Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.571
Side 60 av 176 FørstFørst ... 10 50 58 59 60 61 62 70 110 160 ... SisteSiste
Viser resultater 1.476 til 1.500 av 4398

Tråd: Zeeker's Volvo 242 -76 B230FT - Megasquirt 3 X - ZF girkasse - Coilover - GTX3071R

  1. #1476
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Satt å kikka litt innpå Pedersens Racing ang coilovere.
    Er det noe dritt å ha fjør og demper hver for seg?

    Tenkte på dette "kittet" her som erstatter fjørene bak.
    Og hvor handler folk coilover-fjører? Og er det noen rallyfolk som leser dette som har noe formening om hva slags "styrke" fjørene burde ha for kjøring på asfalt og grus/is?




    Eller er det best å ha sånne?
    Sist endret av Zeeker; 24/09/12 kl 04:40
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  2. #1477
    Registrerte brukere Marius Skau sin avatar
    Medlem siden
    02. feb. 2010
    Sted
    Bodø, Norway, Norway
    Innlegg
    3.437
    Antall takk

    Standard

    Jeg ville ha gådd før den nederste løsningen. Trur dette er en bedre "patant"
    Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
    Volvo 745 - Missile Drift Car

  3. #1478
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Ser ikkje heilt problemet med fjør og dempar kver for seg sida det er det orginalt på maange bilarEg kjem til og kjøre med slik justerbar fjør til og begynne med..
    Viss du skal ha dempar/fjør i ett så sett den vertfall bak akslingen og ikkje framfor slik mange gjer!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  4. #1479
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. mars 2010
    Innlegg
    74
    Antall takk

    Standard

    Jeg kjørte med myranes coilovere bak på dokka nå, fikk justert dem slik passe bra siste gangen jeg kjørte å det ble jævlig bra anbefales

  5. #1480
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2010
    Sted
    Aurskog-Høland
    Innlegg
    161
    Antall takk

    Standard

    Anbefaler også coilovere fra myranes.

  6. #1481
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Myklevik Vis post
    Jeg kjørte med myranes coilovere bak på dokka nå, fikk justert dem slik passe bra siste gangen jeg kjørte å det ble jævlig bra anbefales
    Er det justering på demperen også?
    Jeg har justerbare dempere bak nå så hvis det ikke er det på myranes så vil jeg heller kjøre med løs fjør

    Synd at myranes-sia er nede :(
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  7. #1482
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Ser ikkje heilt problemet med fjør og dempar kver for seg sida det er det orginalt på maange bilarEg kjem til og kjøre med slik justerbar fjør til og begynne med..
    Viss du skal ha dempar/fjør i ett så sett den vertfall bak akslingen og ikkje framfor slik mange gjer!
    Må bare spørre litt dumt jeg ang plasseringa
    Hvorfor burde den sitta bak og ikke forran? Bedre virkning?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  8. #1483
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2010
    Sted
    Aurskog-Høland
    Innlegg
    161
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Zeeker Vis post
    Er det justering på demperen også?
    Jeg har justerbare dempere bak nå så hvis det ikke er det på myranes så vil jeg heller kjøre med løs fjør

    Synd at myranes-sia er nede :(
    De er justerbare ja

    Ta kontakt med han på mail eller tlf, vært hos han et par ganger å hentet deler. Veldig trivelig og serviceinnstilt kar.

  9. #1484
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wangen Vis post
    De er justerbare ja

    Ta kontakt med han på mail eller tlf, vært hos han et par ganger å hentet deler. Veldig trivelig og serviceinnstilt kar.
    Det kan jeg gjøre
    Må bare forhandle litt med Adm. Dir først. hehe.
    Er så mye jeg har lyst på til bilen men det er ikke alltid økonomiavdelinga er helt enig
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  10. #1485
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Var å skrudde bittelitt i stad. Ble ikke veldig mye, men begynte å skru for å ta av grenrøret og finne eksoslekkasjen.
    Mista plutselig arbeidslysta etter ei stund å reiste hjem i stedet. Hehe.
    Jeg fant en ting som ikke er helt bra. Avstiveren som er mellom turbo og toppen har knekt. Denne mener jeg er 5mm.
    Sitter bare å lurer på om det kjempedårlig arbeid og sveising fra min sin side :/ Det hadde jo vært typisk. hehe
    Men samtidig så er den ikke knekt i sveisen heller.. så jeg vet ikke helt

    Det som er noe dritt nå er jeg ikke har sveiseapparat som funker så jeg må nok innvadere jobben til Buster83 eller garasjen til Mr. Nilsen så jeg får sveist den igjen.

    Jeg får vel skru ferdig i mårra slik at bilen er litt mere klar for kjøring enn den ble sist.. ikke bra å skru til langt utpå natta og må på'n igjen på mårran for å rekke alt.
    Men der har'n Ola Normann i ett nøtteskall.







    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  11. #1486
    Registrerte brukere Mr. Nilsen sin avatar
    Medlem siden
    30. mai 2010
    Sted
    Verdens navle, Brumunddal
    Innlegg
    156
    Antall takk

    Standard

    Kom oppom i mårra da vel så sveiser vi'n det er ikke no problem
    Volvo 242 79' model T6 fullblodsræser prosjekt
    Vw T5 08' model bruksbil/trekkvogn

  12. #1487
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Nilsen Vis post
    Kom oppom i mårra da vel så sveiser vi'n det er ikke no problem
    Det går an det.
    Ringer på i mårra jeg
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  13. #1488
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Du skulle forvarma den, da får du ikke material forandringer. Det er tynt men det er tydeligvis ikke tynt nok til å la være forvarme når du ikke har sveisa hele biten gjennomvarm.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  14. #1489
    Registrerte brukere OlaBoy sin avatar
    Medlem siden
    21. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    728
    Antall takk

    Standard

    Er jo også somregel ved siden av sveisen det sprekker, ikke midt i

  15. #1490
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    Ja, det stemmer, fordi det er der det blir herdesone uten forvarming eller at du sveiser det så varmt at det gløder og får nøytralisert stålet. I tillegg så er helt sikkert tråden av bedre kvalitet enn stålet.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  16. #1491
    Registrerte brukere buster83 sin avatar
    Medlem siden
    25. jan. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    1.936
    Antall takk

    Standard

    da lærte jeg jaggu noe i dag også..

    '80 242 Turbo
    '86 240 16v Tic (langtidsprosjekt)
    '90 940 - s90
    '05 V70 2.0T

  17. #1492
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    så jeg må finne brenneren varme den rød omtrent før jeg sveiser den igjen nå? eller går det an å gjøra det etterpå?

    takk for tips

  18. #1493
    Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Innlegg
    2.722
    Antall takk

    Standard

    du trenger ikke varme den rød, men varm den rimelig god å varm før du sveiser den. F.eks Støyp kan gjerne varmes etter det er ferdig med sveising så det holder samme temp som før du begynte å sveise for så å bli kaldt. Dette for å beholde strukturen.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

    Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

  19. #1494
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    du trenger ikke varme den rød, men varm den rimelig god å varm før du sveiser den. F.eks Støyp kan gjerne varmes etter det er ferdig med sveising så det holder samme temp som før du begynte å sveise for så å bli kaldt. Dette for å beholde strukturen.
    Okey
    Men holder det å bruke en liten propan-brenner eller varmer ikke denne nok?
    Jeg får ikke tatt med skjærebrenneren dit jeg skal å sveise :/ hehe
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  20. #1495
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av buster83 Vis post
    kan få kjøpe en Garret GT40 av meg... hihi
    har du den enda eller?

  21. #1496
    Registrerte brukere Ksteen2 sin avatar
    Medlem siden
    17. sep. 2012
    Sted
    "Gøpdaln"(Gaupen), Hedmark
    Innlegg
    416
    Antall takk

    Standard

    Bjørn stian, både je å karlsen har tilgang til skjære brenner å sveise apparat, om du treng dæ

    er ikke sikkert det har med stål/sveis i hele tatt, trur kanskje den er for stum, ser flere har samme problema med større turboer, så sett flere som bruker gass dempere eller stagg med unibåls for å få litt "fjæring" i stagget
    Sist endret av Ksteen2; 25/09/12 kl 12:38

  22. #1497
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Ja kanskje det.
    Jeg har prøvd å finne ny løsning på hvordan turboen/grenrøret kan støttes opp men kan ikke helt se det for meg.

    Noen som har løst dette på en genial ide med uniballs som kan legge ut bilde?
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  23. #1498
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Drive it till you break it
    Ensom V70 Turbo

  24. #1499
    Registrerte brukere Zeeker sin avatar
    Medlem siden
    06. juli 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    3.143
    Antall takk

    Standard

    Det er sant
    Men er noe dritt når sånne ting ryker, hehe.

    Jeg liker i hvertfall ikke å holde igjen på innsatsen når jeg først er ute å lufter tråbilen på bane
    Sist endret av Zeeker; 25/09/12 kl 20:41 Begrunnelse: retting
    VW Transporter - 02 - Trekkbil/Arbeidsbil

    Volvo 242 - 76 - Lekebil

    Videos:
    Peite @ facebook
    Peite @ youtube

    simpel engineering is easy to maintain, and it works

    BCB.no
    Realcar.no

  25. Takk Tarell takket for denne posten
  26. #1500
    Registrerte brukere Tarell sin avatar
    Medlem siden
    03. mai 2011
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.286
    Antall takk

    Standard

    Rette innstillingen
    Ensom V70 Turbo

Side 60 av 176 FørstFørst ... 10 50 58 59 60 61 62 70 110 160 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Girkasse og bakskjermer. Volvo 242
    By 745tic in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 12/12/14, 22:34
  2. Svar: 5
    Siste post: 13/09/13, 15:35
  3. Zeeker's Volvo 945 -97 mod - 3" eksos, M90 :)
    By Zeeker in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 195
    Siste post: 28/06/13, 05:54
  4. Volvo 242 1980 med B230ft 280 hk.
    By Snooze1992 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 03/10/12, 12:31
  5. H.Ihle - Volvo 242 -80 B230FT
    By H.Ihle in forum 200 -serien
    Svar: 38
    Siste post: 18/06/12, 20:08

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •