Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  110
Side 6 av 20 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 ... SisteSiste
Viser resultater 126 til 150 av 482

Tråd: rustkongens mosegrodde volvo 240 med t-5! Karosseri

  1. #126
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    da var motorfester vannrør ferdig, ikke noen bilder, pga glemte kameraet i oslo, men bilder kommer neste helg, da strå bunnpanne for tur og sette på m90. og bygge om fordelerlokket!

  2. #127
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Ta masse bilder av ombyggingen av fordeleren da

  3. #128
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av crazyclomp Vis post
    Ta masse bilder av ombyggingen av fordeleren da
    skal prøve på det )

  4. #129
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    da skal dere få en liten sniktitt på natt-kosen! blir gjort mere idag! masse bilder kommer!



    skal nok få gjort en del idag ja!

  5. #130
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut!Motormekk er gøy! Motorfestene dine er straks klare, har vært "litt" treig med dei..
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  6. Takk rustkongen takket for denne posten
  7. #131
    Registrerte brukere Naturchips sin avatar
    Medlem siden
    25. mars 2012
    Sted
    Fyllingsdalen, Bergen
    Innlegg
    473
    Antall takk

    Standard

    Skal du søke om å godkjenne motoren? Eller har du søkt.
    Har veldig lyst å bygge om til t5 selv

  8. #132
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Ser bra ut!Motormekk er gøy! Motorfestene dine er straks klare, har vært "litt" treig med dei..
    Takker det er sikkelig gøy å få klå litt på t-5en! jeg venter i spenning skulle hatt dem til uke 40, da er det høstferie, har tanker om å sette i motoren å fyre opp da
    Sist endret av rustkongen; 17/09/12 kl 07:33

  9. #133
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Naturchips Vis post
    Skal du søke om å godkjenne motoren? Eller har du søkt.
    Har veldig lyst å bygge om til t5 selv
    her skal det søkes til dem ikke klarer meg og maset mer! for jeg skal ha skilt på den! :P
    bare å begynne det! )) bare å låne ideer eller komme med inspill!

  10. #134
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    da kommer bildene etter skolen pga dårlig nett på skolen og har bildene på andre pc,n

  11. #135
    Registrerte brukere Naturchips sin avatar
    Medlem siden
    25. mars 2012
    Sted
    Fyllingsdalen, Bergen
    Innlegg
    473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rustkongen Vis post
    her skal det søkes til dem ikke klarer meg og maset mer! for jeg skal ha skilt på den! :P
    bare å begynne det! )) bare å låne ideer eller komme med inspill!
    Noe vanskelig egentlig? mye modifikasjoner?
    Tenker og hente en t5 bil i Sverige når jeg får lappen og ta motoren fra den.
    Men du har ikke søkt før du begynte å bygge? Er det noen som har det godkjent?
    Så en strøken 142 med t5 motor, og han Tony med 242 replica bilen heter vel turbotony eller noe her på forumet. Han solgte en 242 som hadde papirer på at den var godkjent men var ikke bygget enda.

  12. #136
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Naturchips Vis post
    Noe vanskelig egentlig? mye modifikasjoner?
    Tenker og hente en t5 bil i Sverige når jeg får lappen og ta motoren fra den.
    Men du har ikke søkt før du begynte å bygge? Er det noen som har det godkjent?
    Så en strøken 142 med t5 motor, og han Tony med 242 replica bilen heter vel turbotony eller noe her på forumet. Han solgte en 242 som hadde papirer på at den var godkjent men var ikke bygget enda.
    Ingen problem og godkjenne 5ar i 240, men ikkje T5 modellane..2l turbo med 180hk og 2,4/5 turbo med 193 hk går fint og godkjenne
    Men alle T5 modellane har for mykje hk/nm til og bli godkjent i 240
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  13. #137
    Registrerte brukere Naturchips sin avatar
    Medlem siden
    25. mars 2012
    Sted
    Fyllingsdalen, Bergen
    Innlegg
    473
    Antall takk

    Standard

    Hvor gammel er du egentlig siden du var ferdig med vg1 eller noe?
    Men skal det ikke bli nye regler i 2013 at det skal være lettere å godkjenne. Mener å huske å ha lest det

  14. #138
    Eirik.H sin avatar
    Medlem siden
    27. feb. 2012
    Sted
    Strømmen, Akershus
    Innlegg
    187
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Naturchips Vis post
    Hvor gammel er du egentlig siden du var ferdig med vg1 eller noe?
    Men skal det ikke bli nye regler i 2013 at det skal være lettere å godkjenne. Mener å huske å ha lest det
    Disse reglene gjelder for bygging av biler fra grunnen av, hvor det ikke skal være nødvendig og ha et eksisterende chassis, men alt kan bygges selv. Mener jeg å huske

    Tøft prosjekt dette, ser virkelig fram til å se denne ferdig
    Eirik Hokholt
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem & Fotograf

    ---

    Volvo 945 LT B230FK 1997
    Volvo 360 B19A 1984

  15. Takk rustkongen takket for denne posten
  16. #139
    Registrerte brukere Naturchips sin avatar
    Medlem siden
    25. mars 2012
    Sted
    Fyllingsdalen, Bergen
    Innlegg
    473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eirik.H Vis post
    Disse reglene gjelder for bygging av biler fra grunnen av, hvor det ikke skal være nødvendig og ha et eksisterende chassis, men alt kan bygges selv. Mener jeg å huske

    Tøft prosjekt dette, ser virkelig fram til å se denne ferdig
    Jaja, ikke vet jeg
    Men gleder meg til denne bilen blir ferdig!

  17. Takk rustkongen takket for denne posten
  18. #140
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    naturchips: det er MYE arbeid, og det må man regne med, når jeg først fikk planene inn i hodet trodde jeg det bare var å snu motoren, og hadde ikke noe peiling på hvilke deler man brukte, noe vccn medlemmene har hjulpet meg noe enormt med! bare å sette igang, ta en titt på volvobrage sin worklogg, sikkelig ide skapende! og kalsn sin 940 er genial!! bare å ta ideer her ifra! har ikke søkt enda, er mere iverig å få bilen ferdig, strøken og komme inn på bt, så fin at dem ikke kan si nei XD
    jeg er 16 år gammel enda..... går på skedsmo flylinje vg2
    volvobrage: så sant så sant :( er det ikke 5 hk over grensa? hørt det var 220 hk som var grensa, er usikker:S
    takker erik.h
    takker for hyggelige meldinger! alltid like morsomt
    drømmer om å få den igang i høstferien, men kan jo drømme.......
    Ang dette med godkjenning så har jeg et syn jeg vil dele.... veit biltilsynet er sikkelig strenge på dette, men det finnes masse smuttehull, der man kan få godkjent bilene!! det er ikke så trangsynt som man skulle tru. vis man kjenner de rette folka så går det som smurt. rart at en del firmaer får godkjent helvetes bygg, stappa med godsaker som går over grensa??
    beste er jo hjemme i bygda, en med e30 som var litt over grensa trimma ble stoppa. første bt sier etter å ha sett over alt på bilen er : her er det noe muffens, du har nok for store bremser......... så jeg er ikke fan av dem!
    Sist endret av rustkongen; 17/09/12 kl 17:42

  19. #141
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    her er bildene fra helge kunne bare drømme om å få gjort like mye som jeg hadde tenkt. fikk beskjed fra høyere hold at c70,n skulle selges neste helg, noe som er sikkelig bra! ånkle leitt den bilen nå... fikse vindsus i dørene på en sånn en tar sin tid.....
    men nok om den brakka! her er godsakane!:
    mine motorfester! PGA dette ikke er 94-95 mod motor, der dem har hullene innebygd, men ta det med ro, 2 av hullene på motoren passer med 960 festene på høyere. siden
    og på v.siden er det 3 av hullene på 960 festene som passer rett på!

    v side

    der er wastegate festet, ble så mye rot med det andre! bedre å ha det på turboen!

    også vannrøret: en sikkelig hjernetrim! tok det rælet jeg fikk fra maskin og bil ludvika og kappet det som kappes kan, fikk vinkla det opp og synes det ble greit,
    likte denne ideen bedre enn å lage den nedenom motorfestet, smak og behag!

    så bånnpanna! den var litt ball å få på! brukte 3 timer XD siden en mest trolig full svenske hadde sveisa den sammen,
    så den var like skeiv som en dame gikk skeift etter ho hadde blitt rævkjørt!
    borra opp skrue hullene et par ganger før den passa!

    av med den gamle bånnpanna

    så inn med nytt pick up rør!

    der var godsaken på plass!


    så denne godklumpen da

    smack! der satt den som hånd i hanske! jeg bruker org svinghjul fra v70, vil dette funke med clutchen?



    tenkte å ha vannrøret til varmeapparatet her ca

    så detta fordømte lokket! skjønte det kom til å bli mere jobb med det, igjallefall når det skal byttes beste gang, for denne bilen skal brukes!
    lager høl isteden for å kjøpe sånn coil på hver ledning, vil prøve noe andre ikke gjør

    alt for denne gang! mere neste helg!

  20. #142
    Registrerte brukere Naturchips sin avatar
    Medlem siden
    25. mars 2012
    Sted
    Fyllingsdalen, Bergen
    Innlegg
    473
    Antall takk

    Standard

    Like gammel som meg da virker som om du har peiling
    Men vis grensen er på 220hk for å få godkjent i 240, er ikke t5 motorene 211hk? var det jeg innbilte meg og t5r 226hk? Jaja, man skal nok alltids klare å få skilt

  21. #143
    Beachee sin avatar
    Medlem siden
    21. april 2010
    Sted
    Molde
    Innlegg
    310
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Naturchips Vis post
    Like gammel som meg da virker som om du har peiling
    Men vis grensen er på 220hk for å få godkjent i 240, er ikke t5 motorene 211hk? var det jeg innbilte meg og t5r 226hk? Jaja, man skal nok alltids klare å få skilt
    Hvis du skal følge boka, så er det bare B5204 T2 (180hk/22Nm) og B5204 T4 (163hk/230Nm). Dette er 2 liter motorer. B5244t og B5354t (193hk/270Nm), er 2,4/2,5. Som Brage også skriver her...
    Noe annet får du ikke godkjent......

  22. #144
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Naturchips Vis post
    Like gammel som meg da virker som om du har peiling
    Men vis grensen er på 220hk for å få godkjent i 240, er ikke t5 motorene 211hk? var det jeg innbilte meg og t5r 226hk? Jaja, man skal nok alltids klare å få skilt
    Må huske at det er grense på NM ogDet er for mykje NM i alle andre motorane ein dei Beachee ramsar opp over her!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  23. #145
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Jeg har ei 2 liters blokk som jeg kan skaffe papir på opphavet til, sånn hvis du skal godkjenne...
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  24. #146
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av turb00le Vis post
    Jeg har ei 2 liters blokk som jeg kan skaffe papir på opphavet til, sånn hvis du skal godkjenne...
    prøver med denne først så kan jeg se om det går igjennom, jeg Veit at det ikke går som dere har skrevet lenger oppe, men finnes disse smutthullene, og pappa har jobba på volvo en stund...... maybe jeg klarer å få den igjennom, ellers har jeg en 2 liter i sverige på lur, men takk for tilbudet jeg skal prøve alt jeg kan for å godkjenne den, så bytter gjerne motor!

  25. #147
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    da har jeg fått sveisa litt på vannrøret, øvelse gjør mester!




    er ikke helt ferdig enda.
    er jo høstferie rundt hjørnet, prøve og få gjort noe da

  26. #148
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    M90en passer rett på med originalt svinghjul og clutch ikke sant?
    Stå på fremover

  27. #149
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. nov. 2011
    Sted
    bagn
    Innlegg
    461
    Antall takk

    Standard

    jepp, gjorde det på min igjallefall jeg bruker svinghjul og clutch fra 850,n som jeg tok moteren av
    takker, går smått pga garasjebygging, men blir jo mere plass til denne senere
    fikk meld av volvobrage motorfestene var ferdige

  28. #150
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. aug. 2010
    Sted
    Byen under skyen - Bærgen
    Innlegg
    540
    Antall takk

    Standard

    Bra! For det var god clutch på 850n som jeg tar motor fra
    Håper jeg får solgt unna litt drit jeg har stående, så jeg får plass til å begynne på min jeg og

Side 6 av 20 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •