
    83 Volvo 242 GrA/Rsport prosjekt

  18. #991
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Prøv bt på gol dem er veldig greie etter min erfaring skal prøve å finne navnet på personen en fikk godkjent 240 med fk motor på 238 hk der meiner jeg. Skal høre med eigarn

  19. #992
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Dette blir heilt kanon!

    Broderen kjøpte seg ein 242 79 mod for litt sidan. Denne er ombygd til FK maskin, bur, bøttestoler og senk. Han snakka med biltilsynet i Bergen, og dette var ikkje mulighet i svarte faan å få godkjent.
    Sidan eg no studerer i Gjøvik gjekk eg innom å spurte der. Der var det ingen problemer med dette. Dersom buret kunne komme borti buret måtte det polstrast, og bilen måtte registrerast til 2 seter. Bøttestoler gjekk greit, og motor var smal sak, og dei såg ingen problemer i det heile tatt.

    Eg har også prøvd å få godkjent 19T turbo, chip, dyser, og LMM i Bergen, men dette var heilt umulig med mindre det var TUV papirer, i følge ein gnom i BT i Bergen. Spurte om dette i Gjøvik, og der såg dei på dette som ein svært liten effektmodifikasjon, så det kunne fint godkjennast.


    Trudde før det berre var tull att dei forskjellsbehandla, men det er jo faktisk rett..


    Dersom du vil kan eg gå innom gjøvik med søknaden din, og sjå kva dei seier

  20. #993
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard Re: Volvobrage's 242 prosjekt

    Er veldig personavhengig, enkelte følger reglane slavisk, andre har forstand. Dei sistnevnte vil alltid vere mislikt av dei første. Slik er det veldig mange plassar i dag, dessverre.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  21. #994
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gaupe Vis post
    Er veldig personavhengig, enkelte følger reglane slavisk, andre har forstand. Dei sistnevnte vil alltid vere mislikt av dei første. Slik er det veldig mange plassar i dag, dessverre.
    Dessverre ja, men så har nok veldig mange med Volvo slurvet opp gjennom tiden og det er nok derfor enkelte plasser er litt mere hissige på å si nei enn andre.
    Jeg har alltid oppfordret folk til å gjøre ting skikkelig og vaske bilen inn/utvendig før visning. Dette kun for å dra opp førsteinntrykket som har alt å si.
    Hvis de på Bergen Trafikkstasjon får se noen skikkelige bygg og møtt noen trivelige folk så endrer de nok mening etterhvert, men først må de si ja til den første. Og han har ett ansvar å møte opp med noen som ikke er kasta sammen :/

    Så vi har alle ett ansvar for å holde ryktet til Volvo-eiere på den positive siden.

    Du får det nok gjennom til slutt. Det spørs bare på hvilken stasjon
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  22. #995
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. mai 2010
    Sted
    Lindås
    Innlegg
    354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Dessverre ja, men så har nok veldig mange med Volvo slurvet opp gjennom tiden og det er nok derfor enkelte plasser er litt mere hissige på å si nei enn andre.
    Jeg har alltid oppfordret folk til å gjøre ting skikkelig og vaske bilen inn/utvendig før visning. Dette kun for å dra opp førsteinntrykket som har alt å si.
    Hvis de på Bergen Trafikkstasjon får se noen skikkelige bygg og møtt noen trivelige folk så endrer de nok mening etterhvert, men først må de si ja til den første. Og han har ett ansvar å møte opp med noen som ikke er kasta sammen :/

    Så vi har alle ett ansvar for å holde ryktet til Volvo-eiere på den positive siden.

    Du får det nok gjennom til slutt. Det spørs bare på hvilken stasjon
    Det er ikkje volvo som er problemet i Volvo. Du får ikkje ting godkjent, pga VELDIG pirkete regelverk. Nokon personer er løysningsorienterte, andre vil ha pengar for å gjere minst mogleg. Desverre er det mangen av desse i Bergen. Svaret eg fekk på min søknad likna mykje på det svaret du her har fått.

  23. #996
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Takker for veldig mange gode svar og tips!! Kjekt at folk engasjerer seg for og hjelpe, skal no få orden på sakeneSkal ta ein ringerunde etter nyttår og forhøyre meg littSånne situasjonar som viser kor bra det er og ha eit skikkeleg forum med skikkelege folk!


    Ellers så er eg back in business!Ei veke til på arbeid så er det full gass med bilen heile jula!Fri i romjula og Satser på det blir rikeleg med oppdateringar då!

    Har ikkje gjort mykje i veka, vært masse overtid..Men neste veke blir det rolig så tenkte lage klart litt til bilen og få sveist innsuget til Amundsen då
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  24. #997
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Har du bestemt farge på denne rakkeren eller?

  25. #998
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    Har du bestemt farge på denne rakkeren eller?
    Ja, opp til fleire gangar Er umulig og bestemme seg..Kjem nok ikkje til og være heilt sikker før den blir sendt i lakkboksen, men akkurat no har det kokt ned til ein orginal volvofarge frå 70 - 80 talet vertfallSikler litt på mosegrønn!Ellers så er svart eit alternativ som eg alltid har syns er rått..Men føler det blir og safe litt, vil egentleg ha ein "farge"
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  26. #999
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    orginalfarga tror jeg hadde gjort seg
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  27. #1000
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    orginalfarga tror jeg hadde gjort seg
    Tja..Redd den blir litt for tam!Men får sjå, har vurdert den og


    Begynte med vangen idag sida den må være i orden før eg kan henge opp bilen
    Skjært vekk litt


    Nye biten


    Og gamle biten


    Punkta på den nye biten



    Ferdig sveist og slipt


    Fekk på litt sveisegrunning



    Mens den tørka sveiste og slipte eg 7 små hol i toppen av torpedoveggenMangla berre dei to store, men må lage til ein bit til dei


    Sveist ferdig vangenBlei veldig fornøgd med den!




    Drakroken passa og


    Begynner og henge opp bilen i morra så den er klar til jula!Har bestilt ein spacer fra Manton og så no får eg testa ein bakfelg og retta på ting og tang viss det trengs
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  28. Takk Larsgunnar takket for denne posten
Side 40 av 123 FørstFørst ... 30 38 39 40 41 42 50 90 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Kmh: 80-mod 242 prosjekt
    By Kmh in forum 200 -serien
    Svar: 56
    Siste post: 16/09/15, 18:51
  2. prosjekt: stivere 240?!?!
    By Trangmyr in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 18
    Siste post: 14/04/11, 21:08
  3. 142 prosjekt
    By JørnM_940 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 19/02/10, 16:38

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •