grom bil.. får lyst og gjere meir med min og når eg ser korleis din er
grom bil.. får lyst og gjere meir med min og når eg ser korleis din er
volvo 855 t5
volvo 940 gl.
volvo 855 gl.
prosjekt bilen 855 t5 http://forum.vccn.no/showthread.php?...s-volvo-855-t5
Tusen takk for det!Kommer ikke til å skje allverdens med denne nå i vinter, for da skal det spares litt + at jeg skal 5 uker til Afrika. De videre planene koster ganske mye å gjennomføre, så da må det spares litt først!
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Service vogna fikk være med på bildet, hihi![]()
[ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
[X]2002mod V70N 2.0T Aut
[X]1995mod 855 2.5l 10V Man
[X] 1989mod MB190E 2.0l Aut
Takk for detJa, det begynner å komme seg
Haha, ja, de er jo 6" større
Har jo bare 13" på 343en
![]()
Du kunne sett for deg det ja, med 35profil på dekka og justerbare coilovers?
Der skal jeg få en forståelse av hvordan andre mennesker i verden har det, og hvor sinnsykt bra det er i Norge i forhold til store deler av verden![]()
Selvfølgelig måtte servicevogna få være med!![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Husk å bruk frakk
Du er søt i den 343-en Daniel
EDIT: enig i at den hadde vært kul med noe sprekere felger og senk, det er jo ikke akkurat u-reverserbart
ny edit: denne posten burde ha vært i den andre tråden din![]()
Sist endret av The Sven; 02/10/12 kl 23:19
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Ja, justerbare, sant? Då kan du jo justera litt når du nermar deg AfrikaEller kanskje du heller har tenkt å kjøra til Afrika med 343en?
![]()
Ikkje domt. Ein sånn tur kunne sikkert mange hatt godt av, for å sjå kor ubetydelege dei små tinga me går rundt og klagar på er.Der skal jeg få en forståelse av hvordan andre mennesker i verden har det, og hvor sinnsykt bra det er i Norge i forhold til store deler av verden
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
343en hadde nok hatt godt av en Afrikatur! Skal visstnok stå en fabrikksny PV i Uganda på et lager... Hadde vært gøy å funnet den!![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Ta med deg ein 1000-lapp då, det er sikkert lika mykje for dei som ein million for oss, so då får du han nok med ein gongSo kjører du han heim
![]()
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Da har det skjedd en liten men betydningsfull oppdatering på denne i dag. Har ventet lenge på den originale resirkventilen til turboen, og endelig kom den i posten fra forrige eier av bilen.
Det satt en voldsom sak av en åpen dump på denne, og her er et bilde som er tatt under demonteringen av motoren i fjor høst:
Jeg har slitt veldig med at motorstyringen ikke helt klarer å bestemme seg for mengde bensin den skal gi. Har feilsøkt endel, uten å bli riktig klok på det. Så plutselig kom jeg til å tenke på denne dumpventilen. Motorstyringen på T5en er jo sånn at den tar med trykket fra resirkventilen til innsuget når den skal beregne drivstoffmengden. Når den ikke oppfatter noe trykk (fordi dumpventilen har sluppet det ut) sliter den med å finne riktig blandingsforhold. Dette var altså feil nummer en. Feil nummer to var at dumpventilen åpnet for tidlig, og holdt åpnent forlenge. Så nå at den holdt seg oppe til bilen falt ned på 500RPM pga åpningen før bilen klarte jobbe seg opp igjen til 750RPM.
Fikk ikke tatt noen bilder pga dårlig tid, men nå er det blitt en helt ny bil å kjøre! Tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier at den dumpventilen stjal 15-20HK. Bilen er MYE sprekere nå, og nå får den riktig blanding og avlasting!
En viktig ting som har falt på plass! Merket også at bærekula på høyre side er utslitt, så bestilte opp en ny bærearm tidligere i dag
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Bestillte du ny bærearm idag ? =)
Hva betalte du for den ? =)
?
Med polyforinger da eller ?:-)
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Da fikk jeg dreisen på bærearms problemene dine Daniel
Ny fersk bærearm ifra Meca![]()
?
Blir bra det! Sorry for at jeg ikke fikk hentet den hos deg i dag, var omkjøring fra Vennesla, så fikk ikke kjørt over heia. Enete omkjøringsvei var via Erkleiv, og du vet jo hvor lang tid det tar med en Caravelle..Men i morgen skal jeg få fikset det
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Jajajajaja :P Samma det :P Bønder i byn vettu
Skal komme innom med den senere![]()
?
Men når jeg tenker meg om så er ikke den omkjøringen noe lengre :P
Tar vel 5-10 min ekstra :P Ender jo på samme veg igjen da :P
?
Mister J
Kenneth Homme Johansen
"Wannabe black VOLVO"
V70N D5 04
Prosjekttråd:http://forum.vccn.no/showthread.php?...lakka-R-felger
Busted !!!![]()
?
Tar fort noen timer ekstra når man blir sittende igjen å prate hos mister j
Men takk for bærearm Nikko! Skal få slengt den opp i løpet av helgen tenker jegFikk godkjent 343en i dag også, så nå er ting på stell!
![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Hehe :P JajaVar ikke noe hast. Bare moro å la bærearmen ligge å slenge frem og tilbake i 200km/t :P Neida :P
Joda.. Var så greit atte
Gjør det du. Kommer innom imorgen en tur og hilser på
Så braEinar var fornøyd nå ? :P Heheh :P
?
Hva var fargekoden på bilen din?
2003 Volvo V70 D5 163hk, 1990 Volvo 740, 1994 Volvo 940
X: 2001 Volvo V70 2.5 TDI, 1995 Volvo 850 2.5 20v [SOLGT], 1995 Volvo 855 [SOLGT OG VRAKET]
[ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
[X]2002mod V70N 2.0T Aut
[X]1995mod 855 2.5l 10V Man
[X] 1989mod MB190E 2.0l Aut
Den var 417-11 ja, men nå er den 417 med mer flakes i lakken![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958