Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Den akutelle motoren er en Cosworth motor med 92 mm borring og veiv med 84 mm slaglende. Dette gir 2233 ccm = 2,2 L.
En rødblokk er mye høyere enn en Cosworthblokk og derfor behøver man ikke begrense seg til 84 mm slaglengde.
300 hk v/ 3000 o/min er hele 714 Nm. For å klare dette fra 2233 ccm så trenger man vanligvis 2,2 BAR, men så vidt jeg husker puster denne motoren så godt allerede her at man klarte seg med litt mindre.

B21 motoren har 92 mm borring som er det samme som denne Cosworthmotoren har. Med B230 blokk med større borring og veiv med større slaglengde ville resultatene vært enda bedre.

B204 toppen er, på samme måte som Cosworthtoppen, bedre tilpasset en 2,2L turbomotor enn det B234 toppen er.
Regna med det var en Cossie... men sånn uten å komme inn på lavkomp/høykomp diskusjonen (denne må nesten logisk nok være relativt lavkomp for den fyllingsgrad ved så lavt turtall, så lite vits å krangle). Det satt til side, så er jeg spent på hva eksostempen er, evt om det er antilag for å blåse liv i snurra, derfor det er inconel grenrør? Inconel er jo strengt talt ikke nødvendig med mindre man har pervers EGT (typ antilag), eller er manisk opptatt av vekt...

Tilfeldigvis ikke David Mountain (Mountune) som har bygget den?