Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 22 av 92 FørstFørst ... 12 20 21 22 23 24 32 72 ... SisteSiste
Viser resultater 526 til 550 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

Registrerte brukere rustan sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Drammen
    Antall takk

Standard

Blei tøft med sommer felga! Ser nesten ut som om det er positiv camber bak på bildene der, hehe
    -95 Audi A6 2,5 TDI (brukis med treski)
    -92 Nissan Skyline R32 3,0 Twin Turbo (Driftebil)
    -89 Volvo 245 GL Orginalare (solgt)

Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av rustan Vis post
    Blei tøft med sommer felga! Ser nesten ut som om det er positiv camber bak på bildene der, hehe
    Yeah, la merke til det selv . Hvertfall ikke mye om å gjøre at camberen er positiv. Blir nok bra når jeg får på coilovere. Værste er at bilen blei ikke så mye lavere når jeg hadde 4 hjul baki der og en del verktøy .

Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Antall takk

Standard

Positiv camber er negativt
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Antall takk

Standard

Flens fra KKK 27 turboen til 3.5" V-band ferdig! Må bare "porte" den litt innvendig sånn at det blir smoothe kanter ved V-banden og ut fra turboen.

[URL="http://www.chrml.net/media/bil/project/20100309/IMG_5268.JPG"]

Hvor kjøpte du den "trakta" ?

Hmm , funka dårlig , men du skjønner hva jeg lurer på?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Hvor kjøpte du den "trakta" ?
    Verocious Motorsports

Edit: Er bare å bruke Quote knappen under innlegget du skal sitere. Eller + knappen fulgt av Post Reply hvis du skal sitere flere innlegg.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Verocious Motorsports

Edit: Er bare å bruke Quote knappen under innlegget du skal sitere. Eller + knappen fulgt av Post Reply hvis du skal sitere flere innlegg.
    Joa , men tenkte å fjerne alle bildene bortsett ifra det aktuelle

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Joa , men tenkte å fjerne alle bildene bortsett ifra det aktuelle
    Kan fortsatt gjøre det .

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Kan fortsatt gjøre det .
    jaaaaaaa , skjønner da det :P heheh. men når jeg fjerna alt bortsett fra adressen til bilde kom ikke bilde bort. fjærna sikkert for mye,men nok ot :P

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

Klossene blir laget når jeg har fått eugodkjent bilen til dama en dag først i treverk så i noe annet. jeg er litt usikkert på resultatet selv enda. derfor jeg ikke har turt å fucke opp noe på bilen hennes
    One Ring to rule them all

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Klossene blir laget når jeg har fått eugodkjent bilen til dama en dag først i treverk så i noe annet. jeg er litt usikkert på resultatet selv enda. derfor jeg ikke har turt å fucke opp noe på bilen hennes
    Nice .

Har forresten skrudd litt eksosanlegg. Montert ny downpipe og fleksledd samt laget brakett til å støtte eksosanlegget etter fleksleddet. Har også tilpasset eksosanlegget frem til og med første lyddemper for V-band med 3.5" hele veien. Delene blir nok sveiset i mårra, legger ut bilder av alt på Torsdag.

For noe helvetes drit å få løs standard eksosanlegg med rør i rør etter kun å ha vært der i et par måneder . Blir godt å slippe alt helvete med eksosanlegg når V- band anlegget er på plass! Samt blir digg når eksosanlegget er som det skal. Godt festet, ikke slår borti noe osv...

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

Det kan være et helvette å løsne bare ved tilpassing

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Vært stille her lenge nå så tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering på hva som kommer til å skje.

Air Condition: Har bestillt AC røret jeg mangler, en ny condenser fra en på forumet her og litt forskjellig småting som jeg skal hente på Onsdag. Det er også originale intercooler rør til AC på vei som skal brukes midlertidig frem til ny turbo monteres og noen smådeler er bestillt hos Volvo.

Da blir det full fart å montere AC på Torsdag tenker jeg . Begynner med å montere troperadiatoren, elvifte og AC intercooler, så blir det å montere kompressor og resten av utstyret. Målet da er å få ferdig det iløpet av en ukes tid. Når resten av delene ankommer på Onsdag så skal jeg ha alt jeg trenger for å få kjørt det igang når jeg er ferdig med monteringen.

Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Antall takk

Standard

AC er oppskrytt Tenk kor mange år ein har køyrt utan, og kor mange køyretøy ein får utan idag!

Neida, bra nokon tek vare på bilane sin og gjer dei akkuratt som ein vil.
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    AC er oppskrytt Tenk kor mange år ein har køyrt utan, og kor mange køyretøy ein får utan idag!

Neida, bra nokon tek vare på bilane sin og gjer dei akkuratt som ein vil.
    Yup, fint med AC. Greit på tur, slippe å ha vinduene oppe hele tiden. Verdt de 20 kg med ekstra vekt og de 6-7 tusenlappene jeg har brukt på AC-en totalt.

Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Antall takk

Standard

Einaste som er jævligt med AC, er at du får sjokk om du sit inne i bilen i mangen timar og har det fint og normalt temperert, for så å komme ut i solsteiken og 30+... Er det eg har høyrt da Men jaggu heller som du seier, er verdt det!
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Einaste som er jævligt med AC, er at du får sjokk om du sit inne i bilen i mangen timar og har det fint og normalt temperert, for så å komme ut i solsteiken og 30+... Er det eg har høyrt da Men jaggu heller som du seier, er verdt det!
    Yup, er akkurat det. Men sånn sett er det jo greit med fullautomatisk klima og som holder en fin temperatur som ikke trenger å være altfor kaldt i forhold til ute. Monterer justerbar lavtrykkspressostat samtidig (så anlegget kan presses litt mer enn originalt) så kan nok få frostrøyk ut av ventilatorene og nesten 0 grader i bilen hvis jeg vil , men er vel fort gjordt å bli litt forkjøla da .

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Antall takk

Standard

Noen som vet hva det koster å fikse ny gass på AC-anlegget?

Tipper jeg må gjør det på 940ien.
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av 940pearl Vis post
    Noen som vet hva det koster å fikse ny gass på AC-anlegget?

Tipper jeg må gjør det på 940ien.
    Rundt 1000lappen vel? mener å huske deet er noe i den duren.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

ligger vell på den prisen rundt om.. volvo skal vell ha 1700 ellerno mins jeg

Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Antall takk

Standard

Var jo ikke ille det, trodde det var rundt 3-4000,-
    Volvo V70 T5 99`
    Volvo 940 LT 97`

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

Er man smart så lodder man inn en kobling som er lik som på kjølesystemer i butikker :P
    Har en kammerat som jobber i norild som har gjort det på noen biler. da kan han fylle over gratis til folk. Han har gjort det fordi den ventilen som er på de fleste biler er veldig dyr (vistnok). Han skulle hjelpe meg å bygge inn AC i limon også så jeg får "soner". forran og bak

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Er man smart så lodder man inn en kobling som er lik som på kjølesystemer i butikker :P
    Har en kammerat som jobber i norild som har gjort det på noen biler. da kan han fylle over gratis til folk. Han har gjort det fordi den ventilen som er på de fleste biler er veldig dyr (vistnok). Han skulle hjelpe meg å bygge inn AC i limon også så jeg får "soner". forran og bak
    Må huske at det ikke bare er fyllingen som er viktig da . Skal jo også vakumeres i så og så lang tid på et visst undertrykk, kan være lurt å flushe osv...

Registrerte brukere Iversen sin avatar
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Løvenstad
    Antall takk

Standard

På bilen er det standard R134a ventil. Også ofte brukt i vanlige kjølesystemer i butikker. Jeg bruker selv samme apparat som dissa kjølegutta bruker. Flensene går etter hvordan type gass som blir brukt. Det som ble gjort på min er å fylle på nitrogen og trykk teste systemet (kjører det ikke igang, bare setter i gassen) og sjekker lekkasje. For så og tømme systemet og helle på R134a gass. Grunnen til at noen bruker nitrogen er at det holder et mye høyre trykk og derfor blir det lettere å finne eventuelle lekasjer. Men dette får du ikke gjort på et bilverksted. De bruker gjerne fyll og se etter lekkasje (blir ofte dyrt da man må etterfylle gass noen ganger). Gassen er billig, selv på volvo. Koster ca 300,- for 700ml, men har du ikke tilgang maskin så er du like langt. Når du skrur sammen rørene så pass på og ta litt esterolje på alle o-ringer så du slipper lekkasje (esterolje er olja som er inne i kompressoren og som går rundt i kjølesystemet på R134A systemer).

Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Antall takk

Standard

Mulig! kun det jeg hørte han sa
    Det med nitrogen vet jeg. (jeg håpet det var i flytende form.. så jeg gleda meg til å presse lagre på jobben hans :P men ble skuffet fort...)
    Men jeg mins han sa de testet systemet ved å bruke vakum å se om det lakk på den måten. kanskje forskjellig fra sted til sted

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Antall takk

Standard

Mulig! kun det jeg hørte han sa
    Det med nitrogen vet jeg. (jeg håpet det var i flytende form.. så jeg gleda meg til å presse lagre på jobben hans :P men ble skuffet fort...)
    Men jeg mins han sa de testet systemet ved å bruke vakum å se om det lakk på den måten. kanskje forskjellig fra sted til sted
    Man vakumerer anlegget før fylling for å få ut alle rester av oksygen og andre forurensinger før man fyller. Pleier å trykkteste før det. AC gassen er under høyt trykk når anlegget går.

Side 22 av 92 FørstFørst ... 12 20 21 22 23 24 32 72 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •