Diesel brennern brukes sikkert 10 ganger om dagen. tror 1/3 av mitt forbruk er av denne. Noen erfaring med en egen tank til denne? hadde vært fint å slippi å betalt 13kr litern for varmern :P
(nei jeg vil ikke kjøre på avgifts fri :P)
Diesel brennern brukes sikkert 10 ganger om dagen. tror 1/3 av mitt forbruk er av denne. Noen erfaring med en egen tank til denne? hadde vært fint å slippi å betalt 13kr litern for varmern :P
(nei jeg vil ikke kjøre på avgifts fri :P)
One Ring to rule them all
Jeg har målt forbruk på min V70 02 D5 i noen år nå. Computeren viser bare tull.
Småkjøring i kulde -5 til -10 gir forbruk rett over literen. Samme type kjøring vår - sommer og høst forbruk rundt 0,75 - 0,85
Langkjøring har mindre forskjell. Her ligger forbruket rundt 0,70 uansett.
Det bør vel gå å flytte tilførselslangen til en annen tank og så blende av den gamle, men det blir noe "bal" for lite penger, eller?
ct
Det er ikke bare Volvo som ruller
V70 D5 2002
Dieselvarmeren bruker da ikke all verden av diesel, 0,6 liter i timen...etter det jeg har lest.
2007 Volvo V70 D5 AWD
1980 Volvo 244 DL, B230FT.
[x]2012 Volvo V60 R-design
[x]1997 Volvo 850 R
[x]2004 Volvo V70 D5 AWD
[x]1986 Volvo 240 GLT
Tror egentlig kansje det blir enda mer tull med disse varmerene hvis man begynner å bruke avgiftsfri disel på de, da denne diselen er mer "urein". :(
Volvo 855 1996
Volvo V70 2005 D5
Hvis den har egen pumpe så ser jeg ingen problemer med egen tank
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
var det ikke en tråd her inne om en som monterte dieselvarmer i en 240? ble mest sansynelig brukt egen tank der og det så ut til å funke som faen. billig varme med avgiftsfri.
har ingen erfaring med disse varmerene, men jeg veit at flere har montert egen tank (brukte faktisk jerrykanne) på lastebil. regner med at det ikke er egen pumpe inni tanken som er til varmeren?
hvis det kun sitter en pumpe på utsida av tanken, så vil jeg tro det skal gå bra.
neste spm er hvor skal du plassere denne tanken?
plassering av tank er null stress. god plass under bilen.
At den bruker 0.6 liter i timen må være feil? Den bruker MYE suppe... Men den går sikkert 8-10 ganger om dagen. ikke kjørt 30mil med bilen siden jeg fylte full tank.. (fredag) og lapa lyste igjen i natt på vei fra oslo.
Joda det er sikkert ikke mye penger å spare... men alle monner drar. + at dette gjør det mulig å bruke rensa parafin på den (soter mye mindre og er vist bedre for sånne type brennere. vistnok?).
One Ring to rule them all
Under 30mil og lampa lyser allerede? høres ut som noe annet som suger diesel hos deg 8)
sist jeg fyllte var forrige uke, kjørte 140mil før lampa begynte å lyse. jeg har riktignok ikke dieselvarmer, men uansett, det hørtes vanvittig mye ut.
Joachim Aarnes
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder
--
C40 P8 Twin Ultimate 2023
Har "leika" en del på disse milene også. Men brenneren min drar iallefall mye suppe! hmmm kan prøve å få målt dette ved å la pumpa suge i en colaflaske ellerno å få sjekka..
mulig min bil går litt fett fordi jeg må bytte termostat også! skal sjekke nærmere på den saken om noen timer! må bare sove litt først
One Ring to rule them all
Stort sett langkjøring. men ligger på 110-130 mil på full tank selv med småkjøring.
Joachim Aarnes
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder
--
C40 P8 Twin Ultimate 2023
Jo seff, bilen bruker mye når pedalen er i bunn nesten hele tiden.. men det var ikke poenget her :P
skal denne timeren gå 8-10 ganger om dagen i noen år så blir det en del liter til slutt
One Ring to rule them all
Varmaren skal ikkje bruke meir enn 0.6-0.7liter i timen. På en 5kw eberspächer så er forbruket 0.62l/t. Og 5kw er 5kw så så stor forskjell er det nok ikkje
2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
2005 Volvo Horisont B12M
Det blir jo en del liter om dagen og i uka det da ja
One Ring to rule them all
har tenkt tanken, men det er ikkje like stor kvalitet(parafininnhold) i avgiftsfri diesel som i blank diesel. Vi har problemer med dieselvarmera som går på grønn diesel, dei sotar meir enn dei som går på blank diesel.
2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
2005 Volvo Horisont B12M
Fargen i avgiftsfri diesel gir avleiringer i brennkammeret og leder om flammen slik at det brennes hull i brennkammeret.
Men om du har egen tank og bruker parafin får du en fin og sotfri forbrenning, og det forlenger levetiden på brennkammeret betraktelig.
Volvo V70 D5 2006 mod
Volvo S80 D5 2003 mod
Volvo 66DL 1,1 76 mod
Volvo 66GL 1,3 76 mod
Pumpa til varmaren står sammen med dieselfilteret foran høgre bakhjul. Ingen stor sak å blende slangen til tanken å koble seg inn på pumpa.
Kva er prisen på parafin for tida?
2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
2005 Volvo Horisont B12M
Innehaver av ØSKEN FJØSMEKK
(Null garanti kun skruglede og god kaffe)
Har hatt annet enn Volvo jeg også.
Men jeg tok til fornuften.......
Som du skriver "skal" men praksisen viser noe annet. Det var veldig ille med rød diesel, den grønne fargen har vel blitt noe bedre.
Det samme er problemet med at man sier at avgiftsfri diesel er like vinterbestandig som vanlig diesel, dessverre gjør man erfaringen at det heller ikke stemmer.
Volvo V70 D5 2006 mod
Volvo S80 D5 2003 mod
Volvo 66DL 1,1 76 mod
Volvo 66GL 1,3 76 mod
Avgiftsfri diesel er ikkje like bra som vanleg autodiesel. Ikkje er den så veldig avgiftsfri heller, blitt fryktelig dyr siste åra.
2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
2005 Volvo Horisont B12M
Den "avgiftsfrie" er jo igrunn bare avgiftsredusert.
[ ]2003mod Nissan Navara D22 2,5TDI Man
[X]2002mod V70N 2.0T Aut
[X]1995mod 855 2.5l 10V Man
[X] 1989mod MB190E 2.0l Aut
Skal ikke disse bruke 0,5/0,7l ?
Sent from space using Tapatalk -