to av pluggene mine er helt svarte, og de to andre er helt hvite, har 3.5bar i bensintrykk, dysene som ikke er bra? har akkuratt byttet dem men, er noe som ikke stemmer på motoren min. noen som har tips?
to av pluggene mine er helt svarte, og de to andre er helt hvite, har 3.5bar i bensintrykk, dysene som ikke er bra? har akkuratt byttet dem men, er noe som ikke stemmer på motoren min. noen som har tips?
1995 Volvo 940 D24TIC
1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?
Hvordan er tennkablene dine da?
Henrik Hassel
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
S60 2004 - 2,5T - AWD
V70 1998 - 2.0t - SOLGT
byttet dem for et år siden, samme som jeg hadde på gamle f motoren, men sånne deler kan da ryke når som helst. byttet plugger, har ikke kjørt etter dette, skal bytte fordeler lokk og prøve andre kabler, hvis det fortsatt er det samme, så må det ha noe med bensin trykket og gjøre. for bilen går ikke når gasspedalen trykkes litt ned.
1995 Volvo 940 D24TIC
1993 Volvo 240 GL Turbo morobil
1983 Volvo 245 vinterbil/ rånebil
Fornøyd nå Espen Hveding Nordgård?
Spør her iden vi har vært litt inne på chipper.
Jeg har kjøpt meg vikingchip ecomax fra en kompis, men det står ikke noe om hvilket sluttnr den passer på.
Sluttnummeret på bensinhjernen min er 954.
Vil denne passe i min bensinhjerne?
Bilde av chippen:
![]()
Sist endret av crazyclomp; 09/09/12 kl 13:54
Om dyser og pumpe ikke slår inn, sjekk sikringen, at den har strøm. Sjekk jordingspunkter på innsugsmanifold, her skal det være 2stk. tror jeg. om 1 mangler så går ikke pumpa.
"300hk på en td04 18T ? Inte rart norska volvor går skit
Et peak på "300"hk före motrykket stiger til himmelen och bilen tappar effekt som fy..."
Jeg sliter med feilkode 3-1-1 Hastighetssignal mangler. Hva må jeg gjøre for å få den vekk? Speedometeret mitt fungerer helt fint!
Har du EL-speedo da?
'78 265GL Prosjektet. V8'ern skal ut
'89 245 - Turbosleden, skal bli sleeper *Solgt* :(
'87 Chevrolet Van 6.2 V8 Diesel - Festvogn! *Solgt*
'99 Chevrolet Suburban 5,7L Vortec - Bensindyret/bruksbilen
Noen her som har hatt noen problemer med det elektriske etter bytte fra lh 2.2 til lh 2.4 og gidder å ta en kjapp titt her?http://forum.vccn.no/showthread.php?...trisk-trøbbel
740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
145 Express 72 - Pendlebilen
Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt
Speedometer kan fungere helt fint det,MEN det betyr ikke at ledningen til lh 2,4 systemet er tilkoblet på hastighetssignalet. Da får du samme feil som hvis du monterer lh 2,4 i en gammel 240 som ikke har el-speedo. Bilen får litt lurvete tomgang noen ganger,men gjør egentlig ingen ting.
Du mister også motorbrems-effekten ved å ikke ha ledningen til hastighetssignalet tilkoblet, men som han over her sier, det gjør ingenting med motoreffekt og sånt. Er jo bare irriterende å ha en feilkode inne hele tiden..
'78 265GL Prosjektet. V8'ern skal ut
'89 245 - Turbosleden, skal bli sleeper *Solgt* :(
'87 Chevrolet Van 6.2 V8 Diesel - Festvogn! *Solgt*
'99 Chevrolet Suburban 5,7L Vortec - Bensindyret/bruksbilen
hvorfor mister man motorbremsen? Den sliter jeg med å skjønne![]()
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
Kan noen fortelle meg hva jeg gjør for å få vekk koden? Noe som da tilsier at jeg trenger å vite hvordan man kobler dette signaler fra speedometer til LH2.4 nettet. Hadde hjulpet![]()
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Jeg har akkurat bygget om en 87 mod 240 med 230 K til lh 2,4 og FK,der brukte jeg nett fra 89 mod 240 med 9 pins kontakt. Nå er det sånn at det etter min erfaring finnes iallefall 3 typer 9 pins nett hvor fargekombinasjonene ikke er like. Jeg brukte koblingsskjema fra de respektive bilmodeller og fant da ut hva som er hva på 9 pins nettet. Den ledningen som er til speedosignalet koblet jeg inn på ledningen inn på speedometeret som er til hastighetssignalet og det funker helt fint.
Mvh JT.
Får sette meg ned med haynes boken da. Men bare for å spørre :P Hvilken farge var din ledning i 2.4 nettet?
Bensinpumpeledninger ser ut til å være like på alle,de er rød/gule begge to.
Rød/svart til tenningslås.
Gul/blå til startersignal.
Blå til speedosignal/tomgangsregulering.
Dette var ett 89 mod nett.
Bilen startet på første forsøk og fungerer fint.
Mvh JT.
Takk for svarSkal sjekke og koble på min når jeg kommer hjem fra Danmark
Syns det var litt dårlig motorbrems på den, til å være nyoverhalt motor, men tenkte ikke noe mer over det.
Noen som har bygget om en Volvo 740 med B230A til B230fk fra Volvo 940.
Bruker dere lh 2.4 fra 240 da også? Fikk med lh 2.4 fra 940. Hva må jeg eventuelt bytte for at dette skal fungere?
passer kontaktene overens?
Takker for svar
Biler.
-1985 volvo 740
-1986 volvo 740
-1987 volvo 245 glt
-1988 volvo 760 D24tic
-1996 volvo 960
-1997 volvo 850
-1998 volvo 945
Hvis man skal bygge om til luftkjøling på olja på b230ft motor, hva gjør man med vannrørene? Og er det noe annet keg må tenke på?
Jeg bytter vanrøret til rør fra suge motor og skrur den tappe pluggen til vannet rett i blokka. Jeg skal bygge om min -87 mod volvo 745 og jeg kommer til å bruke LH2.4 fra 740 1990 mod da dette er plug and play, ingen kobling, klipping, skjøting eller lignende. bare å stappe i kontakter og starte.
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
Jeg sliter enda med det hastighetssignalet. Jeg har lest igjennom haynesboken, sett på koblignsskjemaene, men skjønner fortsatt ikke en dritt..
Er det noen som vet hvilken ledning jeg skal koble meg inn på bakpå speedometeret? Sånn som jeg har skjønt det er det den brune ledningen på den kontakten med 3 ledninger på. Kan det stemme?
På 89 mod nettet jeg brukte sist var denne ledningen blå.
husker ikke fargen men jeg kobla meg inn på den midterste av de 3. null problem etter det![]()
Jeg tok å koblet meg på den midterste av de 3 jeg også, den er brun. Men kan ikke si at jeg merket noe bedre motorbrems :S :(