Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  110
Side 9 av 20 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 482

Tråd: rustkongens mosegrodde volvo 240 med t-5! Karosseri

  1. #201

    Medlem siden
    17. april 2011
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.138
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rustkongen Vis post
    Må du ta ned traversen for å få ut motor?
    Kassa er sentrert i forhold til girkassetunellen sånn at girstanga kommer midt i hullet sitt. Har kappet vekk en del av de gjenghullene på bunnpanna for å få mere klaring.
    Har slanket traversen så mye at jeg ikke trenger løsne den. Men det er fortsatt veldig trangt og like greit å løsne traversen litt
    1982 Volvo 244

    1984 Volvo 240

  2. #202
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joachimbg Vis post
    Kassa er sentrert i forhold til girkassetunellen sånn at girstanga kommer midt i hullet sitt. Har kappet vekk en del av de gjenghullene på bunnpanna for å få mere klaring.
    Har slanket traversen så mye at jeg ikke trenger løsne den. Men det er fortsatt veldig trangt og like greit å løsne traversen litt
    skjønner tenkte det var dumt å kappe for mye i traversen siden jeg skal prøve å godkjenne den

  3. #203

    Medlem siden
    17. april 2011
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.138
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rustkongen Vis post
    skjønner tenkte det var dumt å kappe for mye i traversen siden jeg skal prøve å godkjenne den
    Skal ta et bilde når det er lyst så du kan få se hvor jeg har kappet
    1982 Volvo 244

    1984 Volvo 240

  4. Takk rustkongen takket for denne posten
  5. #204
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. juli 2011
    Innlegg
    131
    Antall takk

    Standard

    passer girkassa fra 6'er motor fra 960 på 5'er motor uten å sveise om fester?

  6. #205
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kennet Vis post
    passer girkassa fra 6'er motor fra 960 på 5'er motor uten å sveise om fester?
    ja, jeg brukte m90 h fra 960,n jeg fikk tak i, bare du har 960 bunnpanne, den passa inn i svinghjulet også, som hånd i handske ;D
    hva slags fester mener du??

  7. #206
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Ser veldig bra ut dette!
    Blir motivert til å begynne på min nå.

    Må bare selge 745'en og A4'en så er jeg i full gang jeg også

  8. #207
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av crazyclomp Vis post
    Ser veldig bra ut dette!
    Blir motivert til å begynne på min nå.

    Må bare selge 745'en og A4'en så er jeg i full gang jeg også
    tækker bare å brette opp arma nå!

  9. #208
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Tenkt litt i det siste, spørs om innsuget passar når du har rettstilt motoren?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  10. #209
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Tenkt litt i det siste, spørs om innsuget passar når du har rettstilt motoren?
    ja faan var det da! godt noen tenker litt raskere enn meg her! er ikke værre å vinkle den tilbake men vil hels ha den 90 grader, det ser litt finere ut av en eller annen grunn, får se hva jeg gjør med bremsekraftforsterkeren, vil helst ha den tjukke, får vel miksa til noe..

  11. #210

    Medlem siden
    17. april 2011
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.138
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rustkongen Vis post
    ja faan var det da! godt noen tenker litt raskere enn meg her! er ikke værre å vinkle den tilbake men vil hels ha den 90 grader, det ser litt finere ut av en eller annen grunn, får se hva jeg gjør med bremsekraftforsterkeren, vil helst ha den tjukke, får vel miksa til noe..
    Kan bli litt trangt der.
    1982 Volvo 244

    1984 Volvo 240

  12. #211
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Jeg fant ut at det var dumt å rettstille, for da fikk jeg ikke senka bilen så mye pga bunnpanna
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  13. #212
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Amundsen T5r Vis post
    Jeg fant ut at det var dumt å rettstille, for da fikk jeg ikke senka bilen så mye pga bunnpanna
    blir nok til å vinkle den kanskje, må jo ha litt senk. Takk for tipset du også

  14. #213
    Registrerte brukere Amundsen T5r sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Nordkisa
    Innlegg
    1.601
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke dumt. Med ca den senken jeg skal ha fikk jeg ikke fingen mellom gulvet å bunnpanna. Da var jeg fornøyd
    Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..

  15. Takk rustkongen takket for denne posten
  16. #214
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    på tide med en liten oppdatering igjen da
    jeg fikk så lyst til å se om det gikk ann å bygge om varmeapparatet så jeg fikk plass til fordeler,n.
    måtte kappe på framsia mot torpedo og flytte vifta bakover, kunne jo flytta hele varmeapparatet bakover, men skal ha radio og 3 rader, da kræsjer det litt med dashen! )
    dette er varmeapparat vers. 1 ! ikke helt ferdigutvikla men er på saken
    org- hjemmelaga
    '


    da var et varmeapparat ødelagt.. hvor mange vil det bli? :P

    kom fram til noe sånt

    gikk litt amok når jeg limte, skal ikke se så jævlelig ut!!!





    det var søndagskuusen sin
    skal vinkle motoren siden dette har så mye fordeler så dette skal vi se nærmere på en dag nærmere dag hjul

  17. #215
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    skal du ha denne godkjent? tror ikke mr.biltilsyn sier gogo til kapping i torpedovegg da det er bærende?
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  18. Takk volvobrage takket for denne posten
  19. #216
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    skal du ha denne godkjent? tror ikke mr.biltilsyn sier gogo til kapping i torpedovegg da det er bærende?
    jepp denne skal jeg ha godkjent jeg veit godt at mr.biltrangsyn ikke liker det, men kan jo alltids prøve, er jo vært forsøket er ikke værre å bygge om til fordelerløst seinere

  20. #217
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rustkongen Vis post
    jepp denne skal jeg ha godkjent jeg veit godt at mr.biltrangsyn ikke liker det, men kan jo alltids prøve, er jo vært forsøket er ikke værre å bygge om til fordelerløst seinere
    mener jeg leste en plass om noen som flytta fordeleren fram på motoren. for godkjenning sin del
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  21. #218
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    mener jeg leste en plass om noen som flytta fordeleren fram på motoren. for godkjenning sin del
    det har jeg hørt om men da bygger jeg like gjerne over til fordelerløst, for ha fordeler,n frampå ser ikke så fint ut :P

  22. #219
    Registrerte brukere Jannern sin avatar
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Sted
    Bøverbru
    Innlegg
    731
    Antall takk

    Standard

    hvor mye gamp er det du tenker å køle tur motorn etter godkjenning a? regner med du evt trimmer etter at den er godkjent m/motor ;D
    Sakte ja, men foran deg!
    Volvo 240, 1990, B230f (Langtidsprosjektet)
    Volvo 745, 1987, B230f (rep.prosjektet/bruksbil) Er til salgs

  23. #220
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rustkongen Vis post
    det har jeg hørt om men da bygger jeg like gjerne over til fordelerløst, for ha fordeler,n frampå ser ikke så fint ut :P
    ser finere ut for godkjenningen sin skyld enn å kappe i torpedo
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  24. #221

    Medlem siden
    17. april 2011
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.138
    Antall takk

    Standard rustkongens mosegrodde volvo 240 med t-5! opperasjon varmeapparat

    Fordelerløst er så enkelt istede for å kuke så mange timer med alt det andre.

    Skråstilt er også best med 960 bunnpanne og orginalt innsug.
    L-M-R produserer skråstilte motorfester til 240 nå. Kommer vel snart for salg.

    Her er traversen min
    1982 Volvo 244

    1984 Volvo 240

  25. Takk rustkongen takket for denne posten
  26. #222
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    joachimbg, er nok lettere med fordelerløst :P men må jo prøves nye metoder.. den med vifteapparatet var igjallefall en nøtt!
    1.janeinar. sant så sant, men er jo ikke værre å sveise sammen torpedo veggen igjen pappa har jobba som biloppretter siden 1990 og mente detta ikke var noe farlig, pga jeg ikke kappa hele torpedoen på midten.
    vis jeg ikke får godkjent den i norge setter jeg den bare på mormor i sverige, biltilsynet der er noe helt annent!
    Sist endret av rustkongen; 19/11/12 kl 21:47

  27. #223
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jannern Vis post
    hvor mye gamp er det du tenker å køle tur motorn etter godkjenning a? regner med du evt trimmer etter at den er godkjent m/motor ;D
    ja si det du.. :P jeg begynner med 225 så er det karroseri som står fot tur, men rundt en 300-500 hadde jo ikke vært så gæærnt det, er jo lov å drømme haha trimme før godkjenning er nok ikke å anbefale nei :P
    men er jo mange måter å se på dette med godkjenning, og en vei finnes, bare å finne den for å få det godkjent!

  28. #224
    Registrerte brukere Jannern sin avatar
    Medlem siden
    24. aug. 2011
    Sted
    Bøverbru
    Innlegg
    731
    Antall takk

    Standard

    Må jo ha den på veien i norge da lett å få den godkjent om far din er biloppretter Bare å si han har gjort det som er av sveising osv
    Sakte ja, men foran deg!
    Volvo 240, 1990, B230f (Langtidsprosjektet)
    Volvo 745, 1987, B230f (rep.prosjektet/bruksbil) Er til salgs

  29. #225
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jannern Vis post
    Må jo ha den på veien i norge da lett å få den godkjent om far din er biloppretter Bare å si han har gjort det som er av sveising osv
    vil ha norske skilt på den ja ! er tøft også HS 53530 han jobba på volvo øker,n 1990-2000 så kan disse bilene ut og inn. ikke mange som pugger hvor langt det er mellom fjørtårna:P så det jeg kappa skulle vist ikke gjøre noe, prøve på det

Side 9 av 20 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •