Har en 850 med 16" org felg og tykk gummi. Hvis jeg kjøper 17" felg med litt lavere gummi deretter, hvor mye vil jeg merke dette? erfaringer? kan jeg kjøpe 16" felg med orgin profil som vil se tøft ut?
Har en 850 med 16" org felg og tykk gummi. Hvis jeg kjøper 17" felg med litt lavere gummi deretter, hvor mye vil jeg merke dette? erfaringer? kan jeg kjøpe 16" felg med orgin profil som vil se tøft ut?
Tror ikke du vil merke så mye forskjell mellom 16 og 17" felger.
S60 D5 2002
Takk for svar noen andre som har prøvd ut? denne er jo i tillegg drift på framhjula..
Merket bra forskjell på å gå fra 16 til 17" på 850en jeg hadde før, men det kommer jo an på hvilke forskjeller du tenker på.
Nå har selvsagt dekket (dimensjon og type) mye å si, men jeg opplevde:
Mer grepsfølelse i svinger ved aktiv kjøring
Mindre komfort ved ujevn vei
Mer dekkstøy
De tre der er vel rimelig vanlig når man går opp i felgdimensjon, og jeg vil altså hevde det er merkbart Er mindre merkbart på bilen jeg kjører nå, men den er ganske annerledes selv om mye ser likt ut..
Som sagt over så vil du få mere gokart følelse av bilen. Mister litt av båtfølelsen.
Den store ulempen er støy og det at du bulker felgene hvis du kjører nedi ett sinna høl.
Også ser det jo en god del bedre ut enn ballongdekk.
Jeg synes det er verdt det når det kommer til kjøringa, men dæven å godt det er å få på piggfritt med ballongprofil når vintern kommer.
Blir jo helt stille inne i bilen.
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
okey : D blir nok 16 eller 17, men har mest lyst på 17, når jeg førstes skal investere i felg så skal jeg ha noe ordentlig tenker jeg setter på vinterdekk på sommerfelga nå snart, så får bestemme jeg i vinter en gang
Hva med 18?
Volvo 940 Turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?t=28578
God ide med tanke på utsende :P