Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  69
Side 14 av 29 FørstFørst ... 4 12 13 14 15 16 24 ... SisteSiste
Viser resultater 326 til 350 av 717

Tråd: Voolvoo's 242 turbo evighetsprosjekt. Drar seg framover

  1. #326
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    Men nå viser den 0,5 på trykkboksen og 0,2 på innsuget.. vil det ikke bli veldig høyt trykk på trykkboksen om jeg stiller det opp?

    Må jeg justere på wastegatestaget? (kortere eller lengre?)
    kjøpte den pysventil saken fra bcb til 150kr, men skjer jo ingenting om jeg struper den eller ikke :P
    Alle trykksystem har høyere trykkfall enn det eierene er klar over. Forskjellen i ditt tilfelle er at du har målt hvor stort trykkfallet er.
    Du skal ikke bekymre deg for dette. Vi rundt her har kjørt både 1,5 og 1,6 BAR i innsugsmanifolden med suksess. Grunnen er enkel; Lavkomp.!!!
    Som du skjønner har de som anbefaler høykomp. på AT satser INGEN idé om hva det hele dreier seg om.
    Sjekk evt. denne fra post #139 for inspirasjon. http://forum.vccn.no/showthread.php?...04-09-12/page6

    Du bør justere actuatorstaget slik at du må dra det ut 6 - 8 mm for å tre det ned på WG armen.

    Da har du sannsynligvis montert Pysventilen bak-frem. Det minste hullet skal mot turboen og det største mot actuator.
    Hvis hullene er like store, da setter du inn en 100 - 120 forgasser dyse der hvor slangen fra turboen kobles til.
    Sist endret av Batland; 06/09/12 kl 15:43

  2. #327
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    Nå ligger turbon i norge... clearance delay (sjokk.not!!)

    skulle få den i løpet av neste uke sa fedex norge når jeg ringte inn og oppga person nr :P

    2dager fra canada til norge og 1(sikkert mer og) uke fra gardermoen til sarpsborg. hipp hurra :P

    Fikk foresten hjelp fra paypal som tuppa turbonetics inc i baken :P det tok 2 dager fra paypal tok kontakt til pakka var sendt
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  3. #328
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    Nå ligger turbon i norge... clearance delay (sjokk.not!!)

    skulle få den i løpet av neste uke sa fedex norge når jeg ringte inn og oppga person nr :P

    2dager fra canada til norge og 1(sikkert mer og) uke fra gardermoen til sarpsborg. hipp hurra :P

    Fikk foresten hjelp fra paypal som tuppa turbonetics inc i baken :P det tok 2 dager fra paypal tok kontakt til pakka var sendt
    Hehehe, typisk.
    Å være motorinteressert i dette landet er i øvelse i tålmodighet og selvbeherskelse, men trøsten, håpet og målet er at det blir bra til slutt.

  4. #329
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    du sier noe der :P får håpe det ikke er noe galt med turboen nå da ihvertfall, da vil det koke litt :P
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  5. #330
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    du sier noe der :P får håpe det ikke er noe galt med turboen nå da ihvertfall, da vil det koke litt :P
    Det går nok helt fint skal du se. Du må bare sørge for å få forgasseren på stell slik at motoren fungerer slik den skal slik at turboen får gode arbeidsforhold.

  6. #331
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    vil bli ekperimentert mye med bare jeg får på den nye snurra :P

    Den har nå ligget på gardermoen siden 13september... Godnissene som du sier...... har ringt å masa 2 ganger å jeg begrunna det med; jeg har jo bare venta i snart 2 måneder på den så det går vel greit... de kan plutselig ikke garantere at den kommer den uka her heller, for de (FedEx) ligger så langt etter skjema.... blir riiimelig drittlei å vente

    Har tilogmed avregistrert bilen til den er orden i motor og elektronikk etter det blir det EU kontroll, noe jeg tror vil gå veldig bra bremser, styring osv er ihvertfall bra
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  7. #332
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    Og vi venter og venter... clearance delay er koooos :P

    ringte til tollkontoret til fedex i dag. synes da han klart og tydelig sa at han ordnet det mens jeg hadde han i telefon, men ser fortsatt ikkeno forandring
    på siden til fedex når jeg taster inn tracking nr :P
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  8. #333
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    fortsatt clearance delay.. i morra får dem høre det! er så drittlei det pisse dems!

    Edit: Det slapp jeg står shipment release nå :-D nå gleder jeg meg
    Sist endret av Voolvoo; 25/09/12 kl 20:29
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  9. #334
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Flott.
    Det var jaggu på tide.

  10. #335
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    Spørs på lang tid bring bruker nå da :P
    tipper i morra eller fredag :P
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  11. #336
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    Da har turboen kommet Ser desverre ut til at jeg klarte å bestille feil eksos hus -_-
    Hva gjør jeg? Blir det feil å bruke det fra orginal turboen?

    Hørt at jeg må montere ekstern wastegate og flens og ene med andre.. hva trenger jeg egentlig? :P


    Sist endret av Voolvoo; 27/09/12 kl 19:07
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  12. #337
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Hiii-ha!
    Se her ja!
    Legg spesielt merke til det flotte 10 bladeres eksoshjulet og den nydelige trakteformen på kompressorhuset. Sammenligne dette med GARRETT T3 turboene.
    Kjedelig at du kjøpte feil turbinhus til tross for dette:
    BSRT325turbo


    Når det er sagt så har du heldigvis en B19 og da kan du faktisk fint bruke det originale ET/FT turbinhuset med A/R0,48.
    Ett gammelt turbinhus har vanligvis krypet ørlite og sitter skikkelig fast på den gamle turboen. Kraftig oppvarming med flere propanbrennere og så en lett pussing/sliping i turbinhuset der hvor lagerhusets flens skal være, anbefales.

    Husk også å justere actuator slik at "pinnen" på WG armen ikke overlapper med hullet i actuatorstangen når den legges over. Du må altså dra actuator ut tilsvarende hele diameteren på "pinnen" før den smetter nedpå.
    Sist endret av Batland; 08/02/13 kl 23:18

  13. #338
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    Ja, bomma visst litt der :P La ikke merke til 5bolt discharge -_-

    men men, litt for ivrig som vanlig Er du heeeelt sikker på at turbinhuset fra et turbon passer? isåfall er det omtrent så jeg griner av glede
    Og rengjøring/sliping av det vil selvsagt bli gjort

    Turboen ser grei ut den. litt mindre enn jeg trodde, men er jo ikke størrelsen på turbon som teller
    Kjøpte også kun olje''kjøling'' men det skal jo være greit sålenge jeg tar vare på den, som den skal bli tatt vare på? det var bevisst også :P

    det du sier om Actuatoren skjønner jeg sikkert når jeg ser det, har nemlig aldri studert det
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  14. #339
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    Ja, bomma visst litt der :P La ikke merke til 5bolt discharge -_-

    men men, litt for ivrig som vanlig Er du heeeelt sikker på at turbinhuset fra et turbon passer? isåfall er det omtrent så jeg griner av glede
    Og rengjøring/sliping av det vil selvsagt bli gjort

    Turboen ser grei ut den. litt mindre enn jeg trodde, men er jo ikke størrelsen på turbon som teller
    Kjøpte også kun olje''kjøling'' men det skal jo være greit sålenge jeg tar vare på den, som den skal bli tatt vare på? det var bevisst også :P

    det du sier om Actuatoren skjønner jeg sikkert når jeg ser det, har nemlig aldri studert det
    Det har nok gått litt for fort der ja.

    Selv om jeg ikke har kombinert ett vanlig Garrett turbinhus med Turbonetics sitt F1-49 turbinhjul selv, så er jeg 99% sikker på at du bare kan sette i gang med å grine av glede.
    Begge diametrene på de to forskjellige turbinhjulene er like så turbinhusene må derfor ha identisk maskinering.
    ( 2,367/1,918 " om jeg husker rett i farten.)

    I forhold til størrelsen på denne turboen, så er dette akkurat passelig til 300 ++ hk. Den er på alle måter større enn en GARRETT GT28RS som oppgis til 350 hk og faktisk har den dimmensjoner som ikke er veldig ulik KRX400.

    Hvis du nå tar deg ekstra god tid og er tålmodig, så venter du til du finner ett Escort Cosworth A/R0,63 turbinhus.
    Disse er de beste slik jeg vurderer det.

    Du skjønner både turbinhus og actuator"problematiken" når du etterhvert ser nærmere på det.
    Når du tar bort låseklipset og drar actuatorstangen av fra pinnen på WG armen, så ser du det med én gang. Originalt er "forspennet" som det kalles, i minste laget. :(
    Sist endret av Batland; 28/09/12 kl 11:25

  15. #340
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    Passet helt strøkent det turbinhuset satt faktisk ikke så godt heller

    Turbinhus kan jeg jo få tak i med tiden
    Samme med utblåset du linket til oppe her

    Altså skal man justere staget til WG littegrann kortere, slik at man må dra staget litt ut for å dytte det på om jeg forsto rett?
    og det betyr litt høyere trykk igjen?
    Skal uansett bytte ut eller rette WG staget som jeg har brukt fordi det er bøyd:P er fra en annen et turbo jeg har liggende

    Investerte også i ett skikkelig K&N filter i dag på pedersen

    I morra blir det ihvertfall litt håndtering
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  16. #341
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    Passet helt strøkent det turbinhuset satt faktisk ikke så godt heller

    Turbinhus kan jeg jo få tak i med tiden
    Samme med utblåset du linket til oppe her

    Altså skal man justere staget til WG littegrann kortere, slik at man må dra staget litt ut for å dytte det på om jeg forsto rett?
    og det betyr litt høyere trykk igjen?
    Skal uansett bytte ut eller rette WG staget som jeg har brukt fordi det er bøyd:P er fra en annen et turbo jeg har liggende

    Investerte også i ett skikkelig K&N filter i dag på pedersen

    I morra blir det ihvertfall litt håndtering
    Det tror jeg på. Turbonetics sine F1 hjul er "geniale" slik.
    Når man øker forspennet litegrann på en actuator som står på en T3 turbo, så blir ladetrykks-kurven vanligvis litt mer flat og stabil.
    Jeg pleier å "vekte" actuatorene. Man setter actuatoren i en skrustikke og fester en fiskevekt til actuatorstangen og drar. Følg med på hvor høy vekt som må til for å dra actuator helt ut. Du må unngå å montere en actuator som er for svak fordi dette fører til at ladetrykket reduseres på høye motorturtall. Dette er det SISTE en AT sats trenger.
    K&N filter ja? Du fortsetter å gjøre gode valg ser jeg.

    Jeg frykter forgassernålen din, men lykke til skal du ha.
    Sist endret av Batland; 28/09/12 kl 17:50

  17. #342
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    synes actuatoren virket ganske stiv men så vet ikke jeg hvor stiv den skal/bør være heller da
    synes faktisk actuatoren ser litt stor ut i forhold til den på den andre ET turboen jeg har på bilen :P
    Fiskevekt tror jeg kanskje jeg har tilgang på Hvor mange kilo skal actuatoren tåle for at den skal kunne brukes i dine øyne?

    K&N filter av den grunn at jeg vil ta vare på turboen

    Nåla og resten av forgassern gåes over og skal fikses på når turboen er på

    Sist endret av Voolvoo; 28/09/12 kl 18:15
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  18. #343
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    synes actuatoren virket ganske stiv men så vet ikke jeg hvor stiv den skal/bør være heller da
    synes faktisk actuatoren ser litt stor ut i forhold til den på den andre ET turboen jeg har på bilen :P
    Fiskevekt tror jeg kanskje jeg har tilgang på Hvor mange kilo skal actuatoren tåle for at den skal kunne brukes i dine øyne?

    K&N filter av den grunn at jeg vil ta vare på turboen

    Nåla og resten av forgassern gåes over og skal fikses på når turboen er på
    Det er endel krefter i sving så fjærene er nødt til å være kraftige og originale actuatorer er vanligvis for svake til at man klarer hyggelig ladetrykk på 6000 o/min, selv om de virker ganske stive når man trekker i dem.
    Moderne actuatorer er mindre enn de gode gamle T3 actuatorene, men større er bedre i dette tilfellet.
    Folk har i mange å hengt en ekstra fjær fra f.eks en trampoline eller ett bilsete mellom WG armen og actuator og da må man ta i for å åpne wg.

    Poenget mitt her er at du bør velge den hardeste av de originalactuatorene du har.
    Sist endret av Batland; 29/09/12 kl 11:17

  19. #344
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    forstår virker som det fungerte nå ihvertfall hvis det skulle bli noe tull med WG kunne jeg gått for en med grunntrykk på 0.8bar f.eks?

    Montert turboen i dag
    Passa på å kjøre igjennom oljetrykk i ca 20sek før start.
    Starta den opp og det er en ''liten'' eksoslekkasje mellom eksoshus og WG huset (traktor lyd, hehe) hadde bare pakningsark, så lukta litt svidd også. mulig pakninga fra den andre et turboen er hel
    Det røyk noe infernalsk bak bilen, MYE mer enn vanlig.. men det virker som at det roa seg etter første kjøretur
    Bilen gikk betydelig bedre uten hard pedal

    Fant en stk feil i wg huset på den gamle turboen også.. ''Klaffen'' satt jo ikke engang intill godset, så der var det ikke mye tett :P
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  20. #345
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    forstår virker som det fungerte nå ihvertfall hvis det skulle bli noe tull med WG kunne jeg gått for en med grunntrykk på 0.8bar f.eks?

    Montert turboen i dag
    Passa på å kjøre igjennom oljetrykk i ca 20sek før start.
    Starta den opp og det er en ''liten'' eksoslekkasje mellom eksoshus og WG huset (traktor lyd, hehe) hadde bare pakningsark, så lukta litt svidd også. mulig pakninga fra den andre et turboen er hel
    Det røyk noe infernalsk bak bilen, MYE mer enn vanlig.. men det virker som at det roa seg etter første kjøretur
    Bilen gikk betydelig bedre uten hard pedal

    Fant en stk feil i wg huset på den gamle turboen også.. ''Klaffen'' satt jo ikke engang intill godset, så der var det ikke mye tett :P
    Actuator med 0,8 BAR (12 psi) i grunntrykk hadde vært greit ja.

    Det er ikke ofte man hører om slike problemer, men jeg kan si at Cosworth og GT turbinhusene har integrert WG hus med stort utløp til downpipe og er på alle måter bedre enn det originale Volvo WG huset.
    http://www.atpturbo.com/mm5/graphics...%20option1.jpg
    http://www.atpturbo.com/root/release...ate_option.jpg

    Minner derfor om denne:
    http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...t04e-stal.html
    Denne:
    http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...justerbar.html
    og denne:
    http://shop.klracing.se/sv/artiklar/...ysventil-.html

    Man bruker vanligvis ikke pakning mellom turbinhus og WG hus. Man pusser det bare forsiktig rent med sandpapir.
    Man er helt avhengig av at WG holder tett under vanlig kjøring og spool up så problemene her må rettes.
    Sist endret av Batland; 30/09/12 kl 10:41

  21. #346
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    Ja nå ble jeg plutselig litt klokere

    Det skal kjøpes inn etterhvert
    Måtte også ha ''tratt'' ? til downpipe eller er jeg på bærtur?

    Grunnen til at det ikke skjer altfor mye om dagen er dette:

    Bytte av clutch :P gamle råtne ledninger som trenger lodding (jippi)
    Sist endret av Voolvoo; 01/10/12 kl 19:03
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  22. #347
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    sendt mail til Kl-racing i dag. spurte om komplett deleliste til ombygging av DP, hvordan få festet det på WG huset osv...
    Skal ikke se bort ifra at det blir en liten investering til da :P
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  23. #348
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Voolvoo Vis post
    sendt mail til Kl-racing i dag. spurte om komplett deleliste til ombygging av DP, hvordan få festet det på WG huset osv...
    Skal ikke se bort ifra at det blir en liten investering til da :P
    Flott.
    Overgangen mellom WG huset til KL og downpipen er antagelig 3" V-band så det er nok ikke stort mer enn en liten sveisejobb som skal til her.

  24. #349
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    Som jeg med ganske lite kunnskap om sveis bør få til ?:-) har sveisa inn katalysator på bruksbilen og den sitter ihvertfall enda :-)
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

  25. #350
    Registrerte brukere Voolvoo sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Skiptvet,Østfold
    Innlegg
    1.129
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Flott.
    Overgangen mellom WG huset til KL og downpipen er antagelig 3" V-band så det er nok ikke stort mer enn en liten sveisejobb som skal til her.
    Har du linker til alt jeg trenger for å få det rett og tett? så jeg ikke bestiller feil eller glemmer noe? :P

    Og alt det andre som må til for å få wg huset til å passe
    Mercedes Vito 119 4x4 2021'' Arbeidsbil
    Chevrolet Tahoe 6,5TD 1996'' Bruksbil
    BMW Xe 225 2017'' Konebil
    Volvo 242DL 1982 Prosjektbil (Ny gjennomgang på karosseri påbegynt 2021)
    Alfa Romeo GTV2.0 1985'' (fremtidig prosjekt)

Side 14 av 29 FørstFørst ... 4 12 13 14 15 16 24 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. thomasskavnes: Volvo 242 UR 30000 (Evighetsprosjekt)
    By thomasskavnes in forum 200 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 24/04/12, 12:29
  2. V70 går ikke framover
    By JIMBO in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 5
    Siste post: 11/09/11, 20:10
  3. 940 turbo : Bensin kutt når den drar tungt ?
    By gasgasboy in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 10
    Siste post: 18/10/10, 17:29

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •