Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  298
Side 20 av 65 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 22 30 ... SisteSiste
Viser resultater 476 til 500 av 1612

Tråd: Øygard sin Volvo 242 L 77-mod. og 87 245 jubileumsmodell

  1. #476
    Registrerte brukere Team Tynner sin avatar
    Medlem siden
    01. jan. 2010
    Sted
    seljord
    Innlegg
    895
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=Daniel V;630224]En 86 mod er fortsatt ingen veteranbl. Du kan uansett kjøpe nye grønne gamle skilter hos f. eks lator.. Ja, de koster litt, men skal man holde på med bil må en bare innstille seg på at det koster noen kroner. Spes når man ikke kan ha det statens vegvesen tilbyr billig.

    mente egentli gamlere biler generelt sett.240 er langt fra noen ny bil uansett mod.synes biler fra 90 tallet å nedover ikke kler nye skilter.min mening iallfall
    "iblandt lønner det seg å holde kjeft å late som man er idiot,enn å åpne kjeften å fjerne all tvil"

  2. Takk Øygard takket for denne posten
  3. #477
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Team Tynner Vis post

    mente egentli gamlere biler generelt sett.240 er langt fra noen ny bil uansett mod.synes biler fra 90 tallet å nedover ikke kler nye skilter.min mening iallfall
    må si meg enig der
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  4. #478
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    En 86 mod er fortsatt ingen veteranbl. Du kan uansett kjøpe nye grønne gamle skilter hos f. eks lator.. Ja, de koster litt, men skal man holde på med bil må en bare innstille seg på at det koster noen kroner. Spes når man ikke kan ha det statens vegvesen tilbyr billig.

    Forresten Øygard, så tenker jeg at det er du som er "Volvomannen" som driver å kommenterer på Broom.no?
    Sjølvsagt kostar det ein del å driva med bil, men me treng no ikkje gjera det dyrare enn nødvendig.
    Sånne nye skilt syns eg ikkje er nåke fine På nye bilar går det greit, men på ein gammal bil er det i alle fall ikkje fint syns eg.

    Ja, det er meg ja Skulle egentlig brukt samme navn der som eg brukar her, men so blir det litt domt å lata som eg er ein an fyr og skifta navn dar plutseleg. Eg hadde tenkt å bruka samme navnet når eg registrerte meg her i fjor ein gong, men det var visst opptatt? Eg har ikkje sett nåken med det navnet då men
    Eg har egentli venta på at nåken ska spørra om det er samme tullingen

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    En 86 mod er fortsatt ingen veteranbl. Du kan uansett kjøpe nye grønne gamle skilter hos f. eks lator.. Ja, de koster litt, men skal man holde på med bil må en bare innstille seg på at det koster noen kroner. Spes når man ikke kan ha det statens vegvesen tilbyr billig.

    mente egentli gamlere biler generelt sett.240 er langt fra noen ny bil uansett mod.synes biler fra 90 tallet å nedover ikke kler nye skilter.min mening iallfall
    Dar e eg heilt enig
    Sist endret av Øygard; 23/08/12 kl 21:51
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  5. #479
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Skjønte med engang at det var deg, Volvo i nicket, skrevet på nynorsk med et ytterst konservativt forhold til veteranbiler

    Blir orden på sakene her nå. Hvordan går det med den grønne? Funnet ut av kjøleproblemene?
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  6. #480
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Ja, eg er vel litt konservativ på fleire måtar

    Jau, får håpa det Eg har hatt mange andre ting å gjera i sommar, so det har nok blitt lite tid til Volvoane:( Og no er eg i Jølster og arbeidar på ein gard, og anar ikkje kor lenge eg blir verande her Men eg håpar den har det bra. Han blir no brukt litt av foreldra mine, so han står seg ikkje i hel
    Kjøleproblema ja. Eg har i grunn undersøkt det meste på han, utan å finna ut av det. Einaste muligheten eg ser no, er at det er toppakningen som er gåen. Eg syns det og er litt rart, for det er ingen ting ellers som tydar på at den er gåen. Men det er nok fare for at eg har samme problemet som du hadde med 850en. Med termostaten i går temperaturen rett til vers. Utan ligg han rundt normal om sommaren og ein del under om vinteren viss eg ikkje brukar radiatorgardin (dekkar til litt av radiatoren for å få mindre kjøling på vatnet).
    So det blir nok sylinderlekasjemåling på han når eg kjem heim, so håpar eg at toppakningen er gåen, for viss ikkje anar eg ikkje kva det kan vera
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  7. #481
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Kva er detta for nåke? Går berre ein slange inn til han


    Den mystiske dingsen der er nok et slags telleverk. Var påbudt i dieselbiler i gamle dager, da man betalte avgifter etter bruk/forbruk. Usikker på om den teller liter eller kilometer. Ser det står Kienzle på den, og det er et firma som produserer ur og telleverk av ymse slag. Tipper du kan ta av et deksel på den for å lese av telleverket.
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  8. Takk Øygard takket for denne posten
  9. #482
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Skal nok telle km, ja. Det gjorde det billig for drosjebiler å stå lenge og vente på tomgang.

    Jeg husker at den ordningen var og at den ble borte, men når kan det ha vært? Ca 1990? Ordningen med farget diesel til traktorer avløste den spesielle km-telleren på dieselbiler - slik at man kunne fortsette å ha høyere avgift på bildiesel enn traktordiesel.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  10. Takk Øygard takket for denne posten
  11. #483
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Intressant! Det går an å ta av dekselet dar ja, men eg har gløymt korleis det ser ut under
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  12. #484
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    No har det skjedd lite her. 245en står no her og 242en blir no brukt litt av og til. Drog tung hengar med han opp ein bratt bakke her ein dag, og då steig motortemperaturen ganske longt over midten, sjølv om det ikkje er termostat i. Til vanleg held han seg som regel omtrent på normal.

    Litt av grunnen til at det har blitt gjort so lite her er at eg har vore mykje vekke og jobba på garden til ein fyr i Jølster. Og når eg har vore heima har eg hatt andre ting å styra med. Driv blant ant og prøvar å få meg lereplass.

    Men i dag fekk eg gjort litt då. Først skulle eg prøva å finna ut koffor høgre blinkelys framme blinka so svakt. Eg rekna med ar det var dårleg kontakt ein plass, men eg kunne jo prøva å bytta pera først og sjå, og då var problemet løyst So festa eg blinkelyset på andre sida litt bere. det gjekk det an å berre dra fram og av, so då måtte den lykta av og so skrudde eg det fast. So var det varmetrådane på 242en, som tok kveld i vinter. Eg hadde jo sjekka sikringane, men i dag prøvde eg å bytta for å vera heilt sikker og da fungerte dei likavel. Når eg studerte den gamle såg eg at plastikken på eine enden var litt smelta, og so var det eira både på sikringen og der den var festa, og på ein av dei andre sikringane og, so då måtte eg gjera reint dar.
    I måro tenkte eg å sjå på ryggelysa til 245en. Har sjekka perene og sikringen, mistenker ryggelysbrytaren på girkassen, men er ikkje heilt sikker, so eg får feilsøka litt, tenkjer eg
    Og so fekk eg låsen på bakluka til å virka. Den har blitt bytta ein gong fordi den gamle var fast rusta pga for lirte brukt og no var det samme skjedd med denne. Men eg spruta inn MYKJE WD40, og lot det stå og godgjera seg litt, og då fungertye den
    Sikkert kjedeleg oppdatering detta her, men det er sånne ting som må gjerast, og eg tvingar dåke ikkje til å lesa det.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  13. #485
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Temperaturmålaren i 245en virka ikkje, feilen ligg truleg i sjølve instrumentpanelet, so då kjøpte eg meg lika godt ein målar på Biltema. Den kan jo byttast ut med ein an målar seinare. Fleire bilde kjem seinare. Har ikkje kobla til enno, men har demontert ein del i dashbordet for å skifta lysperer og legga opp ledningar og brytar sånn at det er klart til å montera nåken tåkelys, og so vil eg prøva å fiksa setevarmen. Men når det gjeld brytarar, Eg må vel ha ein eigen ledning med + straum til lyset i brytaren? (original brytar).



    Meir bilde og styr får me heller ta seinare
    Sist endret av Øygard; 31/08/12 kl 22:14
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  14. #486
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Parkerte forresten attmed denne på Ikea i går








    Som dåke ser, fekk eg tak i ei takgrind. 110,- på ein bruktbutikk
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  15. Takk 2førr10 takket for denne posten
  16. #487
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Det var et bra kjøp!
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  17. #488
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Ja, det var det. Mistenker at det er ei sånn som dei hadde på Biltema 10 år tilbake, men ho ser heilt grei ut og kan ikkje ha stått på bil mange dagar

    Hadde det ikkje blitt fint med ein målar til i 245en? Ein turtellar kunne vore kjekt, men det er vel ikkje so enkelt på ein dieselbil? Turbotrykkmålar har eg ikkje bruk for so lenge eg ikkje har turbo. Voltmeter og oljetrykkmålar kanskje? Men viss det går an med turtellar blir det det
    Sist endret av Øygard; 31/08/12 kl 23:36
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  18. #489
    Turbo_K sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    320
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Parkerte forresten attmed denne på Ikea i går

    -'75-'77 fronten er MYE penere enn '78-fronten!

    Kan du ikke bruke temp. måleren fra den bilen du hugde på dieselbilen?

  19. #490
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Syns du det? Eg trur faktisk eg likar 78-fronten endo bere enn 75-77

    Det kan eg jo, og kjem sikkert til å gjera det ein gong og, men det er jo fint med nåken målarar attmed dar og Ska kjøpa ein målar til, men veit ikkje kva det skal vera. Har mest lyst på turtellar men det er vel vanskeleg å få til i ein dieselbil?
    I dag rauk klutchvaieren på 245en. Eller det vil sei at han løsna dar med pedalen. Klutchen vart skifta tre veker før bilen skulle vrakast (forrige eigar hadde tenkt å hiva bilen). Derfor vart det ikkje gjort heilt skikkeleg. Fekk med nokre delar som ikkje var montert. får sjå på det ein an dag
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  20. #491
    Turbo_K sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    320
    Antall takk

    Standard

    Tachometer 52mm Diesel ('81-'85)
    Part Number: 1129336-2


  21. Takk Øygard takket for denne posten
  22. #492
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sjå dar ja! Då er det vel mulig å få det til på eit vis. Men sånn original målar som på bildet er vel både dyrt og vanskeleg å få tak i.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  23. #493
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Angående den røde 244en du parkerte ved siden av: Ferskt reg nr kan tyde på at den er bruktimportert i det senere og eies av entusiast.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  24. #494
    Turbo_K sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    320
    Antall takk

    Standard

    ...eller at skiltene har blitt stjålet, og at han dermed har fått nytt skiltnr. En entusiast hadde vel tatt veteranskilter istedenfor EU-skilter? Dessuten så jo ikke bilen "entusiasteid" ut.

  25. #495
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Det er den andre muligheten, ja - det forekommer jo også...

    Tja, jeg synes bilen ser helt ordinær og OK ut - og det er ikke så galt på en så gammel bil. Og det er ikke mange som kjører 70-tallsbiler lenger hvis det ikke noe som gjør at de er opptatt av slike biler.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  26. #496
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Angående den røde 244en du parkerte ved siden av: Ferskt reg nr kan tyde på at den er bruktimportert i det senere og eies av entusiast.
    Sitat Opprinnelig postet av Turbo_K Vis post
    ...eller at skiltene har blitt stjålet, og at han dermed har fått nytt skiltnr. En entusiast hadde vel tatt veteranskilter istedenfor EU-skilter? Dessuten så jo ikke bilen "entusiasteid" ut.
    Han er nok importert ja. Det er jo markeringslys på bakskjermane og
    han var nok ganske stygg i lakken, men det kan jo vera ein entusiast som eig han likavel, og har store planar om ny lakk og tidsriktige skilt når han får råd til det
    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Det er den andre muligheten, ja - det forekommer jo også...

    Tja, jeg synes bilen ser helt ordinær og OK ut - og det er ikke så galt på en så gammel bil. Og det er ikke mange som kjører 70-tallsbiler lenger hvis det ikke noe som gjør at de er opptatt av slike biler.
    Det er jo sant, det er få som kjører so gammal bil utan å vera spesielt intressert Det ser ut til at han er importert for eit par år sidan eller nåke sånt og ein som ikkje er spesielt intressert hadde vel ikkje brydd seg med det.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  27. #497
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    [QUOTE=Øygard;638877]
    Det er jo sant, det er få som kjører so gammal bil utan å vera spesielt intressert[QUOTE]

    Veit om mange gamlinga som køyre gammal bil kun av ein grunn..For gneten til og bruker pengar på ny!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  28. #498
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sant nok - men en 70-talls 240 i OK stand er ikke nødvendigvis det billgste du kan kjøpe lenger.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  29. #499
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Sant nok - men en 70-talls 240 i OK stand er ikke nødvendigvis det billgste du kan kjøpe lenger.
    den trenger ikke være i go stand heller gammel 240 stiger jo jevnt over i pris, uansett stand nesten..
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  30. #500
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    den trenger ikke være i go stand heller gammel 240 stiger jo jevnt over i pris, uansett stand nesten..
    I så fall noe av det nærmeste vi kommer en sikker investering?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

Side 20 av 65 FørstFørst ... 10 18 19 20 21 22 30 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 107
    Siste post: 19/12/17, 23:00

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •