Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 23 av 92 FørstFørst ... 13 21 22 23 24 25 33 73 ... SisteSiste
Viser resultater 551 til 575 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

Registrerte brukere Iversen sin avatar
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Løvenstad
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Man vakumerer anlegget før fylling for å få ut alle rester av oksygen og andre forurensinger før man fyller. Pleier å trykkteste før det. AC gassen er under høyt trykk når anlegget går.
    Dette går fint å teste systemet med vakum også. Men dette er veldig upresist, da du klarer å få riktig vakum selv om det er en bitteliten lekkasje fra en o-ring, eller lignende. Selv fyller jeg alltid gass og sporingsveske. Får også noe slags tettemiddel dersom man har lekkasje som man ikke finner. Det fungerer utmerket med tror ikke man skal ha dette på uten at man vet at det er lekkasje. Dersom du trenger litt esterolje og er i oslo området så skrik ut. Har noen slanter liggende å slenge

Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Iversen Vis post
    Dette går fint å teste systemet med vakum også. Men dette er veldig upresist, da du klarer å få riktig vakum selv om det er en bitteliten lekkasje fra en o-ring, eller lignende. Selv fyller jeg alltid gass og sporingsveske. Får også noe slags tettemiddel dersom man har lekkasje som man ikke finner. Det fungerer utmerket med tror ikke man skal ha dette på uten at man vet at det er lekkasje. Dersom du trenger litt esterolje og er i oslo området så skrik ut. Har noen slanter liggende å slenge
    Skulle få en liten skvett med esterolje til å kline inn O-ringene med på Onsdag når jeg henter resten av AC delene. Men ellers takk.

Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Løvenstad
    Antall takk

Standard

Skulle få en liten skvett med esterolje til å kline inn O-ringene med på Onsdag når jeg henter resten av AC delene. Men ellers takk.
    Bytt samtidig olje/fyll på kompressoren. For olje som en gang i tiden ble fylt på her har blitt med rundt i systemet. Og derfor kan det hende at denne er helt tom. Men var det når jeg bytta fra R12 til R134A. Jeg skulle helle ut den gamle olja til R12 gassen og det var ikke noe igjen. Greit å sjekke så du ikke kjører den tørr. Olja er sykt tykk, så den kan stå leeenge å renne.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Bytt samtidig olje/fyll på kompressoren. For olje som en gang i tiden ble fylt på her har blitt med rundt i systemet. Og derfor kan det hende at denne er helt tom. Men var det når jeg bytta fra R12 til R134A. Jeg skulle helle ut den gamle olja til R12 gassen og det var ikke noe igjen. Greit å sjekke så du ikke kjører den tørr. Olja er sykt tykk, så den kan stå leeenge å renne.
    Oki. Er det ester olje som skal på kompressoren og? Trodde det var olja som gikk rundt i systemet jeg, har ikke sett så nøye på det enda . Er vel en bånnplugg på dette som bare er å skru ut da og helle på en viss mengde ny?

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Einaste som er jævligt med AC, er at du får sjokk om du sit inne i bilen i mangen timar og har det fint og normalt temperert, for så å komme ut i solsteiken og 30+... Er det eg har høyrt da Men jaggu heller som du seier, er verdt det!
    Enig! Det er litt ubehagelig Er vel mere jobb enn glede for de små glovarme sommerdagene vi har her i Norge..
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Løvenstad
    Antall takk

Standard

Oki. Er det ester olje som skal på kompressoren og? Trodde det var olja som gikk rundt i systemet jeg, har ikke sett så nøye på det enda . Er vel en bånnplugg på dette som bare er å skru ut da og helle på en viss mengde ny?
    Esterolje ja. Olja går rundt i systemet. Men siden du bytter alt så forsvinner nok den meste av olja. Er en plugg på toppen mener jeg, var det på min. Skru ut den og la det renne en god stund. Gjerne over natta. Og hell på riktig mengde som det står oppgitt i vadis. Kan hende det kunne vært lurt å bytte tettingene foran på selve akselen også, men de bytter du bare ut om dem lekker. Får faktisk endel reservedeler til detta på volvo. Men selvfølgelig så skal det være masse spesialverktøy for å ordne det. Dette verktøyet klarer du å lage selv uten problemer egentlig. Hadde med meg en mekaniker fra volvo når jeg gjorde det. Han fikk relativt store øyne når jeg lagde egne avdragere og slikt til jobben. Litt vant til å ha ferdig laget spesial verktøy

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Esterolje ja. Olja går rundt i systemet. Men siden du bytter alt så forsvinner nok den meste av olja. Er en plugg på toppen mener jeg, var det på min. Skru ut den og la det renne en god stund. Gjerne over natta. Og hell på riktig mengde som det står oppgitt i vadis. Kan hende det kunne vært lurt å bytte tettingene foran på selve akselen også, men de bytter du bare ut om dem lekker. Får faktisk endel reservedeler til detta på volvo. Men selvfølgelig så skal det være masse spesialverktøy for å ordne det. Dette verktøyet klarer du å lage selv uten problemer egentlig. Hadde med meg en mekaniker fra volvo når jeg gjorde det. Han fikk relativt store øyne når jeg lagde egne avdragere og slikt til jobben. Litt vant til å ha ferdig laget spesial verktøy
    Oki, takk . Har kjøpt en kompressor som kun har gått 170 000 km så satser på at den holder, hvis ikke kjøper jeg ny fra eBay .

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Enig! Det er litt ubehagelig Er vel mere jobb enn glede for de små glovarme sommerdagene vi har her i Norge..
    Har jo vært flere dager allerede som det hadde vært digg med AC . Og er jo ikke så mye jobb å montere det uti motorrommet der. Klima anlegget inni bilen har jeg jo hatt glede av i hele vinter og, digg i forhold til manuell .

Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Løvenstad
    Antall takk

Standard

Oki, takk . Har kjøpt en kompressor som kun har gått 170 000 km så satser på at den holder, hvis ikke kjøper jeg ny fra eBay .
    Det burde være bra nok da. Sjelden de begynner å krangle. Min skal nå ha gått 350.000. Og eneste grunnen til at jeg har bytta dette var fordi det måtte til når jeg bygde om fra R12 til R134A. Tror det blir kjempe bra
    Hva ligger disse på i pris på Ebay?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Det burde være bra nok da. Sjelden de begynner å krangle. Min skal nå ha gått 350.000. Og eneste grunnen til at jeg har bytta dette var fordi det måtte til når jeg bygde om fra R12 til R134A. Tror det blir kjempe bra
    Hva ligger disse på i pris på Ebay?
    Ligger på ca 1300 kr og oppover for remanufactured. Dvs nye eller bedre enn nye. Pluss frakt og eventuell moms så havner du på ca 2-2500 kr litt ettersom.

Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Løvenstad
    Antall takk

Standard

Ligger på ca 1300 kr og oppover for remanufactured. Dvs nye eller bedre enn nye. Pluss frakt og eventuell moms så havner du på ca 2-2500 kr litt ettersom.
    Da er det ikke i tvil hvor jeg skal handle om min ryker

Registrerte brukere Gazoline sin avatar
    Medlem siden
    01. feb. 2010
    Sted
    D'town
    Antall takk

Standard

Ellers har jeg en 940 AC kompressor liggandes som du kan få billig, fulgte med b230ft'n jeg kjøpte fra sverige, skal vist ha gått 170000 den og.

Og A/C er utrolig deilig om sommeren, Ingen ting som å sette seg i en kjølig bil når det er 30+ ute!
    Volvo 242 `76
    b230ft, 405 topp, b-kam, 0,7 Bar, 5 trinns kasse, compomotive 15"\8", 40mm senk, poliforinger ++
    Last Ride
    Jet turbin

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

har jo vært dager i år hvor det faktisk har vært digg med AC :P
    One Ring to rule them all

Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Antall takk

Standard

eneste nedturen med AC er at det stjeler bitte litt hester veit jo at gutta i bilcross bare lader bateriene før løps start og kjører uten dynamo for å presse mest mulig ut av motora
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    eneste nedturen med AC er at det stjeler bitte litt hester veit jo at gutta i bilcross bare lader bateriene før løps start og kjører uten dynamo for å presse mest mulig ut av motora
    Yup, stjeler litt mens den står på. Men er jo bare å skru av hvis man skal dragge . Det pluss ca 20 kg.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Antall takk

Standard

Bruker faktisk en god del mere bensin med ac inne uten at det har noe og si.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

på crusing bruker det litt mer ja. husker det var 30kmt forskjell i toppfart på opelen til dama når vi slo av AC.
    Men ACn på volvo skal jo slå seg av under max pådrag. så stjeler ikke noe krefter da.
    Men bedre å bruke litt mer suppe en å sitte i en varm volvo. savner klima som 850n hadde... soner er genialt
    One Ring to rule them all

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Antall takk

Standard

Må jo ha klima/ac. Plutselig sittende i kø pga bilulykke lengre framme, må jo drikke en 25l dunk vann for å ikke dø av dehydrering.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Løvenstad
    Antall takk

Standard

Tror ikke effekten har noe å si på prosjektet her. Da burde ikke bilen blitt dempet om man skulle satse på vekt og effekt som hovedtema

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Tror ikke effekten har noe å si på prosjektet her. Da burde ikke bilen blitt dempet om man skulle satse på vekt og effekt som hovedtema
    Riktig, er ikke så hypp på de siste 5 hk eller de siste tiendelene på 0-100 tidene at jeg vil sitte å svette på sommeren i en skranglete bil uten lyddemping . Bilen skal bli veldig sprek, men ikke på bekostning av komforten.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Oppdatering 27.04.2010 - Satt sammen litt eksosanlegg

Fikk sveiset det siste så satt sammen eksosen til første lyddemper i dag. Syns det ble ganske bra . Det ble hvertfall helt tett.

Lagde ekstra brakett for å holde eksos etter fleksiledd i noen gjengede hull jeg fant i rammevangen (til automat travers?).

Opp over multilink...

Og ned igjen.. Oi! Enten feilberegnet jeg noe under tilpasning eller så kan dette rettes inn ved å rotere litt på de andre røra og justere feste til bakerste lyddemper... Rakk kun å akkurat slenge på det siste der før der jeg leide hall med løftebukk stengte, så blir nok å se på hvorfor det ble sånn på Torsdag.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. april 2010
    Sted
    bodø
    Antall takk

Standard

må si at dette blir bra til slutt
    du må legge ut en video når du blir ferdig med lyd å sånt!
    1990 Opel Vectra 4x4 2000 Turbo(bruksbil)

1983 Volvo 240GL B230AT(lekebil)

X 86 Volvo 740 B230K

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Glien Vis post
    må si at dette blir bra til slutt
    du må legge ut en video når du blir ferdig med lyd å sånt!
    Takk . Håper bare den siste biten lar seg vri riktig uten noe mer kapping og tilpassing . Kan nok få det til ved å prøve å bøye litt på det lengste røret kanskje, tror det kan være noen vinkler som ikke stemmer helt.

Lyden virker veldig lovende foreløpig med det som er montert nå! Veldig dyp og fin brumming med et lite snev av buldring. Skal legge ut film når jeg er ferdig .

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. april 2010
    Sted
    bodø
    Antall takk

Standard

det høres flått ut. litt tilpassing blir det altid
    1990 Opel Vectra 4x4 2000 Turbo(bruksbil)

1983 Volvo 240GL B230AT(lekebil)

X 86 Volvo 740 B230K

Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Antall takk

Standard

Ser bra ut denne eksosjobben din Regner med det er rustfrie rør du bruker når alt annet er rustfritt, men bruker du MIG med rustfri tråd å sveise med? Hvordan er dette å sveise med i forhold til "vanlig" tråd?
    Btw, hvor mye koster det å leie en garasje m/løftebukk en kveld nedi der?
    -BMW 320cd, 2005

X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

Side 23 av 92 FørstFørst ... 13 21 22 23 24 25 33 73 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •