Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 967

Tråd: Porting av 530\398\160 topp!

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Man skal ha kraftig TIG apparat for å få til slikt, Tosk Men for all del, har man muligheten er det jo bare å peise på Men man må også sørge for at det ikke blir noen lommer i sveisene da det gir en topp som banker uansett hvordan man prøver å motvirke det. Villa også ha runda av de skarpe kantene, de er grobunn på banking og hindrer swirl i kammeret som er dønn nødvendig for å få god miks av gasser og en motor som funker på bånn også.

Hva squish gjelder, så er der null poeng i å ha squishområde i toppen som ikke er dekket av squish-bandet på stempelet. Alle squisområder som ikke møter squishbandet til stempelet er bare med på å senke banketerskelen da de hindrer flammefronten å nå hurtig fram til utgantene (dvs hele gropa i stempelet) ett alternativ er å bestille stempel som har ei grop som er tilpassa kammeret hvis å ta kammeret ut til squish-band ikke er mulig pga gods/støp osv
    Det har også vært min teori at området på midten, på andre siden av tennpluggen kan fjernes til fordel for større og muligens bedre forbrenningsrom.. Har dog ikke funnet noe konkret om dette så har holdt meg unna det.. Kjører med FT stempel nå i dag og på eksperiment toppen min (På en av de første sidene) hadde jeg merket av området som vil bli dekket av gropa i stempelet..

Er dog ikke noen stor trend med kantete og avanserte forbrenningsrom såvidt jeg har sett rundtomkring, dog vet jeg ikke om det er noen konkret grunn til dette ?

Har ikke avrundet kantene på forbrenningsrommet på bildene, rett og slett fordi jeg ikke er ferdig Skal gjøres før toppen skal på..
    Sist endret av Berg Performance; 23/10/12 kl 12:58

Lignende tråder

1. Porting av 531 topp, tips & triks?
    By vølvo in forum Avansert trimming
    Svar: 14
    Siste post: 23/02/12, 12:47
  2. Porting av topp
    By Ole in forum Avansert trimming
    Svar: 81
    Siste post: 14/08/11, 15:54
  3. Porting av f innsug
    By turbomann in forum Avansert trimming