Hei! Da vil jeg legge ut min Volvo her.
Det har skjedd veldig mye med bilen fra før, har hatt den i 6 år.
Den er nylig blitt påkjørt i vinter på isbanekjøring, som er det største fokuset akkuratt nå.
Kan gi litt info om bilen:
Volvo 740 Turbo 85, kræsjet en gang før av forrige eier, så han bytta front til 940 den gang med motor som hadde gått 90,000.
B230FK, Getrag 265/5 girkasse med sinterclutch (som er bytta til vanlig forsterket clutch), 3” eksos hele veien, sperreaksling, gullhjerne, alu-cooler inntil 5 bar, dumpventil, helskinn.
Har en del timer med småplokk av deler, har f.eks pussa å rustomvandlet hele understellet med 2 lag tectyl, begynner å finne en slutt til komplett bil nå.
Hadde mine tvil om å få rettet ut siden på bilen, så hadde klar en delebil å skjære ut av. Men det gikk meget bra!
Slik skjer når du kjører med ispigg, å den bak deg holder ikke avstand..
Ble med en som har hjulpet meg hele veien, med å bygge om laurellen hans til turbo, det gikk for fort til å ta flere bilder
Men så, har du en snekker som nabo. Duger 2x4 til alt så lenge du har taljer!
Satte to bolter med kjetting gjennom kanalen å dro ut, man kan se att det er bulkete, men det skal over sideskjørt igjen
Fikk tak i 4 grynna 940 dører, bare 2 er på hittil.
Pussa å smørte på epoxy
Tror jeg må finne noe interiør-deler igjen, men kanalen og stolpen er ganske rett!
Etterkontroll, måtte fikse håndbrekket, feste batteriet skikkelig = 0 feil
Da er planen:
- Ny frontfanger, 960 håndtak, øyelokk Check!
- Skifte de 2 andre dørene så alt er likt + bedre panser Check!
- Hellakkering av bil Check!
- Gruppe A vinge til 740 Check!
- Nye felger (Svarte mk18) Check!
- Shine opp litt i motorommet, lakkere smådeler osv
- R dyser, 3" lmm, større innsug, grenrør
Si ifra om dere vil selge noe
Det var ikke mye i første omgang å legge ut, men skal prøve å få inn alle detaljer fremover.
Som sagt, er ikke så ivrig for tiden, er hjemme kun i helgene.