Jævlig til bra arbeid! Sikker på at du ikke er biloppretter eller sveiser uten at vi vet det?![]()
Jævlig til bra arbeid! Sikker på at du ikke er biloppretter eller sveiser uten at vi vet det?![]()
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
Bilen er ikke så lavSå det går nok helt fint. Takk for det
Kjører en åpen dump av noe slag, 32mm slangetilkobling
Hadde vært gøy å fått den skikkelig lav da, men da må jeg begynne å bygge om hele hjulbuene ihvertfall, og kanskje litt gulv bak. Er jo så sykt små innerhjulbuer på den.. Foran så er jo innerskjermen helt flatSubber foran på vinter 360n med 13" piggdekk og original fjærer..
Legg merke til hvor lavt og flatt det er under / foran dempertårnet her.. Der under skal man få plass til noen feite hjul
![]()
Takk for det ! Setter pris på det og kunne ikke vært mer enigMå få noen andre til å prøve bilen en dag også. Så jeg får stå å høre på
Såppas ja, håper det var verd detTakk for det ! Kommer nok mer etter hvert
For se om jeg finner noe mer motivasjon utpå vintern, til å forbedre den til neste sesong
haha, tar det som et kompliment jeg !Jeg er bare en stakkars automasjons lærling
![]()
Mer på brannveggenLexan plater, oppfyller FIA kravene. Lettere enn stål vegg, og ser mad kult ut
Byttet alle simmiringene på kammene. De hoppa plutselig ut når jeg var ute å testet.. Som dere ser, så har den nærmeste blitt dyttet inn med skrujern igjen
Under byttingen:
Og sammen igjen:
Punktet litt på brannveggen
Begynt på sikringspanelet
![]()
Nice![]()
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Mer bilder
Bytta til meg noen halv slitte michelin slick og semi slick dekk15"
Kappet og bøyd ut fremskjermen for at det ikke skal ta borti når jeg svinger hardt
race stance![]()
Endelig ble servoen tetthaha
Holdt hele gatebil helga også!
Sveisa alu rør til radiatorenLappet sammen noen jernrør jeg brukte på de første prøveturene, brukte de som mal for å lage disse. Har jo alu radiator og motor, kan ikke komme med jern rør da
Montert på vifte:
Ser ikke ut som at panseret går på da men
Hvordan syns dere det ble ?![]()
Blir jo bare grommere å grommere detta!, grattis med alt hittil!![]()
Volvo 240 87 Mod. B23K (X)
Volvo 240 84 Mod. B21A (X)
Volvo 240 91 Mod. B230FX (X)
Volvo 240 88 Mod. B230F (X)
Volvo S80 99 Mod. 2.0T (X)
Volvo 945 97 Mod. B230FK (X) :`(
VW Caddy 00 Mod. 1,9TDI tyskerdritt (X)
Opel Omega 2001 Mod. 3.0 (X)
Mazda 929 81? Mod. (X)
VW Transporter 02 Mod. 2,5TDI (X)
Volvo V70 D5 AWD 04 Mod. (X)
VW Transporter 03 Mod. 2.5TDI (X)
Volvo XC90 D5 09 Mod. (X)
Volvo V70 D5 AWD 06 Mod.
Begynner å bli skikelig "Bad" nu må jeg si![]()
http://www.facebook.com/photo.php?fb...ype=1&theater#
Bilde av 360'n din!![]()
ja brett ut nå!
erre du har ordna nå a?![]()
Vist du skal kjlre konkuranse med bilen så må du bygge om eksosen din. Nye regler frå 2013
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Volvo 740 2JZ GTE-VVTI
Takk Til:
Bcb og L-m-r
Dei har blitt nevnt på fb av folk i forbundet.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Volvo 740 2JZ GTE-VVTI
Takk Til:
Bcb og L-m-r
Eksosanlegg/Støybegrensning
Fritt. (01.01.2013 ihht NSR §307 B) Støy maks. 100dB målt i henhold til NSR § 303. Ikke tillatt med åpen wastegate.
B. Støybegrensning/eksosanlegg
Alle biler skal ha eksosrøret munnende ut bak bakhjulene, min.10 cm over bakken. Ingen del av eksosrørets utmunning skal stikke utenfor karosserisiden, og heller ikke munne ut under bilen.
Støygrensen for alle biler er maks. 100 dB målt i henhold til § 303.
Deltakere som kjører en konkurransebil som ikke er utstyrt med eksosanlegg i henhold til bestemmelsene i Vegtrafikkloven til- eller fra et stevne, rammes av NBFs utelukkelses- og suspensjonsbestemmelser. (Tilleggsreglene kan fastsette strengere maks. grense på støy).
Volvo 740 2JZ GTE-VVTI
Takk Til:
Bcb og L-m-r
Noen bilder fra første banekjøringa jeg dro på
Kvelden før avgang:
Tidlig på morgenen
Jobbet som fan uka før treffet for å bli ferdig. Kom frem på natta, inn i teknisk kontroll på morgenen. Det gikk fint som bare det. Kjørte utpå banen også gikk det alarm på alle instrumentene at det var for lav spenning(på første runde). Rett inn i depoet igjen og der ble vi stående. 0 ladespenning. Fikk tilslutt ut hele dynamoen, da viste det seg at det ikke var noen laderegulator der !
Han jeg kjøpte motoren av hadde sikkert hatt brukt for en laderegulator da.. Forbanna dritt. Det var den turen![]()
Eneste jeg rakk å finne ut var at clutchen ikke koblet skikkelig fri. Så hjem å skru igjen![]()
På vei hjem
![]()
Vasket motorrommet så det et bare å begynne å skru igjenBle noe oljesøl, har mista pakninga på peilepinnen..
Fått ut dynamoen igjen.. Det var trangt nedi der :( Må løsne servopumpa også for å få den opp.
Fikk ett stort hakk i festet til caster staget ogsåEn jævla opel som dreiv å kjørte utom og snurra overalt på banen. Klarte å dra med seg en stor stein inn på banen. Midt i breisladd svingen
Flaks jeg ikke tok noe annet da.
Tatt ut hele girkassa, den fikk seg også en vask med det samme
Så tok jeg å kappet ut girkasse traversen..
Travers vers 2.0
Nå kan jeg bytte girkasse aleneDen biten av traversen henger fast i kassa hele tiden, så bare løfter jeg opp girkassa og skyver den frem. Så henger den på traversen, så er det bare å chille litt å sette i 4 skruer
Også har jeg gjort det jeg egentlig skulle:
Shimse opplagringa på utløserarma, da håper jeg den blir bra![]()
Var jo ikke clutchen, men bla. sync ringene i kassa som var gåen.. Så da prøvde jeg å skaffe en ny m90 til hvitblokk, men det var jo ikke mulig..
Fikk tak i ei tight ei til rødblokk da:
Den nye:
Den gamle, ringen satt fast i baklokket også:
Men 3. giret var strøkent da
Flytta over litt deler til hvitblokk kassa:
Da så det litt bedre ut![]()
Sveisa litt short shift før jeg monterte igjen, for å få mindre kraft på shifteren så kassa forhåpentligvis varer lengre
Også tilslutt, litt olje
![]()
er med short shift kassa ryker. då får ikkje synkroniserings ringene tid til å gjere jobben sin før du girer. så datta sparer nok ikkje kassa!
Volvo 740 2JZ GTE-VVTI
Takk Til:
Bcb og L-m-r
tja, det er muligMen uten så er det så lang vandring på stanga, så den får stor fart når du skal gire fort. Veeeldig mange som ødelegger M90 kassa på det. Rivver av stopperen inn i kassa.
Funka ihvertfall mye bedre for meg, hele kassa og overføringa ble supersmuudBle helt sjokka jeg, føltes som det var helt ny
Den hjemme mekka kassa holdt forresten hele gatebil helga i sept. uten ett feilkakk![]()
Heftig skyss du bygger deg her
Det er riktig som Tveite sier at du kan ta knekken på kassa raskere med short-shift'n, men du lærer deg fort hvor "fort" du kan gire før syncen ikke henger med. Jeg driver selv med litt karategiringer på ZF'n min og det tåler den merkelig nok veldig bra
Har du fått filmet noe fra de siste treffene du har vært på eller?
VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil
Volvo 242 - 76 - Lekebil
Videos:
Peite @ facebook
Peite @ youtube
simpel engineering is easy to maintain, and it works
BCB.no
Realcar.no